HDMI från grafikkort till TV fungerar inte

Permalänk

HDMI från grafikkort till TV fungerar inte

Tjena!

För några månader sedan så köpte jag mig ett nytt grafikkort (GTX 1060 6gb) samt ett nytt moderkort då mitt gick sönder just då (MSI Motherboard H97M-E35). Jag hade tidigare ett GTX 750Ti som jag kopplade en HDMI kabel in till min TV som står precis bredvid, så att man kan föra över bilden från videor där osv. Det funkade alltid utan problem, men efter jag bytte ut två saker i datorn så funkar det inte alls. Jag kör samma grej: Kopplar in HDMI i grafikkortet och sen andra änden in till TV'n, men det ger ingen bild. Om man startar TV'n så dyker skrivbordet upp i ca. 1 sek innan skärmen blir svart igen. Varför blir det så? Man kan ju tycka att ett nyare grafikkort ska funka minst lika bra? Jag har provat att leka lite med Hz i nvidias inställningar men det sker ingen förändring. Även provat att byta HDMI kabel, men ingen lycka där heller. Är det någon här som kanske vet vad som är felet?

Notera: Det var vid ca. November jag köpte grafikkortet, så har haft problemet sen dess men inte orkat bry mig då jag kände att det var skitsamma, men kom och tänka på problemet idag och tänkte att jag lika kunde skriva här och se ifall någon har några idéer.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för TV? Det låter som ett problem med HDCP som är ett säkerhetssystem i HDMI som hindrar att bilden visas om inte målet (i detta fall TV'n) anses som säker. Du har inget annat mellan TV och dator, som en receiver, HDMI switch eller liknande?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

@giplet: TV'n heter PHILIPS 40PFL3008T/12

Nej jag har inget sånt tyvärr, tror du det skulle hjälpa?