Permalänk
Medlem

@desp: det åtgärdas dock lätt i.om att du inte stoppar i en nätverkskabel eller drar igång wifi, detta fungerar ju dock endast om man ej använder smart funktionerna

Permalänk
Skrivet av desp:

Efter "avslöjandena" om Samsungs Tizen smart-TV, så vill man ju ha en dum-TV ännu mer..

Hahaha, sålänge du inte har något otroligt fuffens för dej så är det nog inget att oroa dej över, men mobiltelefonen och internet kanske du bör skrota Isåfall hade jag nog rekommenderat duv-post, nästan omöjliga att avlyssna

Annars kanske du kan kika på projektor? Dom är väl inte riktigt lika smarta.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av desp:

Absolut, men jag skulle gärna slippa betala för det "smarta"

Det är som att köpa flaskor med whisky (som man inte tycker om) för att få flaskor till hemgjord saft.

Det tillverkas färre tv utan smartfunktioner så du får betala mer för en tv som inte har dessa funktioner.

E: Det finns displayer att köra som i princip saknar all funktionalitet mer än port in och lite smått och gott. Används av event, konserter, mässhallar, butiker m.m.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Hahaha, sålänge du inte har något otroligt fuffens för dej så är det nog inget att oroa dej över, men mobiltelefonen och internet kanske du bör skrota Isåfall hade jag nog rekommenderat duv-post, nästan omöjliga att avlyssna

Annars kanske du kan kika på projektor? Dom är väl inte riktigt lika smarta.

Internet är en fluga...

Permalänk
Medlem

NetOnNet har en LG i 65" som är dum TV i 4K vad jag kan se.
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/63tumochstorre/l...

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av GoldenFan:

Hahaha, sålänge du inte har något otroligt fuffens för dej så är det nog inget att oroa dej över, men mobiltelefonen och internet kanske du bör skrota Isåfall hade jag nog rekommenderat duv-post, nästan omöjliga att avlyssna

Annars kanske du kan kika på projektor? Dom är väl inte riktigt lika smarta.

Ska man inte oroa sig över att allt man säger och gör spelas in?

Jisses...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fördelen med dum tv handlar ju inte om att det skulle vara billigare att tillverka, utan att man inte vill att allt du gör / säger skickas till tillverkaren och säljs vidare.
Således borde smart tv vara mycket billigare eftersom tillverkaren tjänar pengar på den, och det är en anledning varför dom är så vanliga.

Värsta går att undvika om man inte kopplar in internet så länge den inte har wifi. Om den har wifi lär den auto connecta till öppna nät och därmed trivialt att MitM:a den. Undrar hur många smarta tv-apparater som är med i botnet