Permalänk
Medlem

Varmare breddgrader😊

Permalänk
Medlem

Några fler livebilder.

anton ahlstrom-5628 by Anton Ahlström, on Flickr

anton ahlstrom-5631 by Anton Ahlström, on Flickr

anton ahlstrom- by Anton Ahlström, on Flickr

Permalänk
Medlem

Låtefossen, Norge

Visa signatur

Gear: Nikon Z7 II & Z6, DJI Mavic 2 Pro, Nikon Z 14-24, Nikon Z 24-200
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Grymma bilder! Vad använder du dig av för kamera samt objektiv?

Snyggt!

Permalänk
Medlem

Många kanonfina bilder!

Permalänk
Medlem

Här är en bild jag tog på min dator.

Visa signatur

Intel 14700KF | Asus z790 strix gaming wifi | PNY RTX 3090 | Corsair Dominator Platinum 6000mt/s | Corsair RM1000i | Lian Li PC011 ROG Edition | Dual custom loops | Asus ROG Swift PG348Q |

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Coffs harbour Australien

Visa signatur
Permalänk

Lite vintrigt från Italienska alperna

Livigno by Albin Andersson, on Flickr

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Ny kamera = mer bilder !
Är dock väldigt dålig på att redigera mina bilder men lär mig långsamt hoppas jag

SJ by Barkvall, on Flickr

Redlight_torsvik by Barkvall, on Flickr

Permalänk

Lite nya fågelbilder.

DSC_2699

DSC_2717

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

www.instagram.com/patan77

Södermalm, Stockholm | Iphone 6 Plus

Kungsholmen, Stockholm | Iphone 6 Plus

Kungsholmen, Stockholm | Canon 500D

Iskristaller | Canon 500D

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Tog den här på Hunneberg utanför Vänersborg med min Nikon d500 + 12-24/4g

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Proffsmoddare

Postar lite randombilder. Tagna med Panasonic GH4 och enbart dagsljus.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Grymma bilder! Vad använder du dig av för kamera samt objektiv?

Tack! Just dessa bilderna är tagna med Canon 550D + Sigma 18-35 f/1,8

Permalänk
Medlem
Permalänk

Perfekt!!! Tack så mycket

Skrivet av gustav901:

@PatrikNordstrm: Personligen skulle jag rekommendera boken Stunning Digital Photography av Tony Northrup. Det kommer med massa video guider också. Kunskaper om fotografering gäller alla typer av kameror, mobil eller Hasselblad. Skillnaden är begränsningarna.
https://northrup.photo/product/stunning-digital-photography/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Några ödlor från Sri Lanka

Här kommer ett par bilder jag tog på semestern i Sri Lanka... Har en jvla massa, men börjar lite med ödlor

Hade skaffat mig en ny kamera inför resan, tog ett tag att bli kompis med den..
En Sony RX10 IV.
Nu efteråt är det den bästa kameran jag använt. Reser ofta med den och dess lillebror Sony RX100 III

Varan1 by Jan Tibell, on Flickr

Varan2 by Jan Tibell, on Flickr

Varan4 by Jan Tibell, on Flickr

Skinner2 by Jan Tibell, on Flickr

Permalänk
Medlem

Brukar inte posta bilder bara såhär, har nästan uteslutande bilder från jobb vilket är både tråkigt och något som känns rätt knasigt. Men någon gång kanske jag borde och jag hänger här allt som oftast utan att göra väsen av mig så jag tog helt enkelt en bild per kamera från några av mina kameror.

Sony A7S

Nikon D90

DJI Phantom 4 Pro

iPhone X

Samt till slut en bild från ett jobb dvs filmproduktion, fryst stillbild från ProRes 4K-fil

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Svanvalp som fryser

Häger som fryser

Permalänk
Medlem

Bilder tagna av mig förra månaden i Abisko, Kiruna och Jukkasjärvi Ice-Hotel.
Det är tre album med massa bilder, klicka på bilderna nedan för att öppna album.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk

Många duktiga fotografer märker jag. Men kör ni med några speciella systemkameror eller är det mobil. Har ni några speciella inställningar i kameran? Redigerar ni bilden efteråt i något program?

Permalänk
Jubileumsmästare

Körde lite Fisheye idag

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Swedish Winter by Tommy Flankert, on Flickr

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Många duktiga fotografer märker jag. Men kör ni med några speciella systemkameror eller är det mobil. Har ni några speciella inställningar i kameran? Redigerar ni bilden efteråt i något program?

ja det är bra standard här

Är nog mestadels systemkameror men en del kompakter också, syns ju t ex på denna sidan med RX100 och andra. Samt mobiler. Den bästa kameran är ju trots allt ändå den som alltid är med men om man ska få maximala möjligheter vilket en seriös hobbyfotograf kanske vill så är ju en systemkamera att föredra. Dock är det ju bra med en bra kompakt också skulle jag säga. Lite tröttsamt att jämt springa runt med en systemkamera.

Själv har några av varje, men brukar oftast använda kompakten, eller mobilen (G4'a) då den ju alltid är med.

Oftast tycker jag det behövs någon form av efterbehandling, på mobilfoton brukar de ju göra någon sorts standardbehandling mjukvarumässigt så om man komponerar bilden bra kan det räcka. Men på en "riktig" kamera får man oftast neutrala inställningar för att justera såsom man vill att slutresultatet ska vara. Allt för det ska bli så bra som möjligt i slutändan

Många använder Lightroom, eller kanske rentav Photoshop. Eller Lightroom-liknande program som t ex Capture One, Raw Therapee och allt vad de heter.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Det här är djupt inne i det norrländska skogarna i höstas, taget med en P4P.

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Inte postat några vinterbilder för 2018 ännu så detta får blir de första.

Permalänk
Medlem

IMGP3009 by Jarmo.S, on Flickr

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem

Kattuggla som håller till i en ek på Norra Djurgården.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Våren kan komma nu tycker jag

Hulk by Alexzpro, on Flickr

HardCore by Alexzpro, on Flickr

LRM_EXPORT_20170626_215358 by Alexzpro, on Flickr

Permalänk
Medlem

Hittade ett gammalt klassiskt 40 mm, skoj att fota med och lämpar sig för en lätt bump av fototråden

Mom, I have this! by Joakim Bomanson, on Flickr

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare