Permalänk

PS4 HDR, hur?

Hej!
Har en PS4 pro och en Samsung MU7005.
Om jag fattat saken rätt borde man kunna köra t.ex. Gran Turismo Sport i HDR.
Får dock inte detta att fungera.
Nån som har en lösning på problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilladjuret:

Hej!
Har en PS4 pro och en Samsung MU7005.
Om jag fattat saken rätt borde man kunna köra t.ex. Gran Turismo Sport i HDR.
Får dock inte detta att fungera.
Nån som har en lösning på problemet?

Borde finnas inställning i spelet (?). Du ska nämligen inte behöva ställa in någonting på TV:n, och heller inte PS4:an såvitt jag vet.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Det är i Tv menyn man får gå in i "General - External device manager" och sätta på Game mode sen kommer spelet fråga om HDR om inte så finns det i spelets inställningar, Samt kan vara något i Ps4 inställningar med, men kommer inte ihåg.

Jag har samma Tv, Och kör Gran Tourismo med HDR så det ska gå

Edit:

Ps4 inställning

Men mitt spel prioriterar frame rate över kvalitet och jag kan inte ändra det vet ej värför, om du löser det kan du ju skicka ett DM.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

@Samlooh: finns en inställning i spelet men det går inte att välja den p.g.a. av okänd anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilladjuret:

@Samlooh: finns en inställning i spelet men det går inte att välja den p.g.a. av okänd anledning.

Har du ställt in din Samsung TV korrekt? På Samsung har jag för mig du får gå in på Expert settings -> HDMI UHD Color
Sedan ställa in vilken HDMI port som skall aktiveras för HDR färger. Du kan likaväl ha detta aktiverat på samtliga HDMI portar då de inte stör på någotvis SDR signaler.
När detta väl är gjort så går man in på PS4an och ställer in upplösning 4K och HDR - Auto.
Sedan bör HDR valet finnas i dina spel därefter.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk

Problemet löst, vet inte hur det bara löste sig.