Dator för WoW Legion på Ultra.

Permalänk
Avstängd

Har 22 Grader inomhus och temperaturen på datorn har alldrig varit över 30 Grader använder vattenkylare har spelat GTA V och Assassin's creed syndicate flera gånger över 5 timmar och temperaturen går inte över 30 Grader på min dator. Men jag använder en I5 4690k processor som är överklockad till 5GHZ
Kylaren jag använder är Silverstone Tundra TD02 så dyrt att bygga egen plus att om man bygger en egen är den alldrig tyst

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

Har 22 Grader inomhus och temperaturen på datorn har alldrig varit över 30 Grader använder vattenkylare har spelat GTA V och Assassin's creed syndicate flera gånger över 5 timmar och temperaturen går inte över 30 Grader på min dator. Men jag använder en I5 4690k processor som är överklockad till 5GHZ
Kylaren jag använder är Silverstone Tundra TD02 så dyrt att bygga egen plus att om man bygger en egen är den alldrig tyst

Vad använder du då för program för att se temperaturen? Finns inte en chans att den bara är 30 grader när du spelar.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört går det inte att maxa med 60 fps på ultra i 4K men jag tror att man inte märker av det så värst mycket av att köra på lite lägre-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FSSPX:

Har just nu en dator med dessa specs

GPU Intel iCore 2500k 3.3GHz
ASRock Z68 Extreme3 Gen3
8 GB Ram
AMD Radeon R9 200 series

Jag undrar om jag ska köpa en ny dator helt och hållet eller om det skulle räcka med att uppdatera grafikkortet? Är min CPU en bottleneck eller kommer den att fixa WoW på Ultra?

Orelaterad fråga. Min dator tar upp 3.9 GB ram när jag bara använder Chrome. Är det normalt? Ser ingenting i task manager som tar ens en gig i minne?

klocka processorn 4,7ghz eller högre, skaffa SSD och ha wow installerat där och köp dig ett GTX 1060 så kan du säkerligen köra ultra.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vict94:

@Peppar2014: Finns inte någon lufftkylare som kyler bättre än en 240mm vattenkylare sorry men det är information
var har du hört att vattenkylare har mer ljud igen fel vattenkylare är betydligt mycket tystare om du då inte skruvar upp fläktarna till max men det behövs alldrig. Om du har en vattenkylare går temperaturen alldrig över 30 grader normalt är då mellan 20-26Grader.
Och det är fullständigt möjligt att klocka CPU till 5GHZ

De lite rejälare Torn kylare kommer fungera perfekt, t.ex har du Noctua NH-D15 och be quiet Dark Rock 3. Att lyckas överklocka en Sandy Bridge processor till 5GHz är väldigt ovanligt, vilket är den processor det diskuteras om.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

klocka processorn 4,7ghz eller högre, skaffa SSD och ha wow installerat där och köp dig ett GTX 1060 så kan du säkerligen köra ultra.

Men vilken upplösning vill han köra i? jag har hört folk med 1080 och inte kunnat maxa WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Men vilken upplösning vill han köra i? jag har hört folk med 1080 och inte kunnat maxa WoW.

kan maxa wow med min rigg utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

4690k klockad till 5GHz som aldrig går över 30C när det är 22 inne? ajo tjena, då låter en trasig tempsensor mer troligt. Om du verkligen tycker det låter rimligt känns det otroligt att du lyckats få upp den i 5GHz, du kör den inte på 0.5GHz?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Jag hade en 3570k @4.7GHz och en GTX 670 och fick i stormwind när jag gjorde en flyaround med ultra settings och 2560x1440p ca 48 fps om jag minns korrekt.

Jag inskaffade sedan ett GTX 1080 med samma CPU men körde med stock frekvens(3.4GHZ) och fick 1 fps mer i stormwind.

Klockade sedan upp den till 4.8GHz och fick en redig bump i prestand(80+ kanske). Satsa pengarna på en bra CPU och bra kylning så att du kan överklocka!

(Minns inte exakt vilka fps jag hade/fick men det var ett stort hopp när jag klockade processorn)

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ajin:

@oouhdawg: Så det där var Predator 360?

My bad, blev vilseledd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Intressant, körde just WoW på min andra dator mest för att testa:

Oöverklockat GTX1070FE i 1920x1200, och max inställningar.
Helt utan addons och annat som slöar ner.
Grafen visar en när jag flyger från Uldum portalen till invasion i Tanaris och slutar med bossfighten.
CPU'n är en oöverklockad 5775C som använder 2133MHZ minnen.

