Investeringstråden [Kryptovalutor]

Permalänk
Medlem

@Xcm: Kollade du något på ICON summit? Isåfall vad är din analys och vad tror du om marknaden på Icon just nu? Fritt fall under summit.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Ni som hypat ICON (ICX) inför idag, hur förklarar ni att den tappat en fjärdedel i värde bara senaste 24 timmarna? Som tur är har jag inte lagt några pengar på den, eftersom jag inte vill lägga pengar på saker jag inte satt mig in i. Men om man sitter och självsäkert rekommenderar folk att köpa något tycker jag att man kan förvänta sig något slags förklaring när värdet går åt rakt andra hållet.

Permalänk
Medlem

@Sebbepojken: Är ganska förvånad själv faktiskt över marknadens reaktion på The Summit. Trodde det skulle pumpas mer.
Tyvärr hade vi oturen med att bitcoin gick ner 10% igår och då föll självklart alla andra coins också inklusive ICON.

Tror det är dock för tidigt att säga något, De flesta kollar inte live på konferansen utan väntar in nyheter från Reddit & andra stora Crypto nyhetssidor. Dessutom var mycket på koreanska med en rätt kass översättning. Jag tror vi måste vänta in stora nyhets sidors rapportering sen kan vi se en pump kanske.

Dock har ingen rekommenderat att köpa något här. Vi har gett tips. Sen hur du investerar är helt upp till dig.
Om folk köpte igår på ATH så får de skylla sig själva. Buy low sell high. Rule number one.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Dock har ingen rekommenderat att köpa något här. Vi har gett tips. Sen hur du investerar är helt upp till dig.
Om folk köpte igår på ATH så får de skylla sig själva. Buy low sell high. Rule number one.

Försöker du säga att det är en stor skillnad på att självsäkert tipsa och att självsäkert rekommendera? Om någon frågor om investeringstips och du svarar med ett tips om att en viss sak är bra att köpa, så har ju du rekommenderat denne att köpa den med ditt tips.

Permalänk
Avstängd

@sebbepojken
@Stisse

Kort och gott så är det stora investerare som säger till när valutorna ska stiga. Icon bland dessa kommer skjuta rejält, även Raiblocks.

Vad värdet speglar igår, idag eller kommande dagar säger inte mycket alls.

Köp och förlita er på tekniken så ska ni se att det händer grejer. Folk är rädda att gå in när marketvalue tappat över 35% senaste månaden.

Skulle jag stoppa in pengar idag ser det ut såhär:

1.Raiblocks
2.Icon
3. Wanchain
4. Neo
5. Substratum
6. BMC
Skulle troligtvis omfördela allt dessa om någon månad till BMC beroende på hur det ser ut.

Neo är dock ett väldigt säkert kort.

Permalänk
Medlem

@Sebbepojken: Håller inte riktigt med. Om jag ger dig ett investeringstips på en coin som jag tycker ser bra ut så tipsar jag dig om att läsa på mer om coinen och inte köpa den till det pris som är just den minut som jag tipsar dig. Jag kan tipsa om att investera i en coin. Men HUR du investerar i den är helt upp till dig. Skulle vara skillnad om någon sa "Köp ICX NU!!! Så kommer ha en lambo om en vecka!1!!"

Jag tror fortfarande på ICX och är väldigt bullish på den. Men jag tänker inte säga åt dig att köpa den för ett visst pris. Du får själv analysera marknaden och ta de risker du själv känner för.

Ingen kan skylla på någon annan när de kommer till sina egna investeringar.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

@Stisse: Det jag undrar är helt enkelt: ni som verkar ha stenkoll på ICON, kan ni förklara varför värdet gått i motsatt riktning som förväntat? I frågan ingår en antydan om att man kanske ska lugna sig med sina tips om förväntade uppgångar när verkligheten visar att det är tvåsiffrigt negativa siffror som faktiskt visar sig.

Givetvis är det upp till var och en att göra sina egna analyser. Men som tipsare själv tycker jag att det bör ligga i trådens intresse att man står upp för sina grova spekulationsmissar för att det ska kunna finnas trovärdiga tips här även i framtiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbepojken:

@Stisse: Det jag undrar är helt enkelt: ni som verkar ha stenkoll på ICON, kan ni förklara varför värdet gått i motsatt riktning som förväntat? I frågan ingår en antydan om att man kanske ska lugna sig med sina tips om förväntade uppgångar när verkligheten visar att det är tvåsiffrigt negativa siffror som faktiskt visar sig.

Givetvis är det upp till var och en att göra sina egna analyser. Men som tipsare själv tycker jag att det bör ligga i trådens intresse att man står upp för sina grova spekulationsmissar för att det ska kunna finnas trovärdiga tips här även i framtiden.

Ett scenario kan vara följande:

Dom med stort kapital är inte redo att skjuta upp en valuta då dom inväntar andra saker.
Pågrund av detta sitter folk som vi och väntar på att ICON ska skjuta i samband med event och när uppskjutet upphör så blir folk lite smårädda och väljer att sälja istället då den inte skjutit upp.

Köp coinen säger jag, även raiblocks, för dom kommer skjuta alldeles strax.

Permalänk
Medlem

@Xcm: Låter som en rimlig förklaring. Det knepiga med crypto-marknaden är ju att de olika "valutorna" är så tätt sammankopplade att även om X förväntas gå upp kan pengar som ligger investerade i Y och Z göra att X inte beter sig som förväntat. Jag har till exempel förstått det som att bl.a. ETH förväntas stiga mycket i värde bara för att det är en av få alternativ folk har när de växlar mellan fiat och flera av de populära valutorna?

Raiblocks och Icon, handlas de enklast via Boinbase, eller var är enklast att börja?

Permalänk
Medlem

Det är så sjukt drygt att alla mynt är spridda över 500 olika exchanges.

Har nu binance, cryptopia och Bittrex... Att man behöver fler där mynt kan växa, sheeesh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Nej, mining är döende. Passiva inkomster i form av Neo.

1 Neo Genererar 1/22 GAS per år.

22 Neo ger mig alltså 1 GAS per år.

1 Gas idag är värd cirka 60 Dollar. Om 2 år är den värd upp mot 1000 Dollar (cirka 15x pengarna).
600 Neo ger mig 27,3 gas per år.
27,3 * 1000 = $27272
cirka 230k per år passivt.
Detta är cirka 19-20 tusen i månaden, sedan skatt beroende på vart jag bor. (Skattefritt i Tyskland, Danmark m.fl).
Detta är exempel på en passiv inkomst i Krypto.

Denna kalkyl krävde ungefär 180.000 startkapital förra sommaren.

Den som fortfarande tror på att mining är vägen att gå behöver fundera om. Du får mer för dina pengar genom att sälja grafikkorten och stoppa in i, i stort sätt valfri kryptovaluta.

Har jag förstått det rätt att man får GAS automatiskt på binance när man har NEO ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbepojken:

@Xcm: Låter som en rimlig förklaring. Det knepiga med crypto-marknaden är ju att de olika "valutorna" är så tätt sammankopplade att även om X förväntas gå upp kan pengar som ligger investerade i Y och Z göra att X inte beter sig som förväntat. Jag har till exempel förstått det som att bl.a. ETH förväntas stiga mycket i värde bara för att det är en av få alternativ folk har när de växlar mellan fiat och flera av de populära valutorna?

Raiblocks och Icon, handlas de enklast via Boinbase, eller var är enklast att börja?

Kolla på Coinmarketcap.com, välj din coin, klicka på "market" och där ser du vart respektive valuta handlas förmånligast och om det är mot USDT/BTC/ETH osv.

Skrivet av gurkburk92:

Det är så sjukt drygt att alla mynt är spridda över 500 olika exchanges.

Har nu binance, cryptopia och Bittrex... Att man behöver fler där mynt kan växa, sheeesh

Skickades från m.sweclockers.com

Därför många coins ökar när tillgängligheten ökar. Till slut kommer en vara standard, men jag förstår dig, haha

Skrivet av Bobokrull:

Har jag förstått det rätt att man får GAS automatiskt på binance när man har NEO ?

På NEO wallet genererar man gas helt enkelt genom att trycka "claim gas" så dyker det in. Vet inte hur det fungerar på Binance riktigt.

Permalänk
Medlem

Som investerare blir jag mörkrädd när jag ser alla dessa självsäkra "tips". Xcm - du verkar ha bra koll på vad de olika kryptovalutorna är relaterade till för verksamheter men tar du något som helst ansvar för folk som eventuellt tar rygg på dig efter något av nedan citat (det första tillhör inte dig men belyser problematiken då den som följt Gurkburks "råd" tappat ca 25% på 10 dagar)? Du nämner förvisso att det är på egen risk men sen fortsätter tokhaussandet.
Tankarna förs direkt till historieutvecklingen runt Fingerprint Cards där en profil som var mycket tekniskt kunnig övertygade väldigt många privatpersoner att investera. Resultatet blev att många förlorade mycket pengar.

Det finns säkert en möjlighet att tjäna pengar på krypto men väldigt mycket tyder på att vi är inne i en bubbla av globala proportioner så man bör nog vara rätt försiktig med tvärsäkra uttalanden som vi ser i den här tråden. Olika riktkurser och potential i valutor kastas fram utan något vidare argument och det verkar råda någon form av masspsykos om man tittar på kryptokollektivet generellt. Jag TROR att man ska ha en enorm tur om man kommer ut helskinnad ifall man idag köper en krypto och håller i 1-2 år.

