Windows 7 utforskaren krachar/fryser
Hej hå på er alla!
Jag tror jag blir galen på min dator nu. Har en mediadatorsdag med blu-ray program o blu-ray läsare som ett tag nu endast använts för att se dvd-blu-ray.
För ett tag sen när sambon tittade på serier började utforskaren kradcha och starta om sig. Det tog 2 dagar sen går datorn inte att starta. Typ.
Vid en start sker olika saker:
- Svart skärm
-svart skärm med muspekaren som går att röra
- endast bakrund
- bakrund med ikoner men de är frusna o går inte att klicka på
- windows startar helt. Man kanske kan komma åt saker som Windows update taskigt manager osv innan den bestämmer sig för att frysa igen. Den fryser dock garanterat när man försöker öppna ett program eller vanliga mappar.
Jag har i vanlig och felsöker läge fått upp kommandotolken o skrivit sfc/scannow för att försöka reparera skiten. Inget är fel.
jag har försökt systemåterställning men de finns tydligen inte en enda punkt (uppdaterade datorn 1 augusti... tänkte att de kunde lösa något men neeeeeej)
Jag fick igång en Windows update session o hoppades på lösning utan framgång
Jag har inaktiverat all autostart som inte är Windows
Jag har inaktiverat UAC för detta löste problemet för andra med samma problem.
Asså jag vill reparera windows eller problemet för det är rent ut sagt ett helvete att installera om blu-ray programmen på datorn iom att när windows 10 kom sluta de supporta sina program o man måste hitta de fungerade uppdateringarna på andra sidor (movie teater 6). Satt i timmar med detta när jag installera win 7 sist o har ingen lust att göra det igen.
Kommer inte ihåg spec helt men typ:
Asus p6t v2
Intel i7 920
Radion 6870
8 gig ram vengence
Wd Blue hårddisk
Hjälp?