appless store trojan

Permalänk
Medlem

appless store trojan

Hej

Min syster öppnar safari och i adressfältet kommer appless.store / mk / index.se.

I mitten kommer en ruta som säger "upptäck trojans virus" Förra gången besökte du webben vilken bar trojan som infekterat din mac.
Trycka ok för att starta reperationsprocessen"

Ska jag trycka ok?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hero12:

Hej

Min syster öppnar safari och i adressfältet kommer appless.store / mk / index.se.

I mitten kommer en ruta som säger "upptäck trojans virus" Förra gången besökte du webben vilken bar trojan som infekterat din mac.
Trycka ok för att starta reperationsprocessen"

Ska jag trycka ok?

Tack

Såklart inte.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Hon säger hon ej kan stänga safari. Stänga datorn fysiskt med start knappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hero12:

Hon säger hon ej kan stänga safari. Stänga datorn fysiskt med start knappen?

Om hon trycker på äpplet längst upp till vänster, finns ett val som heter "Tvångsavsluta".
Där kan hon välja Safari och det behövs..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hittade denna sidan och det stämmer bra.

https://discussions.apple.com/thread/6881152?tstart=0

Tack

Permalänk
Inaktiv

När det låser sig så äpplet + tvångsavsluta, eller om din browser har en aktivitets knapp för processer så välj den som låst browsern och avsluta den fliken. Refresha sen browsern och du är igång igen.