Det är nog troligtvis inte heller "wall street" eller det "tunga kapitalet" som styr kurserna utan mellanklassen i US och Asien som köper/säljer baserat i stor utsträckning på känslor och rädsla för att missa nästa raket. Möjligtvis att det "tunga kapitalet" kommer mosa kursen när de ska dumpa sina innehav. Nästa gång vi får en större sättning i nån av de större valutorna innebär det att många som köpt den senaste tiden ligger back och paniken riskerar att bli ett faktum (stängning under 10k i BTC skulle t.ex kunna räcka). Skulle heller inte bli förvånad om det visar sig att det senaste årets uppgång i krypto-världen är ett resultat av många års uppgång på börsen och en riskvilja som generellt är VÄLDIGT hög. När företag som BitConnect etc lyckas attrahera kapital så vet man att något är fel.

Vill man mot förmodan ändå köpa krypto bör man nog göra det med pengar man absolut inte behöver och se det mer som än lott än något annat. Har man tur kanske man gör en hacka.

Disclaimer: Jag är kort BTC och XRP

Skrivet av gurkburk92:

Ett fett råd: Köp så mycket ZClassic nu när det är riktigt billigt. Snart smäller de. Vid slutet va Januari kommer denna ligga på 300+usd.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Xcm:

Guldläge, definitivt.

Skrivet av Xcm:

Man kan slänga in pengar i BTC idag också, men det är som jag tidigare nämnt en förlust i form av potentiell vinst i andra valutor, man förlorar.

BTC kan du absolut dubbla pengarna inom ett tag. Men ser övriga valutor som jag nämnt ovan i ett inlägg, låg risk, snabba/medium långsiktiga, som bättre.

Man kan egentligen köpa vad som helst idag och tjäna pengar, men bättre med hängslen, kondom och livrem.

Skrivet av Xcm:

Se till att inte behöva röra pengarna på ett bra tag och var inte rädd när du över en dag går minus upp mot 50-60%. Det vänder alltid (om man nu vågar säga så på detta forumet).

Som sagt, jag ger gärna investeringstips baserat på min info, men risker osv måste ni avgöra själva. Så allt står ni själva för, men rekommenderar detta starkt.

Skrivet av Xcm:

Vi är redan inne i andra dippen, botten nås snart och håller sig en vecka till ungefär.
Att det sjunker mycket mer är mer risk än jag skulle ta. Men det är klart att det finns utrymme för mer dipp.

När det går upp snart så kommer det gå väldigt fort.

Skrivet av Xcm:

@sebbepojken
@Stisse

Kort och gott så är det stora investerare som säger till när valutorna ska stiga. Icon bland dessa kommer skjuta rejält, även Raiblocks.

Vad värdet speglar igår, idag eller kommande dagar säger inte mycket alls.

Köp och förlita er på tekniken så ska ni se att det händer grejer. Folk är rädda att gå in när marketvalue tappat över 35% senaste månaden.

Neo är dock ett väldigt säkert kort.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Sitt lugnt i båten till efter kinesiska nyåret 15-16/2. Titta på kurser historiskt och jämför med datum för kinesiska nyåret/Tetfestivalen så ser du att denna nedgång återkommer varje år. Folk behöver pengar och säljer ut.
I tex. Vietnam är denna vecka enda ledigheten på hela året för många.

Vi får väl se. Jag är inte särskilt orolig, det värsta som kan hända är såklart att det går ner till 0. Visst vore det tråkigt men det är ju en medveten risk jag tagit i sådant fall. Sålde i alla fall hela innehavet igår till ca 407 kr/st, för att sedan köpa tillbaka en del för ca 396 kr/st. Resten köpte jag Etherum-certifikat för. Båda har gått ner en hel del sedan dess men jag håller i till efter nyåret. Spännande

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Algstrand:

Wall of text

Ska jag ta ansvar för att folk tar rygg på mig? Detta är en diskussionstråd där man diskuterar sina investeringar. Om personer frågar mig så ger jag dom ett rakt svar på vad jag hade gjort.

För att en person säger att något är bra, är det dennes ansvar eller är det dina pengar och ditt ansvar du tar när du väljer att ta rygg?

Sen att jag är väldigt transparent och säger vad jag själv investerar i, kan ge en fingervisning på hur en insatt tänker för dom som vill investera.

Jag tror inte du förstår hur mycket inflytande dom riktigt stora i valutorna har. Vi snackar folk som sitter på 1000-10000-tals Bitcoin.
50.000-100.000 NEO +++

Dessa styr. Du som köper 0,001 bitcoin är en piss i havet.

Kort och gott så ser jag att du inte är insatt i kryptovalutor tillräckligt mycket. Du sitter på Ripple och Bitcoin 2018-02-01, det säger allt om tyngden kring dina inlägg, I MINA ÖGON.

Så jag kan tyvärr inte ta dina "som investerare"-ord seriöst, dom går förbi mig.

Ta rygg, ta inte rygg, jag bryr mig inte ett skvatt, för jag har ingen vinning på det. Känner ni förtroende i mina investeringar så får ni gladligen ta rygg och ha ett smajl på ansiktet i slutet av 2018.

Gott nytt år hörru, Bitcoinen går upp alldeles strax så håll den, men sälj för guds skull din Ripple.

Permalänk
Avstängd

Att tillägga, RAIBLOCKS har idag ändrat namn till "nano".

https://coinmarketcap.com/currencies/raiblocks/

Kan rekommendera APPEN:

DELTA

För att hålla koll på valutor och egna transaktioner.

Permalänk
Skrivet av teejee:

Vet ni vad som hände 25'e november 2013?
Bitcoin peakade på nästan 1000 dollar och sedan tog det över tre år att återhämta sig...
Verkar vara många som inte känner till det.

Mt-Gox börsen blev hackad, samtidigt åkte Silk Road grundaren fast.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Ska jag ta ansvar för att folk tar rygg på mig?

Jag tror inte du förstår hur mycket inflytande dom riktigt stora i valutorna har. Vi snackar folk som sitter på 1000-10000-tals Bitcoin.
50.000-100.000 NEO +++

Dessa styr. Du som köper 0,001 bitcoin är en piss i havet.

Kort och gott så ser jag att du inte är insatt i kryptovalutor tillräckligt mycket. Du sitter på Ripple och Bitcoin 2018-02-01, det säger allt om tyngden kring dina inlägg, I MINA ÖGON.

Känner ni förtroende i mina investeringar så får ni gladligen ta rygg och ha ett smajl på ansiktet i slutet av 2018.

Bitcoinen går upp alldeles strax så håll den, men sälj för guds skull din Ripple.

Du kan tekniken med krypto vilket gör att du kanske får ett visst förtroende hos en del tekniskt intresserade sweclockare och med det följer ett visst ansvar i mina ögon. Vi är på ett teknikforum vilket gör att flertalet säkert lockas men samtidigt har en mer begränsad kunskap rörande finansiell teori - även flera yngre som läser här. Annat hade det varit om vi befunnit oss på ett investerar-forum. Att tradea med framgång i en bubbla kräver rätt hög kunskap kring sizing, riskhantering och generell marknadskännedom. Ditt hauassande får det att låta som att vinster,särskilt stora sådana, är en självklarhet.

Sen vore det intressant att höra ur dessa stora aktörer skulle tjäna pengar på att driva kursen. Säljer de stora delar av sina innehav driver de ner kursen och förlorar pengar - försöker de köpa sker det omvända. Låter väldigt riskabelt i mina öron.

Du har missförstått mig ang BTC/XRP. Min position ökar i värde om dessa faller och vice versa -> kallas att "korta".

För övrigt kan du säkert få rätt - men det är en annan femma. Se mitt inlägg mer som en motpol för att balansera diskussionen något.

Väl mött.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Algstrand:

Du kan tekniken med krypto vilket gör att du kanske får ett visst förtroende hos en del tekniskt intresserade sweclockare och med det följer ett visst ansvar i mina ögon. Vi är på ett teknikforum vilket gör att flertalet säkert lockas men samtidigt har en mer begränsad kunskap rörande finansiell teori - även flera yngre som läser här. Annat hade det varit om vi befunnit oss på ett investerar-forum. Att tradea med framgång i en bubbla kräver rätt hög kunskap kring sizing, riskhantering och generell marknadskännedom. Ditt hauassande får det att låta som att vinster,särskilt stora sådana, är en självklarhet.

Sen vore det intressant att höra ur dessa stora aktörer skulle tjäna pengar på att driva kursen. Säljer de stora delar av sina innehav driver de ner kursen och förlorar pengar - försöker de köpa sker det omvända. Låter väldigt riskabelt i mina öron.

Du har missförstått mig ang BTC/XRP. Min position ökar i värde om dessa faller och vice versa -> kallas att "korta".

För övrigt kan du säkert få rätt - men det är en annan femma. Se mitt inlägg mer som en motpol för att balansera diskussionen något.

Väl mött.

Läste inte korta, ber om ursäkt för den, var alldeles för sent..

Jag menar, jag har investerat massvis med både pengar och tid, jag har inget problem i att hålla huvudet högt om jag skulle få folk som följer mig.

Jag är stensäker på mina investeringar, men det kan tänkas svårt för många utanför att förstå. Men vi kan säga såhär.

30% av VÄRLDENS TOTALA kryptohandeln sker idag i Korea. Förstår du hur stor del Korea som då faktiskt håller på med krypto?

Hur stor av den totala kryptohandeln tror du idag sker i Sverige? Den är obefintlig i jämförelse.

