Ny burk för gaming, budget 10-15k
Tjena!
Då min nuvarande rigg börjar bli till åren har jag bestämt mig för att uppdatera. Jag är ute efter ny burk specifik för gaming då det är det enda jag sysslar med, bortsett från att hänga på forum och slösa ändlösa timmar på youtube. Min budget har jag inte satt i sten riktigt än. Tänkte först att jag skulle landa någonstans kring 10k men har fått för mig att någonstans mellan 10 och 15k finns som ett litet "gupp" där man tjänar mycket i prestanda av att gå i pris lite grann. Har egentligen inga stora krav på riggen då jag för tillfället i stort sett endast lirar League och skulle lika gärna kunna sitta vid en dammig skoldator från gymnasietiden. Men jag vet inte vad jag kommer spela i framtiden så därför väljer jag att lägga en rejäl peng för att vara säker på att burken hanterar det mesta som kommer ut de kommande åren.
Som sagt så är jag inte hundra på min budget, jag ser gärna att det landar kring 10-12k men om jag får ut väldigt mycket mer av att gå till 15k så kör jag på det. Vill inte vara dumsnål då jag hoppas kunna använda datorn kommande 4-5 åren iallafall. Har kikat runt en hel del på forumet i hopp om att hitta något som passar mig i tidigare trådar men kände tillslut att det blir tryggare om jag skapar min egen så jag får ge uttryck för mina specifika tankar och behov. Min kunskap om datorer är relativt låg, jag vet så mycket som vilka grunddelar som ska in i den men inte mycket mer än så. Därför vänder jag mig till er för att få hjälp med att plocka ihop ett schysst paket. Jag har sen tidigare windows så det behövs inte. Är inte särskilt stort behov av lagring heller så behöver nog inte en dvd-läsare, däremot hade en SSD varit najs. Som sagt så är min budget allt mellan 10-15k, ju billigare desto bättre givetvis men någon tusenlapp hit och dit spelar inte så stor roll om det slutar med att jag får en mycket bättre burk.
Som jag har tänkt just nu ska jag beställa från inet och låta dem montera åt mig. Eventuellt ger jag mig på att montera själv med hjälp av en eller flera kompisar men för enkelhetens skull så släng gärna ihop ett paket på inets hemsida.
Tack på förhand!