Permalänk
Medlem

Det mest generösa ni upplevt?

Inspirerad av en tråd på detta forum som handlade om det snålaste ni upplevt, men det skulle vara mysigt att också höra om det mest generösa/givmildaste ni upplevt från era medmänniskor!

Själv är det nog när min första arbetsgivare hjälpte mig med mitt körkort och fixade så jag fick betala av det, vilket gjorde så jag äntligen kunde komma in på arbetsmarknaden trots min dåvarande icke-existerande inkomst.

Trådens motsats: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1467867-det-snalaste-ni...

-envelope91

Permalänk
Medlem

Fick behålla 300 kronor i för högt utbetalad lön för en övertid som inte var min.

Ringde till min arbetsgivare som gillade att jag var ärligt och tyckte att jag kunde köpa en glass för pengarna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Proffsmoddare

Min mamma <3

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

1. Min sambo gav mig en dotter, trots att jag är ett f**k-up.

2. Min bästa vän gav mig först sitt gtx 690 när han köpte sitt Titan x, sen så fick jag hans Titan X när han köpte det senaste Titan X. Jävla sjysst kille.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Inaktiv

Staten alla bidrag som man har fått utan göra något tillbaka.
Bortser man från detta och ens närmsta släktingar, så kommer jag inte på något. Det skulle i sådant fall vara en granne för 10 år sedan, då jag hjälpte honom att skotta hö i en lada, jag slet som ett djur i 10h och fick hela 20kr för jobbet.

Permalänk
Medlem

En mekaniker fixade min bil på 5minuter mekonomen ville ha 1500kr för att titta på bilen och 4500kr beräknad avgift för arbete. Enda verktyget mekanikern behövde var en tång. Behövde inte betala något men jag kom förbi vid deras fredagsfika med en tårta för 12pers som tack.

Permalänk
Medlem

När jag lämnade in bilen för byte av service och Volvo bjöd på däckskifte.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Expertgissare

Som jag kommer på just nu var när jag och sambon hade vår tredje vattenskada i lägenheten, just denna i det nyrenoverade köket, pga stopp i huvudstammen. Vårat försäkringsbolag stod för kostnader på vattenskadade möbler som föreningens försäkringsbolag krånglade med. Ingen självrisk inget krångel, bara säga vad möblerna hade kostat, trots att dom inte hade något med skadan att göra

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

kanske inte mest generösa. kanske går under mer "extrem vänlighet". Definitivt en historia jag aldrig kommer glömma.

Köpte ett intel 910 SSD här på SC, i tredje hand. Disken dog efter ett tags användning.

Intel vägrade RMA då kvittot som bifogades var ej i mitt namn. Chansade då att ringa killen som köpte den ursprungligen och han hjälpte mig hela vägen till jag fick en utbytesenhet.
Han hjälpte även till med en hel dramatik med dustin som inte ville skicka ut den nya disken till mig utan den skickades till honom som sedan skickade den till mig. cirka 1½ månad höll vi på med mejkonversation och samtal. En SSD disk på ett par tusen som han likaväl kunde behållit utan att jag kunde göra något åt det.

Absolut den bästa Sweclockare jag har haft att göra med, trots att jag inte ens köpte disken av honom och hade noll förväntningar att få se en utbytesenhet

Hade han bott närmare mig så hade jag åkt till han och gett en present och tackat honom. Men det fick bli en swish på ett par hundra som tack.

Läser du någon gång detta så är jag evigt tacksam och du kommer alltid finnas i mitt hjärta <3

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Staten alla bidrag som man har fått utan göra något tillbaka.
Bortser man från detta och ens närmsta släktingar, så kommer jag inte på något. Det skulle i sådant fall vara en granne för 10 år sedan, då jag hjälpte honom att skotta hö i en lada, jag slet som ett djur i 10h och fick hela 20kr för jobbet.

Du har varit arbetslös hela livet? Har svårt att tro det med de där riggarna i sign :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

1. Min sambo gav mig en dotter, trots att jag är ett f**k-up.

2. Min bästa vän gav mig först sitt gtx 690 när han köpte sitt Titan x, sen så fick jag hans Titan X när han köpte det senaste Titan X. Jävla sjysst kille.

Är det du från snåltråden, som inte ville köpa Dayz för att spela med kompisen?

Permalänk

Efter att ha jobbat över ett år heltid utan att ha tagit en enda semesterdag, samt var jag inte sjukanmäld en enda dag. Min arbetsgivare betalade flyg t/r till Köln bara för att jag behövde utforska världen utanför butiken.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Fick 8000 kr från försäkringsbolaget när jag blev misshandlad för att jag hade fått ett litet jack i ögonbrynet, någon slags "sveda och värk" antar jag.

Lite väl generöst tyckte jag och kände mig som en slusk som tagit emot så mycket pengar för något som knappt påverkat mig.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av drwlz:

Fick 8000 kr från försäkringsbolaget när jag blev misshandlad för att jag hade fått ett litet jack i ögonbrynet, någon slags "sveda och värk" antar jag.

Lite väl generöst tyckte jag och kände mig som en slusk som tagit emot så mycket pengar för något som knappt påverkat mig.

Om det blev ett permanent ärr så är det ej mycket.

