Windows 10 kernel power 41 (63) error

Permalänk

Windows 10 kernel power 41 (63) error

Hej!

Jag har nu börjat få lite problem med min nya dator. Den startar om lite då och då. Jag har kollat Event Logs och det ända jag kan hitta är Kernel Power 41 (63). Detta händer när datorn är i idle eller om jag använder den fullt ut.
Är det någon som vet hur jag fixar problemet?

Specs:
I7 7700K
Gtx 1070
550w nättagg
Strix Z270E Gaming

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

@Greffeljr: Enligt http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-3128570/fix-windows-erro... beror ditt fel på att ditt nätagg håller på att dö. Ett 550w är förmodligen lite klent för ett 1070 och en i7700k. Jag har 650w för mitt 1070 och i7 6700k. Byt ut ditt 550 mot ett lite starkare. Sen beror det också på vilket märke och vilken modell du har.

Permalänk
Skrivet av anon261279:

@Greffeljr: Enligt http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-3128570/fix-windows-erro... beror ditt fel på att ditt nätagg håller på att dö. Ett 550w är förmodligen lite klent för ett 1070 och en i7700k. Jag har 650w för mitt 1070 och i7 6700k. Byt ut ditt 550 mot ett lite starkare. Sen beror det också på vilket märke och vilken modell du har.

Okej, Jag har ett Corsair rm550x 80+ gold. Vad tror du om att uppgradera till ett Corsair 750w? Jag har dock provat att ändra någonting i power settings. Har fungerat än så länge. Återkommer om det fungerar eller inte. Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Greffeljr:

Okej, Jag har ett Corsair rm550x 80+ gold. Vad tror du om att uppgradera till ett Corsair 750w? Jag har dock provat att ändra någonting i power settings. Har fungerat än så länge. Återkommer om det fungerar eller inte. Tack!

Ett 750 watt borde göra susen. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av anon261279:

Ett 750 watt borde göra susen. Lycka till!

Verkar som att ändra lite prylar i power settings fungerade. Datorn har inte krashat under idle eller när jag gör något mer krävande. Det jag ändrade var sleep timer 180 -> 0 och Turn off hard disk after 180 -> 0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Greffeljr:

Verkar som att ändra lite prylar i power settings fungerade. Datorn har inte krashat under idle eller när jag gör något mer krävande. Det jag ändrade var sleep timer 180 -> 0 och Turn off hard disk after 180 -> 0

Jaa, va bra att du fick lösning på det! Lira lugnt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon261279:

Jaa, va bra att du fick lösning på det! Lira lugnt!

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska jag Tack för hjälpen! Datorn har inte stängt av sig sedan jag ändrade dem inställningarna.

Permalänk
Inaktiv

@Greffeljr: Vad bra! Kul att jag kunde hjälpa till