Och till synes så är det inte ens nära att nå 60FPS, bossfighten låg på ungefär 35-40 FPS, men stabilt tack vare CPU'n.
Spikarna i början är när texturer och annat laddas när man zonar in, nystartat WoW gör ju så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vemsomhelst kan maxa wow, sen är ju frågan vilken FPS target man vill ja.
Jag kör Ultra (utom Shadows) men märker att View Distance är den absolut största FPS boven. Visst, fungerar fint i dungeons osv men står man i Garrisson så sjunker FPSen drastiskt. Har den på 7an nu vilket ger 144fps överallt utom tätbefolkade städer, invasions och raids.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

http://i.imgur.com/9O2ylvj.png

Grafen visar en när jag flyger från Uldum portalen till invasion i Tanaris och slutar med bossfighten.

Och till synes så är det inte ens nära att nå 60FPS, bossfighten låg på ungefär 35-40 FPS, men stabilt tack vare CPU'n.
Spikarna i början är när texturer och annat laddas när man zonar in, nystartat WoW gör ju så.

Det är väldigt lustigt, jag har över 100 fps i 2560x1440 när jag inte är i storstäder med allt maxat och multisampling på 150%.

https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1080/2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Det är väldigt lustigt, jag har över 100 fps i 2560x1440 när jag inte är i storstäder med allt maxat och multisampling på 150%.

https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1080/2...

Fast renderscale går ju till 200%
Och många FPS när det inte händer nånting på skärmen är ju inte så svårt.
Bege dig till en Westfall Invasion istället och se vad som händer.
Logga med Afterburner vettja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

http://i.imgur.com/9O2ylvj.png

Måste vara något fel på din dator, vi har nästintill samma komponenter dock är min 5775c överklockad till 4.2. Rullar i snitt på 90> fps med addons och droppar aldrig under 70.

Permalänk
Avstängd

WOW stormwind över 60FPS

https://plus.google.com/118199671382921209127/posts/47Ps5yR5f...
kopiera bildadressen och klistra in den i adress fältet om bilden inte syns
https://plus.google.com/118199671382921209127/posts/MH2qQUoTY...
jag måsta klocka ner cpu för att få lägre temperatur

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Måste vara något fel på din dator, vi har nästintill samma komponenter dock är min 5775c överklockad till 4.2. Rullar i snitt på 90> fps med addons och droppar aldrig under 70.

Aldrig under 70 FPS i en raid ?
Låter helt makalöst faktiskt.
Men snitt FPS är ju helt ointressant, datorn jag visade här har ju inga problem att nå 100+ FPS i rätt förhållanden.
Leta reda på nåt ställe med lite action och se vad som händer.
En kazzak fight brukar vara bra bra, eller som vi har nu en invasion med mycket folk.
Dock så är man ju oftast inte i en RAID vid en invasion så FPS'en blir ju betydligt högre.

Skrivet av vict94:

https://plus.google.com/collection/omc3sB
kopiera bildadressen och klistra in den i adress fältet om bilden inte syns

CTRL+R för att se FPS på skärmen i WoW.
Och ensam i SW är knappast ett relevant test IMO
MSI afterburner kan ju logga både FPS och frametimes, testa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

Tror det är en 4 stjärnig I5 du har
moderkort har ingen skillnad vad man använder
8GB Ram är också ett plus
Då finns det bara ett alternativ kvar GPU köp den du känner för GTX 960 eller bättre om du köper NVIDIA men är du trogen för AMD så ett R9 kort så har du det du behöver

Skrattar så hysteriskt. Haha, tack för att du sprider sådan glädje. Är det Michelin som bedömer det, eller?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vict94:

Tror det är en 4 stjärnig I5 du har

Gör inte misstaket att tillförlita er till "stjärorna" i Intels marknadsföring. Detta är godtyckligt och håller inte över tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fast renderscale går ju till 200%
Och många FPS när det inte händer nånting på skärmen är ju inte så svårt.
Bege dig till en Westfall Invasion istället och se vad som händer.
Logga med Afterburner vettja

Renderscale tillhör inte "maxa" heller om man ska vara petig.

Ingen har bra FPS där det är överdrivet mycket folk, motorn är för dåligt optimerad för det.

Jag håller mig på 60 FPS i raids iallafall.

Sen kan man ju fråga sig hur relevant det är att mäta fps i invasioner då det endast är pre-legion eventet och kommer försvinna senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vemsomhelst kan maxa wow, sen är ju frågan vilken FPS target man vill ja.
Jag kör Ultra (utom Shadows) men märker att View Distance är den absolut största FPS boven. Visst, fungerar fint i dungeons osv men står man i Garrisson så sjunker FPSen drastiskt. Har den på 7an nu vilket ger 144fps överallt utom tätbefolkade städer, invasions och raids.

precis jag kör också på 7/10 utan att jag personligen tycker det påverkar utseendet och håller stabila 100+ i fps i princip överallt.

maxat wow pendlar det mellan 20 fps minimum i raids upp emot 100 fps där man är ensam och inget händer.

Visa signatur