Permalänk

Värdering av speldator

Hej!

Tänkte höra med er vad ni anser att datorn är värd i dagens marknad.

Köptes ursprungligen för 12.000 kr och är gjord av Asus, alltså inte någon egenbyggd speldator (dock är den menad som speldator enligt ASUS). De enda modifieringarna jag har gjort är att ha lagt in extra RAM-minne samt ett nytt grafikkort.

Modell: ASUS Detskop PC CG8350 Series (bild)
Windows 10
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3,40GHz 3,40Ghz.
RAM-Minne: 12,0 GB
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 970 (Gamla grafikkortet var 560Ti)
Nätagg: 400W (Borde uppgraderas)
Minne: 1 TB (Inget SSD)

Någon mer info som behövs just när det kommer till specs?

Annars så maxar jag inställningarna på spelen jag prövat. NVIDIA Geforce Experiece rekommenderar oftas Ultra/High när jag "optimerar" och jag har inte märkt av något FPS-drop när det kommer till t.ex. Battlefield 1, PUBG, LoL, CS, Arma 3 osv.

Nackdelarna är väl att fläktarna låter lite väl mycket när den "går upp i varv". Även det tama nätaggregatet på 400W borde uppgraderas samt att en SSD kan slängas in för att snabba på uppstarten. Annars fungerar datorn finfint.

Vad tror ni, vad borde jag ta betalt för denna?

Permalänk
Hedersmedlem

3000-3500kr låter rimligt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

3000-3500kr låter rimligt tycker jag.

Just avsaknaden av SSD drar ner priset en del, spec om du ska sälja på blocket eller liknande där folk mest kollar grafikkort, processor och hårddisk.

Men ja, runt 3000kr kan du nog få loss med lite kyla.

Permalänk

Mjaa inte för att vara den men... max(!) 3000 som hel burk och det är en "Blocketgamingburk".
Förklaring:
Egentligen bara 970 som är något att ha.
Moderkort är det nått special OEM? eller ATX?
slöa 1333Mhz minnen som du har vad jag antar 3 stickor av. (är dual channel på det chipsetet)
2600/h67 = ingen överklockning (med överklockning håller 2600 ok även idag för spel)
400w noname agg. 1tb hdd... mekanisk långsam och lätt att få fel på speciellt när den har snurrat några år.
Samt att du säger att burken är högljudd... förstår att du vill sälja den

Permalänk

Fick 5000 idag Fyi!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnellmeister:

Fick 5000 idag Fyi!

Bara att gratulera, chansen för det är nog nästintill icke-existerande

Permalänk
Medlem

Det är bara att gratulera till det, var det på blocket? och hur såg isåfall den annonsen ut?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk

Det var blocket, men annonsen är nu borttagen! Jämfört med vad många andra la ut sina datorer för så tyckte jag 5000kr var rimligt.

Värdering och försäljningspris är två olika grejer haha!

Permalänk

Fantastiskt! ^^ Blocketgaming is the sh*et!