Så litet är krypto i Sverige och ändå sitter majoriteten som knappt klivit in och bashar alla investeringsmöjligheter som att dom kan branschen. Pratar du med valfri person i Korea och många fler länder angående kryptovalutor så kan dom allt och allt igen. Frågar du en i sverige så är det PK-sylta dom slänger upp.

Alla "aktieproffs" i Sverige är alltid pucktvåa på all handel. All handel är också passiv och risktagandet är i stort sätt noll.

Sociala skyddssnätet i sverige gör att man är skeptisk till allt och det är där förlusterna kommer i denna nya bransch.

Koreaner m.fl styr marknaden och pumpar valutor i omgångar. Dom har så mycket krypto så det finns inte. Hela deras ekonomi är numera baserad på Kryptovalutor och skulle staten banna detta etc så kommer hela landet krascha.

Detta är också en realitet i Japan, och snart många fler länder.

Ryssland har precis gått ut med att man A-l-d-r-i-g kommer att förbjuda kryptohandel.

Frågan jag ställer dig är följande:

Om Japan, Korea, Ryssland m.fl godtar kryptovalutor som deras huvudvaluta, ser du Sverige och övriga Europa banna kryptovalutahandel?

Kineser drägglar ständigt efter kryptovalutor som tar dom utanför deras låsta ekonomi. Idag är det förbjudet, du får fängelse för att använda dig av VPN för att gå in på facebook.

Vad sägs om en blockkedja som är en VPN där målet kan vara vart som helst i världen? Helt omjligt för staten att se. Vad säger du om majoriteten i Kina som inte har råd att öppna ett bankkonto och tvingas lagra pengar under madrassen?

När detta sprider sig vidare mer och mer så blir det en omöjlighet för staterna att vända detta för det får en för kraftig ekonomisk påverkan.

Slutkontentan är: Kryptovaluta är mer applicerat i världen än vad DU och alla svenska skeptiker tror. Precis som att dollarns fall är omöjligt att undvika i framtiden så kommer kryptovalutor att ha en plats i samhället, och ta över fiathandel.

Oavsett vad du eller Miljöpartiet tycker om det.

Vad min risk är? Större risk att dollarn kraschar än att Korea's största investeringskälla kraschar. Min risk ligger också hos ett helt lands ekonomi i detta fall.

Neo, ICON ligger och växer sig fint i detta ljuvliga land dessutom.

Permalänk
Medlem

Det är mycket möjligt att krypto får en allt mer betydande position framöver men det kan ta ett år, två år eller varför inte 5/10år? Det är inte ens säkert att det är BTC, Neo och allt vad de heter som blir de stora och att då tvärsäkert säga att BTC vänder om en vecka blir bara oseriöst.

Så allt du skriver nu är så klart intressant men du missar helt vad jag kritiserade och kritiken hade varit densamma även om jag varit mer positiv till krypto som investering.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

https://btcprivate.org/?lang=sv

https://zclassic.org

Här är varför man kan gå inför zclassic. Zcl blir bitcoin private, all zcl du köper blir bitcoin private 1:1, & om jag förstått de rätt 1btc - 1:1 btcp också.

Private
Bitcoin Private will use the same privacy technology as ZClassic (zk-snarks). This means payments are published on a public blockchain, but the sender, recipient and other transactional metadata remain unidentifiable.

Decentralized
Just like Bitcoin, Bitcoin Private will support peer-to-peer transactions without an intermediary. These transactions will be verified by network nodes through the use of cryptography and recorded in a public ledger.

Fast
Unlike Bitcoin, Bitcoin Private will support a slightly increased block size while being more anonymous and secure than any existing Bitcoin-based currency without sacrificing transaction speeds.

Open Source
Bitcoin Private's entire codebase is publicly available for viewing and verification by anyone. It will always remain open source and be maintained by an ever growing community.

Community Driven
In the nature of transparency and open source, Bitcoin Private is developed by team members all over the world. Each member fills roles and contributes based on his or her skill sets.

A Fair Start
There will be no premine, and no founder's reward. Bitcoin Private will be released in a fair manner to all. Coins will be distributed on a 1:1 basis to BTC and ZCL holders.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Algstrand:

Det är mycket möjligt att krypto får en allt mer betydande position framöver men det kan ta ett år, två år eller varför inte 5/10år? Det är inte ens säkert att det är BTC, Neo och allt vad de heter som blir de stora och att då tvärsäkert säga att BTC vänder om en vecka blir bara oseriöst.

Så allt du skriver nu är så klart intressant men du missar helt vad jag kritiserade och kritiken hade varit densamma även om jag varit mer positiv till krypto som investering.

Och det är där du som individ har möjlighet att göra research och läsa kodning m.m.
Som sagt, mitt team är 8/9 personer idag som sitter hela, hela dagen, vi har alltid en person vaken hela dygnet i stort sätt.

BTC kommer aldrig att bli något mer än vad det varit. Majoriteten i valutan sjunker för var dag och kommer troligtvis vara runt 25% 2018.

Neo kommer piska Ethereum alldeles strax. Som sagt, 30% av all världen kryptohandel sker i Korea och Neo är koreas nr1 valuta.

Anledningen till att folk inte vet vad det är, är för att Eth var först i Europa och tagit stor kontroversiell plats. Bla med Vitalik som alla blivit fascinerade av.

Men som jag nämnt, jag säger vad jag investerar i, vill ni ha tips så får ni tips. Men riskkalkyler står för er själva och ansvaret ligger alltid i investeraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Läste inte korta, ber om ursäkt för den, var alldeles för sent..

Jag menar, jag har investerat massvis med både pengar och tid, jag har inget problem i att hålla huvudet högt om jag skulle få folk som följer mig.

30% av VÄRLDENS TOTALA kryptohandeln sker idag i Korea. Förstår du hur stor del Korea som då faktiskt håller på med krypto?

Alla "aktieproffs" i Sverige är alltid pucktvåa på all handel. All handel är också passiv och risktagandet är i stort sätt noll.

Koreaner m.fl styr marknaden och pumpar valutor i omgångar. Dom har så mycket krypto så det finns inte. Hela deras ekonomi är numera baserad på Kryptovalutor och skulle staten banna detta etc så kommer hela landet krascha.

Detta är också en realitet i Japan, och snart många fler länder.

Frågan jag ställer dig är följande:

Om Japan, Korea, Ryssland m.fl godtar kryptovalutor som deras huvudvaluta, ser du Sverige och övriga Europa banna kryptovalutahandel?

Slutkontentan är: [b]Kryptovaluta är mer applicerat i världen än vad DU och alla svenska skeptiker tror. Precis som att dollarns fall är omöjligt att undvika i framtiden så kommer kryptovalutor att ha en plats i samhället, och ta över fiathandel.

Oavsett vad du eller Miljöpartiet tycker om det.

Vad min risk är? Större risk att dollarn kraschar än att Korea's största investeringskälla kraschar. Min risk ligger också hos ett helt lands ekonomi i detta fall.

Nu kommer det igen ett sådant otroligt provocerande inlägg som bara måste ifrågasättas...har fetat ett par delar i citatet ovan och lyfter ut dom här:

Hela Koreas ekonomi baseras på krypto?
- Exakt vad menar du med det? Källa på det? Menar du att krypto ligger till grund för hela deras BNP?

Alla "aktieproffs" i Sverige är alltid pucktvåa på all handel. All handel är också passiv och risktagandet är i stort sätt noll.
- Återigen, vad exakt menar du med detta? Om alla "proffs" är pucktvåa, vem är då etta? Och för att lyfta detta till krypto, innebär det då att du som "proffs" också är pucktvåa? Och all handel är passiv? Vad menar du med det? Risktagandet i stort sett noll? Säg det till alla de som förlorat pengar i Fingerprint eller H&M nu senast...

Om Japan, Korea, Ryssland m.fl godtar kryptovalutor som deras huvudvaluta
- Seriöst? Du tror alltså på fullt allvar att dessa länder kommer att gå över till kryptovalutor i nuvarande form med allt vad det innebär i troliga makroekonomiska problem? Visst, för en gångs skull så är det inte ett påstående utan mer ett påstående i frågeform, men har du lust att ge någon procentsats på hur troligt du tror att det är att detta händer inom överskådlig tid? Säg 10 år?

Kryptovaluta är mer applicerat i världen än vad DU och alla svenska skeptiker tror. Precis som att dollarns fall är omöjligt att undvika i framtiden så kommer kryptovalutor att ha en plats i samhället, och ta över fiathandel.
- Ok, så du VET att dollarn kommer att krascha? Och att specifikt (nuvarande?) kryptovalutor kommer att ta över handeln från nuvarande valutor? Hur "vet" du detta?

Problemet är ÅTERIGEN att du kommer med tvärsäkra påstående som du inte KAN vara tvärsäker på. ALLA som är någorlunda insatta i både teknik och ekonomi är medvetna om att det är VÄLDIGT svårt att sia om framtiden. Det är ju bara att se på alla prognoser som visar sig vara felaktiga. Visst, dina gissningar kan möjligen vara det bästa som går att åstadkomma just nu (jag är klart skeptisk...), men det är fortfarande gissningar då man omöjligen VET vad som kommer att hända i framtiden. Att då skriva så tvärsäkert som du gör är och kommer att förbli problematiskt. Det kommer alltid att finnas saker som man inte vet om, faktorer som ändras eller annat som händer som påverkar saker som ingen kunde förutse. Inget är någonsin hugget i sten till den milda grad att det inte kan ändras på förvånansvärt kort tid...

Edit: Det gör en enorm skillnad både för trovärdighet och genomslag om man faktiskt framställer sina spekulationer, åsikter och antaganden som vad det faktiskt är. Även om man själv är fullkomligt övertygad om framtiden kommer att se ut på ett viss sätt så är det fortfarande bara mer eller mindre väl underbyggda gissningar/spekulationer. Det är något som man bör vara ärlig med när man kommunicerar med andra, men även med sig själv. Annars är man inne och nosar på avdelningen självbedrägeri.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Nu kommer det igen ett sådant otroligt provocerande inlägg som bara måste ifrågasättas...har fetat ett par delar i citatet ovan och lyfter ut dom här:

Hela Koreas ekonomi baseras på krypto?
- Exakt vad menar du med det? Källa på det? Menar du att krypto ligger till grund för hela deras BNP?

Alla "aktieproffs" i Sverige är alltid pucktvåa på all handel. All handel är också passiv och risktagandet är i stort sätt noll.
- Återigen, vad exakt menar du med detta? Om alla "proffs" är pucktvåa, vem är då etta? Och för att lyfta detta till krypto, innebär det då att du som "proffs" också är pucktvåa? Och all handel är passiv? Vad menar du med det? Risktagandet i stort sett noll? Säg det till alla de som förlorat pengar i Fingerprint eller H&M nu senast...

Om Japan, Korea, Ryssland m.fl godtar kryptovalutor som deras huvudvaluta
- Seriöst? Du tror alltså på fullt allvar att dessa länder kommer att gå över till kryptovalutor i nuvarande form med allt vad det innebär i troliga makroekonomiska problem? Visst, för en gångs skull så är det inte ett påstående utan mer ett påstående i frågeform, men har du lust att ge någon procentsats på hur troligt du tror att det är att detta händer inom överskådlig tid? Säg 10 år?

Kryptovaluta är mer applicerat i världen än vad DU och alla svenska skeptiker tror. Precis som att dollarns fall är omöjligt att undvika i framtiden så kommer kryptovalutor att ha en plats i samhället, och ta över fiathandel.
- Ok, så du VET att dollarn kommer att krascha? Och att specifikt (nuvarande?) kryptovalutor kommer att ta över handeln från nuvarande valutor? Hur "vet" du detta?

Problemet är ÅTERIGEN att du kommer med tvärsäkra påstående som du inte KAN vara tvärsäker på. ALLA som är någorlunda insatta i både teknik och ekonomi är medvetna om att det är VÄLDIGT svårt att sia om framtiden. Det är ju bara att se på alla prognoser som visar sig vara felaktiga. Visst, dina gissningar kan möjligen vara det bästa som går att åstadkomma just nu (jag är klart skeptisk...), men det är fortfarande gissningar då man omöjligen VET vad som kommer att hända i framtiden. Att då skriva så tvärsäkert som du gör är och kommer att förbli problematiskt. Det kommer alltid att finnas saker som man inte vet om, faktorer som ändras eller annat som händer som påverkar saker som ingen kunde förutse. Inget är någonsin hugget i sten till den milda grad att det inte kan ändras på förvånansvärt kort tid...

Edit: Det gör en enorm skillnad både för trovärdighet och genomslag om man faktiskt framställer sina spekulationer, åsikter och antaganden som vad det faktiskt är. Även om man själv är fullkomligt övertygad om framtiden kommer att se ut på ett viss sätt så är det fortfarande bara mer eller mindre väl underbyggda gissningar/spekulationer. Det är något som man bör vara ärlig med när man kommunicerar med andra, men även med sig själv. Annars är man inne och nosar på avdelningen självbedrägeri.

1. 30% av världens kryptovalutor finns i Korea. Marketvalue nyligen var 800 Miljarder Dollar.
Korea hade alltså cirka 1920 Miljarder kronor i kryptovalutor i December innan nedgången. Detta är alltså pengar som folket har investerat i kryptovalutor.
I motsvarighet har Sverige som land en budget på 999 Miljarder 2018.
Tycker du inte att landets grund står väldigt hårt på kryptovalutor så får du tänka om

2. Sverige är pucktvåa på aktier. I detta fall så är ju både H&M och Fingerprints svenska företag, vilket ger ytterliggare vikt till varför sverige är Pucktvåa på detta. Kan du nämna något utländskt företag så går i dessa fotspår som Svenskar typiskt investerat

3. Korea är inget snack om saken. 6 största bankerna i korea öppnar exchanges nu:
https://www.newsbtc.com/2018/01/23/six-major-south-korean-ban...
Japan's största bank öppnar nu Exchange för kryptovalutor.
Ryssland gick ut senast i slutet av veckan och sa att man aldrig kommer att förbjuda kryptovalutor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

1. 30% av världens kryptovalutor finns i Korea. Marketvalue nyligen var 800 Miljarder Dollar.
Korea hade alltså cirka 1920 Miljarder kronor i kryptovalutor i December innan nedgången. Detta är alltså pengar som folket har investerat i kryptovalutor.

