Permalänk
Medlem

MSI Z270-A Pro dumsnålt?

Tja. Ska uppgradera till i7 7700k och alla verkar tycka MSI Z270a-Pro verkar vettigt (1000kr ca) för priset - men jag är inte rädd för att gå upp några hundralappar. Kanske med 2x m.2 enheter och nvidia sli. vill ju framtidssäkra så gott det går Kommer även klocka lite... och ljudet får gärna vara bra.

Köra på MSI Z270a-Pro eller är det värt och välja kort runt 1600kr-klassen (framtidssäkra så gott det går) tips isf?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Dyrare moderkort är som regel bättre för överklockning.
Vill du har möjlighet till SLI, 2x m.2 och bättre ljudkort är detta
ett bra val:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4097531

Annars är MSI-kortet väldigt prisvärt.

Permalänk
Medlem

@candyraver: Framtids säkra ? det är intel så fort dom släpper något nytt är allt gammalt skit . Inte riktigt så men alla som kan nåt fattar vad jag menar

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Dyrare moderkort är som regel bättre för överklockning.
Vill du har möjlighet till SLI, 2x m.2 och bättre ljudkort är detta
ett bra val:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4097531

Annars är MSI-kortet väldigt prisvärt.

Nice, tack för tipset!

Skrivet av ottoblom:

@candyraver: Framtids säkra ? det är intel så fort dom släpper något nytt är allt gammalt skit . Inte riktigt så men alla som kan nåt fattar vad jag menar

Hehe

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Kortet verkar inte ha HDMI port. Är det ett problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tja. Ska uppgradera till i7 7700k och alla verkar tycka MSI Z270a-Pro verkar vettigt (1000kr ca) för priset - men jag är inte rädd för att gå upp några hundralappar. Kanske med 2x m.2 enheter och nvidia sli. vill ju framtidssäkra så gott det går Kommer även klocka lite... och ljudet får gärna vara bra.

Köra på MSI Z270a-Pro eller är det värt och välja kort runt 1600kr-klassen (framtidssäkra så gott det går) tips isf?

Har samma mobo och tycker det funkar jättebra, skulle vilja ha USB Type C och möjlighet att kunna stänga av den vita led slingan men annars har det funkat utan några som helst problem för mig.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtp:

Kortet verkar inte ha HDMI port. Är det ett problem?

Finns 1 HDMI om man nu behöver.

Permalänk
Medlem

Blev ett MSI, mycket nöjd med att det är stilrent och lättbyggt. Inget fancy men för 1000kr funkar det utmärkt! Dock bara 2 sata-kablar.. nåja

Rekommenderas!

Visa signatur

Baaahh