WTF? Har spotify tagit bort textningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, fast de kan ju inte erbjuda sin tjänst gratis, redan som det är nu är det otroligt förmånligt om man lyssnar mycket på musik, det blir rätt absurt om man då menar att de ska göra den ännu mer förmånlig för att locka folk att betala, och erbjuda mer gratis.

Självklart var gratistjänsten bättre när Spotify inte var lika stort, och folk inte hade koll på det, för att likna det till ISPs; För att locka folk att få en känsla av tjänsten får man 3 månader gratis (eller i detta fall mycket längre än så), och efter det får man betala när man vet vad tjänsten gäller.

Dessutom är jämförelsen med ISP du drar värdelös eftersom du inte betalar, det är som att din ISP som gett dig gratis internet plötsligt inser att det inte är speciellt lönsamt, och att de måste dra tillbaka det, och du känner då att du inte är lockad att betala för tjänsten. Det är inte alls samma sak som att de nedgraderar det paket du redan har, vilket också är en sak som förekommer.

Att appen kraschade av en reklam är ju olyckligt såklart, men det var ju självklart inte meningen, vilket du också fattar, och att de självklart inte lägger samma energi på gratisanvändarna. Ser man från andra hållet, hur kul hade det varit för de som betalar om man får i princip samma tjänst gratis?

Det stämmer det du säger, men om appen kraschar för gratisanvändare så avskräcker ju det lite då man tänker att man betalar och det kommer krascha likt förbannat. Jag använde Grooveshark förr i tiden men dom låg nere ett tag men verkar vara tillbaka nu (löjligt likt Spotify i utseende nu) så jag kanske försöker där igen, annars blir det att prova premium om dom har något erbjudande som lockar

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Haft Spotify sedan 2010 och har hittils inte hittat en enda anledning att byta , Testade på Soundcloud men verkligen ett skitdåligt alternativ om man vill lyssna på musik bara en massa remixes. 99 kr i månaden och snart går jag över till 149 kr tillsammans med 4 st andra , Guld värt och grymt jobbat av Spotify!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Det stämmer det du säger, men om appen kraschar för gratisanvändare så avskräcker ju det lite då man tänker att man betalar och det kommer krascha likt förbannat. Jag använde Grooveshark förr i tiden men dom låg nere ett tag men verkar vara tillbaka nu (löjligt likt Spotify i utseende nu) så jag kanske försöker där igen, annars blir det att prova premium om dom har något erbjudande som lockar

Jo, självklart är det inge bra att de kraschar, men knappast något de menat heller, bara att de inte lägger all prio på att fixa det, eftersom det är för gratisanvändare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Va? Visst om man enbart lyssnar på en artist(grupp) men annars är det verkligen inte det. 99kr i månaden betyder i en bra situation ett dussin nya låtar per månad till ens kollektion. Tror snarare att dem flesta vill lyssna på fler än ett dussin nya låtar per månad...

Säger inte att Spotify är överlägset, verkligen inte bäst på allt, men billigare är det verkligen gentemot köp vare sig digitalt eller fysiskt. Räknade själv grovt på det, skulle jag köpa alla låtarna jag har än så länge haft på mina Spotify spellistor (sedan dec 2008) så skulle det tag runt 200 år utav Spotify premium innan jag kom upp i samma summa...

Kommer ju knappt ett dussin nya låtar per år imo (som är värd att betala för). Har själv just över 12k låtar i min playlist, alla inskaffade lagligt (minus den lilla grejen att man inte får gå förbi kopieringsskydd på skivor man köpt..) och skulle ta flera år av musikköp för att komma upp i ett års spotify.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har ej premium men får aldrig reklam..

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Kommer ju knappt ett dussin nya låtar per år imo (som är värd att betala för). Har själv just över 12k låtar i min playlist, alla inskaffade lagligt (minus den lilla grejen att man inte får gå förbi kopieringsskydd på skivor man köpt..) och skulle ta flera år av musikköp för att komma upp i ett års spotify.

Då antar jag att du nästan enbart gillar äldre musik, eller att all bra musik massproducerades under några år, för gissar att du inte är 1000 år gammal. Hittar du bara ett dussin nya låtar du gillar per år letar du inte speciellt mycket, eller så har du extremt specifik smak (vilket jag inte heller tror, om du lyckats hitta 12k låtar du gillar, jag är inte ens i närheten av det).

Men ja, allt passar inte för alla, och det gäller ju även Spotify. Hittar man mycket ny musik lite hela tiden är Spotify ett extremt bra och billigt alternativ.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror inte direkt att de kommer gå på knäna över att en gratisanvändare inte är nöjd med gratisvarianten av deras program direkt, men trist att det inte funkar bättre. Funkar utmärkt med premium, har haft det i lite över 2 år nu utan problem.

samma här, fattar inte vad problemet är. Att gratisversionen inte är lika bra som premium? Har kört premium i 7 år nu och kommer inte ihåg alls att jag haft något problem med det.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Då antar jag att du nästan enbart gillar äldre musik, eller att all bra musik massproducerades under några år, för gissar att du inte är 1000 år gammal. Hittar du bara ett dussin nya låtar du gillar per år letar du inte speciellt mycket, eller så har du extremt specifik smak (vilket jag inte heller tror, om du lyckats hitta 12k låtar du gillar, jag är inte ens i närheten av det).

Men ja, allt passar inte för alla, och det gäller ju även Spotify. Hittar man mycket ny musik lite hela tiden är Spotify ett extremt bra och billigt alternativ.

Majoriteten är äldre trance, men även saker som Nightwish, Sonata arctica & Rhapsody of Fire.
Följer Q-dance & Spinnin' records på YT och kollar läget på DI ibland. Även i en irc kanal där det tipsas om elektronisk musik (atm uppe i 14000+, (23:07:07) PlayBot: [+14361] salut c'est cool - Petit cycliste).
Kan dock inte påstå att jag hinner kolla allt som länkas där.

Lyssnar även tyvärr på radio ibland (p3, p4), men där har jag aldrig hört en låt jag vill köpa.

Men känns som att det blir mindre och mindre att spara per år.
Allt jag hittat under 2016 är Krashkee - The Berghain Project [Techno]
Och även det är "äldre" saker

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

man får ju tänka på hur bra gratistjänsten är ändå...

2009 tror jag att jag skaffade spotify
då var det som det är nu, unlimited med reklam

2011 kanske
20h max i månaden, ville man ha mer fick man betala unlimited (50kr) eller premium (99kr)
tror mobilappen krävde premium

självklart ska man inte ha samma tjänst som free och premium, vissa begränsningar måste finnas, var glad att det är obegränsad musik, 20h tar slut på 2-3dagar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

När tog dom bort så man inte kan se texterna till låtarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matuschek:

När tog dom bort så man inte kan se texterna till låtarna?

Lyrics feature unavailable

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.