Du tänker fel här. Jag skulle kunna skapa min egna algstrands-valuta. Printar upp 100 miljarder stycken och sen köper min granne 10st@ 1 USD styck. BOOM - nu har jag ett mcap på 100miljarder USD men endast 10 USD är faktiskt investerade. Jag hoppas jag missförstår dig för annars har du grundat din analys på ett misstag av episka proportioner...

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Algstrand:

Du tänker fel här. Jag skulle kunna skapa min egna algstrands-valuta. Printar upp 100 miljarder stycken och sen köper min granne 10st@ 1 USD styck. BOOM - nu har jag ett mcap på 100miljarder USD men endast 10 USD är faktiskt investerade. Jag hoppas jag missförstår dig för annars har du grundat din analys på ett misstag av episka proportioner...

Om ingen säljer resterande av dina 100 Miljarder USD så går värdet ner tills det stabiliseras, troligtvis på NOLL kr.
Skillnaden är att värdet på crypto är vad folk faktiskt betalar för det idag, med all "stabilisering".

Marketvalue är Antal coins * marknadsvärdet.

totala värdet av alla valutor. Precis som aktier.

1,600,000,000,000 Dollar finns i cirkulation.
Varje dollar är värd 8 Kronor i jämförelse.

market value i kronor är alltså:

12800000000000:-

1,600,000,000,000 Total market value Dollar 2018-01-24 (i dollar)
0,800,000,000,000 Total market value Crypto 2017-12-1/20 (i dollar)

Applicera ditt tänk på dollar, applicera det på crypto. Men här har du en jämförelse.

Permalänk
Medlem

Det stämmer att mcap är coins*senast betalt. Och jag kan garantera att Koreanerna INTE har "investerat" 1920 miljarder kr. Det är helt olika saker men du för fram det som ett aggregerat argument. Vänligen läs min text en gång till så tror jag du förstår tankevurpan med ditt argument.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Algstrand:

Det stämmer att mcap är coins*senast betalt. Och jag kan garantera att Koreanerna INTE har "investerat" 1920 miljarder kr. Det är helt olika saker men du för fram det som ett aggregerat argument. Vänligen läs min text en gång till så tror jag du förstår tankevurpan med ditt argument.

Dom har 1920 miljarder KR av värde, i kryptovalutor i slutet av 2017 innan nuvarande nedgång. Dom kanske gått in med 50 Miljarder, men värdet idag är 1920 Miljarder KR.

Mao, deras "aktievärde" i kryptovalutor i slutet av 2017 var 1920 Miljarder KR.

Permalänk
Medlem

Nu chansar du bara men låt oss ändå leka med tanken att dina siffror stämmer.
De investerar 50bn, tjänar 1870bn på några få år (dvs ren luft i systemet) och du påstår då att hela landet skulle krascha om man införde kraftiga restriktioner och värdet tappar 50-80%? Man är inte ens tillbaka till ruta ett då. Som nationalekonom har jag väldigt svårt att se den effekten.

Men nog om det - jag gav mig inte riktigt in i tråden för att slå hål på argument utan bara belysa för mindre insatta att investeringar är behäftade med viss risk - till skillnad mot vad en del vill ge sken av

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Algstrand:

Nu chansar du bara men låt oss ändå leka med tanken att dina siffror stämmer.
De investerar 50bn, tjänar 1870bn på några få år (dvs ren luft i systemet) och du påstår då att hela landet skulle krascha om man införde kraftiga restriktioner och värdet tappar 50-80%? Man är inte ens tillbaka till ruta ett då. Som nationalekonom har jag väldigt svårt att se den effekten.

Men nog om det - jag gav mig inte riktigt in i tråden för att slå hål på argument utan bara belysa för mindre insatta att investeringar är behäftade med viss risk - till skillnad mot vad en del vill ge sken av

Dom avsatte nyss en politiker som ville införa restriktioner mot kryptovalutor i Korea.
över 200.000 påskrifter under 24 timmar så var han borta.

Varför skulle Korea restriktera sitt eget land, så sitt eget lands investeringar sjunker med 50-80%? Förstår du hur dumt detta låter?

Det är inte luft, det är väletablerade valutor unik av dess slag som dom har investerat tidigt i. Se det som ett företag/tjänst med begränsat utbud som har bytesvärde.

Luft för dig, men för folk (som mig) som kommer vilja använda Neo, kommer behöva Gas osv. JAG är ett praktexempel på en person som kommer vilja använda mig av deras valuta, därför är jag villig att betala det valutan kostar, om jag dessutom kan sälja den för samma pris som jag köpt det för.

Nationalekonom, utbildning som grundar sig på korrupta banksystem, manipulation av folk och grundar sig över 100 år tillbaka.
Din utbildning är utdaterad, precis som all övrig dagens statlig kunskap.