Permalänk
Medlem

multiformat VR tråd?

Rätt många appar/spel fungerar ju till både Vive, Rift och säkert OSVR också.

Har lekt lite med cineveo VR. http://www.mindprobelabs.com/index.html

Välgjorda miljöer. Mysigt sitta i en 60 tals cab eller något och kolla på film på ett hustak på en skyskrapa. Eller sitta i en roddbåt ute på vattnet och se svanflockar flyga förbi emellanåt. Dock så vete gudarna om jag inte föredrar the Void. Allt toksvart runt duken du sitter i en soffa med popcorn vid sidan om dock men tittar du rakt fram har du bara filmen. I ocean 2 temat så får du reflektionerna från duken i vattnet också vilket är snyggt men allt lull vid sidan om distraherar från filmen!

Miljöerna runtom är bättre gjorda i cineveo om man vill ha någon slags virtuell verklighetsförankring.

Big screen beta the void fungerar ju i stort lika bra och är betydligt mer flexibel. Samt du kan köra allt från skrivbordet och alla streamingtjänster etc diskriminerar inte så det är lite svårt rekommendera cineveo. Måste lägga in dina mkvs eller de filformat som stöds sen gå in i applikationen och där välja film. Blir lite fler steg. Sen är du låst vid en viss storlek på duken om jag inte missar något.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.

Köpte Virtual Desktop för att kunna se på filmer, som jag ångrar efter att sedan köpte Simple VR Video Player. En videospelare som satt en ny standard för hur man bygger ett bra gränssnitt i VR!

Jag har tidigare använt Oculus Video på min Gear VR och det är ju lite coolt med biosalong m.m. När man väl bara skall titta på en film tror jag ändå det är lite onödigt tills den dagen dom implementerar "multiplayer", men den är ju gratis i oculus-butiken...

Titta också på ratings, Cineveo 67% positiva recensioner. Simple VR har 92%

Permalänk
Medlem

Big screen beta gör allt jag önskar egentligen klockrent. Virtual desktop vet jag inte varför jag köpte Ska kolla in Simple VR. Bigscreen har ju multiplayer funktion men det känns bara ruskigt att sätta sig i någon aliens vardagsrum och titta.

Allt grafiskt lull lull verkar göra Cineveo bra krävande eller så är det deras codec. En del mkvs flyter bara inte. Men vill man ha artificiell verklighetsförankring så har den snyggaste video salongen hittills.

Vad jag önskar högst just nu är en lösning så jag kan se bluray 3D på datorn. Men det är väl tokkört pga cinavia utan att behöva rippa och konvertera till sbs eller over under.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

I Simple VR Video player kan du välja mellan flera codecs. Tror han som ligger bakom den är rätt skicklig utvecklare.

3D bluray. Nej det är som vanligt inte enkelt med kopieringsskyddat material. Vad jag vet kan man bara välja att spela upp videofiler..

Permalänk
Avstängd

Har utvecklarversion av Touch på väg, ska bli kul och se om vi kan stödja både Vive och Rift/Touch

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste man använda vive controllerna för simple VR?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Har utvecklarversion av Touch på väg, ska bli kul och se om vi kan stödja både Vive och Rift/Touch

Sweet. Vad hamnade priset på för dessa? Förhoppningsvis får man bara mappa om touchpad och knappar? Hur går det förresten med Virtual Warfighter ? Har själv hamnat i en liten svacka med spelutvecklingen.. Har en förmåga att jobba på för många saker samtidigt. Tror jag har 20 c:a unity-projekt varav det största är på över 20GB. Idébrist lider jag inte av. En del projekt är hade förmodligen kunnat bli "mindblowing" om jag bara hade orkat fullfölja dom..

Skrivet av oqvist:

Måste man använda vive controllerna för simple VR?

Jag är inte osäker. Du missar dock mycket av smidigheten med att inte ha en vive-controller. Att kunna förflytta gränssnittet och lägga det på olika djup i filmen kan vara ganska trevligt. Att pausa +/-10 sek. m.m. går gör med touchkontrollen.

Nej, denna videospelaren är helt obeskrivligt bra. Första videouppspelaren där du enkelt kan ändra skalan på det som visas, vilket kan vara väldigt användbart...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Sweet. Vad hamnade priset på för dessa? Förhoppningsvis får man bara mappa om touchpad och knappar? Hur går det förresten med Virtual Warfighter ? Har själv hamnat i en liten svacka med spelutvecklingen.. Har en förmåga att jobba på för många saker samtidigt. Tror jag har 20 c:a unity-projekt varav det största är på över 20GB. Idébrist lider jag inte av. En del projekt är hade förmodligen kunnat bli "mindblowing" om jag bara hade orkat fullfölja dom..

Gratis, Oculus vill tydligen att vårt spel ska finnas för deras platform vi har ju inte handmodeller än utan använder vivens modell kan bli lite krångel där, sedan vet jag inte än om Touch stödjer 360.
Jodå, lite seg start, men sålt en del iaf, Onward är poppis nu... Men när folk tröttnar på inga skuggor, felskalade vapen och arkadliknande vapeninteraktion så kanske många kommer över Vi har en större Update på G också med VOIP och team-based game play.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Gratis, Oculus vill tydligen att vårt spel ska finnas för deras platform vi har ju inte handmodeller än utan använder vivens modell kan bli lite krångel där, sedan vet jag inte än om Touch stödjer 360.
Jodå, lite seg start, men sålt en del iaf, Onward är poppis nu... Men när folk tröttnar på inga skuggor, felskalade vapen och arkadliknande vapeninteraktion så kanske många kommer över Vi har en större Update på G också med VOIP och team-based game play.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Ett spel utan skuggor har jag svårt för. Tycker grafiken brukar se platt och tråkig ut. Man borde kanske borde ha skuggor som tillägg för dom som har prestanda för det. En stor skillnad är väl också att deras är "klart" och ert spel fortfarande går under Early Access?

Permalänk
Avstängd

Båda är EA, skuggor kan du få genom att kombinera bakat och realtid, men unity är rätt broken när det gäller detta tyvärr. Jag kör bakad till 95 procent och sedan lite realtid på strategiska ställen för att ge wowfaktor dynamisk objekt, tex när man öppnar en dörr kan det vara effektfullt med en ljuspelare genom dörröppningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur