Battlefield 1 Tips och Trix

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 Tips och Trix

Sitter jäkligt sysslolös här på jobbet , såg att vi inte har en samlingstråd för just BF1 där vi kan dela erfarenheter

Några grejjer som dök upp , säkert "common knowledge" för många men kör på endå

Smart sätt att cappa flaggor snabbt i början av en Conquest är Flygplan .... inte flyga till flaggan och wastea planet utan lugnt och försiktigt (samt se till att eventuella AA inte är bemannade) dra ner throttle och cirkulera runt , cappar på nolltid , avbryt om du blir attackerad såklart

maxxa utzoomingen av din minimap , hjälper till att få väldigt bra överblick på slagfältet , finns ingen egentlig vits att köra default

det är snabbare att dra pickadollen än att ladda om

inga 4x zoom sniper/boltaction har "lens glare" (Marksman varianterna)

Lens Glare syns ibland (ofta) igenom vissa grejjer som husväggar (bugg)

Som support så verkar (iaf jag) få mera resupply Points med ammocrate , folk tenderar att stanna till vid dom och fylla på , placera dom på vettiga ställen och ofta så kommer du lätt vinna resupplys , tvärtom för medics , där healar jag mer när jag kastar bandage

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Fieldguns kan vara bra mot behemoths och tanks.Det räcker med att starta reload-animationen och sedan hoppa ur kanonen för att få en ny bula i loppet. Bra att veta om du blivit nypt av en sniper i sidan och behöver chilla en stund.

Permalänk
Medlem

Ganska uppenbart för de flesta, men nån kanske lär sig att dynamit/ AT rocket är "huvudnyckel" till alla låsta dörrar. Säkert limpet charge oxå.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*
Tagit bort lite onödigt käbbel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Två tips. Många kniv kills är på första. Den andra för mer än 30+ kills per egen död då.

När ni lirar conquest på t.ex forest. Ligg helt stilla och vänta in fiender som i 9/10 fall springer förbi. Joina en squad och du är en spwn point bakom fiendenas linje alternativ du knivar de flesta. Kommit upp i ca 15 kills i rad med kniv än så länge.

#Den som vill ha bra K/D kan ju lära sig att köra Anti air trucken ordentligt. Många gör fel att stanna på ett ställe som en idiot på hel tid. Gör som jag kör runt hela banan och kom bakifrån. 72 kills i rad senaste mapen nu samt 2 flagor tagna. Bara idioter kör dom annars. Blir så ortoligt trött på folk som bara ståår där. Även med tanks. Tror dom är snipers hela högen.

Permalänk

Jag brukar springa runt och glida på knäna genom ett lätt tryck på valda knappen för att huka. Jag använder "C" vilket är en ganska bekvämt position för tummen. Genom detta är det lättare att undvika skott, framförallt från snipers, utan någon direkt tidsförlust.

Permalänk
Medlem

Bra tråd! Ska försöka komma på några fler tips än nedan.

Jag har börjat ducka när jag skjuter någon på nära håll, allt som oftast går jag vinnande ur striden utan någon skada alls. Antar att det beror på att de instinktivt siktar ovanför mig. Tilläggas bör att jag emellanåt också dör direkt p.g.a. head shots då huvudet hamnar i ett bra läge vid "spray and pray". Tycker dock att jag tjänar på det hittills!

Permalänk
Medlem

Spela sniper som du spelar andra klasser, roligare och du gör något för laget!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om ni delade med er av era grafikinställningar för att så effektivt som möjligt se fiender, kör mesh på Ultra och resten på high enligt någon rekommendation.

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem

Limpet/Dynamit är suveränt att spränga hus ... speciellt med massa folk inuti (wipade just en squad+2 man till med en 7x multikill med en limpet ... grymt )

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Favorit loadout på flygplan ?
själv föredrar jag fighter med Bomberkiller fitting , orginal kulsprutorna e sååå jäkla klena samt med rocketsen kan man ta ut en AA gun med en lyckad strafe

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Favorit loadout på flygplan ?
själv föredrar jag fighter med Bomberkiller fitting , orginal kulsprutorna e sååå jäkla klena samt med rocketsen kan man ta ut en AA gun med en lyckad strafe

Är fortfarande novis på att flyga, men jag lär mig sakta men säkert. Jag brukar köra fighter med trench fighter(?) just nu, men fnular på att byta till attack plane och ground support (eller vad den heter).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det bästa planet för infantry är attack plane med infantry alternativet (om man inte är duktigt med trench fighter). Om fienden inte har en aa eller bra fighter plane får jag 50-150 kills på en operation bana. Nu är det dock många som börjat köra fighter vilket gör det svårare att köra attack plane då fighter svänger bättre + är snabbare. Kör man fighter kör man trench fighter mot infantry eller bomb killer för att ta ner behemoth. 2 rundor i näsan på behemoth med bomb killer tar ner 1/4 av hela hp't då man gör 100-120 med fyverkerierna + 20 med kulsprutan och gör då sönder nosen. Samma strategi funkar på baken vilket gör att man kan ta ner halva behemothen på 4 rundor med fyverkerier (tar typ 2min).

Permalänk
Medlem

Ett tips är att använda Fighters med Trench loadout för då kan man 1-shota Bombers och Attack plan ganska enkelt då man flyger snabbare i Fighters.

Ett annat tips är om man har bayonet på vapnet och nån bayonet chargar dej är att du chargar tillbaka(om man hinner). Märkt flera gånger att det är den som går in sist i charge som vinner duellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av völund:

Skulle vara intressant om ni delade med er av era grafikinställningar för att så effektivt som möjligt se fiender, kör mesh på Ultra och resten på high enligt någon rekommendation.

Low/medium med div. settings på high/ultra är att föredra.

Stäng av motionblur

Sätt på "ADS Field Of View". Vad är då detta? Det gör att du har samma sensitivity i Hip Fire som i ADS(Aim down sights).

Ändra färger på Damage models i siktet, jag har Blå färg för "Hit", Röd för "HS" och Grön för "Kill". Med detta så vet jag hur mycket damage jag gjort till respektive fiende.

Öka storlek på Minimap och "zooma" ut den. Ni kommer märka stor skillnad i hur mycket mer information ni får.

"PTFO", Play The Fucking Objective. Många av er har säkert hört eller läst detta ord ingame. Det är precis vad det låter som. Spela objektivet.
Finns inget värre än folk som ska ligga och Marksman snipea across maps. CQ är ju ett givet gamemode där PTFO kommer in.

Släng ut Ammoboxes och Medicbags på ett objektiv, oavsett om någon ber om respektive grej eller inte.

Anpassa eran klass/klassbyte efter vad matchen behöver. E.g. Spawnar Tåget på Argonne Forrest, byt till Assault för att ta ner det ASAP.
Saknar erat lag Medics, bit i det sura äpplet och spela MEDIC.

Skippa inte till deploy screen när ni ser att en medic knappar in på er för en ress. Detta är sjukt frustrerande som medic och ger motståndarlaget en point.

Ändra keybindings till erat eget tycke. Jag själv har tex primary weapon swap/secondary swap på MOUSE5, granat på MOUSE4 osv.

Lär er att använda er klass till sitt fullo. Alla klasser bör spelas olika. Tänk på det!

Ni är en Squad. Spela som en. Säger leadern att ni ska försvara objektiv "E". Gör det, så länge det inte är helt orimliga orders ni får. Isåfall, lägg en request på en Order, vänta en minut och WOPS, du är nu Squad leader.

Bayonet... Den är både hatad och älskad. Jag personligen hatar den. Både Chargen och hela grejen med den.
För er som inte vet så gör Bayonetten ditt vapen liiiiite "tyngre" mao att det tar längre tid för din gubbe att dra upp "ADS".

Detta var väl det jag kunde komma på på rak arm! Fyll gärna på med mer grejer.

Peace.

Visa signatur

4790k | Asus Turbo GTX 1080 | Corsair Dominator @2333MHz | Asus Pro Gamer Z97 | Fractal Design S |Acer Predator XB271HU | Blue Mics Snowball | Mionix Naos 8200 | Hyper X Cloud | OEM keyboard | Samsung 950 240gb | Samsung 840 120gb | Samsung 1tb 7200Rpm

Permalänk

Binda "spot" till en tumknapp på musen om du har en, så slipper du ta fingret från a knappen när du vill spota någon. Det är simpelt och bekvämt. Jag spotar alla jag ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappadBakom:

Binda "spot" till en tumknapp på musen om du har en, så slipper du ta fingret från a knappen när du vill spota någon. Det är simpelt och bekvämt. Jag spotar alla jag ser.

Dock har BF1 en spot cooldown, som skiljer sig från tidigare titlar. Så du kan inte spotta allt du ser, som i bf4 exempelvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4790k | Asus Turbo GTX 1080 | Corsair Dominator @2333MHz | Asus Pro Gamer Z97 | Fractal Design S |Acer Predator XB271HU | Blue Mics Snowball | Mionix Naos 8200 | Hyper X Cloud | OEM keyboard | Samsung 950 240gb | Samsung 840 120gb | Samsung 1tb 7200Rpm

Permalänk
Skrivet av pdAVEUS:

Dock har BF1 en spot cooldown, som skiljer sig från tidigare titlar. Så du kan inte spotta allt du ser, som i bf4 exempelvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sant, men det är bara när man "spammar" knappen för fort. Sen är det en cooldown på ett par sekunder. Ändå bekvämt att ha den knappen lättillgänglig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappadBakom:

Binda "spot" till en tumknapp på musen om du har en, så slipper du ta fingret från a knappen när du vill spota någon. Det är simpelt och bekvämt. Jag spotar alla jag ser.

Bra tips, jag föredrar dock att ha spotting på space. Vilken knapp man vill hoppa med i så fall är upp till var och en, men det är ju rekommenderat att ha den på en knapp som man kan nå med någon av tummarna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.