Skrivet av anon176726:

Du har varit arbetslös hela livet? Har svårt att tro det med de där riggarna i sign :/

Nej det har jag inte, men mina datorer så får man ingen märkvärdig bil för dessa. Och lägenhet i Göteborg som en liten 1a kan gå på 2 miljoner i insats så är inte många datorer mycket värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Om det blev ett permanent ärr så är det ej mycket.

Permanent men syns inte bakom ögonbrynet .

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Stefan Löfven är nog den mest generöse jag har hört om.

Permalänk

Min första bi jag fick när jag fyllde 18l, farsan skulle köpa den av en väns farsa som ville ha 15000kr för den... Den är verkligen nergången och farsan sa att han kunde få 5 för den... farsan vän sa jag betalar resten för jah jag kommer antagligen inte få några barn själv.

Riktigt snällt tyckte jag och kör den dagligen nu!

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Kommer inte på något på rak arm som jag upplevt från andra, men får bidra med något jag själv gjorde.

Utanför kontoret ligger en busshållplats och en dag kliver en mamma av bussen med två tunga matkassar, samt hennes son på 10´ish. Sonen hoppar fram stödjandes på en pinne samt mammans axel och måste vila typ var 10´e meter.

Jag springer ut och ifatt dem och undrar om de önskar skjuts hem, då sonen uppenbart har väldigt ont och kassarna såg tunga ut.

Visade sig att de hade ca 1km hem. Jag tror grabben blev ganska glad åt att bli skjutsad.

Permalänk
Medlem

Det mest generösa jag varit med om var när jag hade fixat en hyreslägenhet och min mamma sa att hon gärna hjälpte mig med att köpa en bostadsrätt istället så jag skulle ha en lättare start i vuxenlivet, är otroligt tacksam för det nu i efterhand. Många andra saker som mina föräldrar hjälpt mig med som jag aldrig kommer kunna tacka dom nog för.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Inaktiv

En gång när jag glömt ta en påse när jag handlade på ICA fick jag en gratis!

Hehe, nej skämt åsido. Mina föräldrar och den uppväxt jag fått borde nog kvala in på förstaplatsen.
Svårt att komma på något annat stort men finns säkert något mer förstås.

Permalänk
Medlem

Alltid varit fiskeintresserad och har fiske som största hobby. Har dock varit sjukskriven en längre tid och har haft det svårt ekonomiskt. Under våren rasade växelhuset på min gamla trotjänare till båtmotor. Fanns inte att få tag i begagnade delar för mindre än 12tusen.

Några månader går då jag försöker ha is i magen och se om det dyker upp något likvärdigt eller delar på alla köp och säljsidor.

Efter en ännu längre tid ringer farsgubben till mig och berättar att jag kan åka till en marina och hämta upp en helt ny båtmotor för 65papp.

Det fick en vuxen man att gråta.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

När jag och min dåvarande sambo köpte vår första lägenhet tillsammans.
Hamnade i budgivning mot ett pensionärspar sin bjöd 10k över oss och vi kunde inte fortsätta.
Mäklaren ringer och säger att säljaren tackade nej till deras bud, pga. Hon hellre ville sälja till ett par så trevliga ungdomar som oss, vilket vi såklart blev skit glada över.
Det slutade inte där.... Mäklaren ringer dagen efter igen, pensionärsparet hade budat 200k över sitt eget bud, och säljaren tackade nej!! Jag och min dåvarande sambo var helt förbluffade, liksom mäklaren.

True story!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Min storebror hyrde en dator via sin arbetsgivare som han efter ett tag överlät till mig utan krav på betalning. Datorer blev mitt stora intresse och brorsan blev inspirationskällan till mina välgörenhetsprojekt här på Swec.

Permalänk
Avstängd

Fyllekinesen som slaskade bort ett femsiffrigt belopp till mig på Bellagio i poker för en massa år sedan.

Permalänk
Medlem

För mycket att välja på. Senast fick jag en nyrenoverad cykel, plus några möbler å en BH.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

När jag var 8-9 bast och satt på lekplatsen och gungade med min bästa vän så kom det en kvinna gående med en grossistförpackning med sura tefat och frågade om vi ville ha godis.

När vi bekräftade att det ville vi så fick vi hela burken innehållandes 500st sura tefat och sedan gick hon sin väg...
Tror det tog en dryg vecka för oss att smaska i oss alltihop.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv

@SID 6.7: Hmmmm. Godis från en främmande person på lekplats.

Permalänk
Medlem

Senast för tre veckor sen,

Håller på med Miniquads/FPV racing och hade inbrott i bilen under natten. Blev av med allt (ca 15.000 i prylar) och två krossade rutor.
FPV communityn här i Sverige skrapade ihop pengar till självrisk på försäkringen och skickade prylar för att jag skulle komma igång igen, helt otroligt vilka generösa människor <3

För er som är intresserade av vad det är:

Dold text
Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Fick en komplett resa för att se det finska VM-rallyt av min gudfar när jag fyllde 15. Fyllde år på midsommarafton vilket nog bidrog till hans spontana present över telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Senast för tre veckor sen,

Håller på med Miniquads/FPV racing och hade inbrott i bilen under natten. Blev av med allt (ca 15.000 i prylar) och två krossade rutor.
FPV communityn här i Sverige skrapade ihop pengar till självrisk på försäkringen och skickade prylar för att jag skulle komma igång igen, helt otroligt vilka generösa människor <3

För er som är intresserade av vad det är:

Dold text

Ser sjukt kul ut.
Kan man träna bort åksjuka?