Vinn nätagg från Seasonic

Byta dator och överföra hårddiskar - eller fixa datorn?

Permalänk
Medlem

Byta dator och överföra hårddiskar - eller fixa datorn?

Tjena! så här ser situationen jag har en dator här hemma hos mig (lillemans) och lilleman missköte sig vilket ledde till att lillemans mor då tog då och drog ut kablar där bak, vet inte vilken ordning men ah...det hände...

nu funkar inte tangentbordet i windows men det funkar under boot och bios av nån cp anledning... vet någon varför?

tangentbordet funkar med min dator så det är inget fel med den, musen funkar så det är inte fel med usb portarna...

:s

jag har en till - prick likadan dator, kan jag flytta över hårddisken och se ifall det funkar? blir ju en "ny" dator - tänk "ny ghostad"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Pröva först och främst annat tangentbord alt. andra portar. Fungerar porten överhuvudtaget?
USB-anslutet?

Varför flytta hårddisk till den andra?

Permalänk
Medlem

Testa byt usb port?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Pröva först och främst annat tangentbord alt. andra portar. Fungerar porten överhuvudtaget?
USB-anslutet?

Varför flytta hårddisk till den andra?

exakt samma dator... om det är hårdvarufel på moderkortet så.... ah... då är det ju klart liksom
japp, har provat mitt egna, funkar inte.

Skrivet av crew seven:

Testa byt usb port?

ja, alla portar funkar med musen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Vetulus:

exakt samma dator... om det är hårdvarufel på moderkortet så.... ah... då är det ju klart liksom
japp, har provat mitt egna, funkar inte.

ja, alla portar funkar med musen

Musen fungerar i alla portar? Men inget av tangentborden?
Tangentbord fungerar överhuvudtaget i andra datorer?

Permalänk
Medlem

@tcntad: ah :s det är det som är skumt, kan det vara något inuti windows kanske?

ska prova igen, annan mus + annat tangentbord - återkommer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

låter som något drivrutinsfel, låter nån duktigare svara på det.

Permalänk
Medlem

ok så det gick inte något vidare...

Skrivet av tcntad:

låter som något drivrutinsfel, låter nån duktigare svara på det.

jag har provat med att avinstallera drivrutinen och sedan trycka in tangentbordet (den installerar drivisarna automaitskt) - den hittar den och man kan se den på tangentbord o mus grejen i windows men den funkar inte endå :s

kanske borde skriva vad jag provat...

har provat med att avinstallera drivisarna för tangentbordet
provat med att nollställa cmos... (man vet aldrig)
provat med andra tangentbord
provat med musen i alla portar (den funkar i alla portar)
provat med att starta om datorn... (hehe)

summa sumarum - ge mig mer saker att prova!

Permalänk
Medlem

Ok så har kommit fram till att det inte är något fel med datorn utan det är något knasigt i windows

trök in hårddisken in i en annan dator och ah... bootade upp i windows på den hårddisken där det vart lite knasigheter i och tangentbordet funkade inte