Investeringstråden [Kryptovalutor]

Permalänk
Medlem

Enligt andra "experter" så är anledningen till att vi droppar på btc att de är massvis med FUD kring Indien & tether var en scam.

Men det kommer öka igen, snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Dom avsatte nyss en politiker som ville införa restriktioner mot kryptovalutor i Korea.
över 200.000 påskrifter under 24 timmar så var han borta.

Varför skulle Korea restriktera sitt eget land, så sitt eget lands investeringar sjunker med 50-80%? Förstår du hur dumt detta låter?

Det är inte luft, det är väletablerade valutor unik av dess slag som dom har investerat tidigt i. Se det som ett företag/tjänst med begränsat utbud som har bytesvärde.

Luft för dig, men för folk (som mig) som kommer vilja använda Neo, kommer behöva Gas osv. JAG är ett praktexempel på en person som kommer vilja använda mig av deras valuta, därför är jag villig att betala det valutan kostar, om jag dessutom kan sälja den för samma pris som jag köpt det för.

Nationalekonom, utbildning som grundar sig på korrupta banksystem, manipulation av folk och grundar sig över 100 år tillbaka.
Din utbildning är utdaterad, precis som all övrig dagens statlig kunskap.

Är väl klart som tusan att folket lobbar mot politiker som vill gärna inskränkningar i deras tillgångar. Allt annat vore ju orimligt.
Jag har inte påstått att Korea ska införa restriktioner - bara att landet inte skulle krascha.
Du svarar på saker jag inte ens påstår och kommer med, för diskussionen, helt irrelevant information. Det enda jag gjort är att påtala att ALLA investeringar är förknippade med viss risk och du flippar ur totalt. Du missar liksom poängen med alla inlägg jag gör - nästan så man kan tro det vore med flit.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem

Var och en tror på sitt så klart. Själv tror jag bitcoin kommer pendla mellan 9000-12000 en månad framåt och sedan sakta klättra uppåt igen. Det blir nog varken någon jättekrasch eller superbubbla. Man får försöka hitta lovande altcoins och hålla på dem eller spekulera i upp och nedgångarna. Tänker att man skulle kunna köpa bitcoin nu under 10000 och sälja när den går över 11000 och hålla på så i pendlingarna. Allt på egen risk förstås.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Algstrand:

Är väl klart som tusan att folket lobbar mot politiker som vill gärna inskränkningar i deras tillgångar. Allt annat vore ju orimligt.
Jag har inte påstått att Korea ska införa restriktioner - bara att landet inte skulle krascha.
Du svarar på saker jag inte ens påstår och kommer med, för diskussionen, helt irrelevant information. Det enda jag gjort är att påtala att ALLA investeringar är förknippade med viss risk och du flippar ur totalt. Du missar liksom poängen med alla inlägg jag gör - nästan så man kan tro det vore med flit.

Du slinker in lite för mycket på standard-politiska riktlinjer och det är det jag stör mig lite på. Inget är som det varit, så erfarenheter av nationalekonomi eller aktier tar man sig dessvärre ingenstans på i detta nu. Därför behöver jag tillägga så mycket så du också ska kunna förstå att du måste se på dessa valutor och länder på helt nya sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

du måste se på dessa valutor och länder på helt nya sätt.

OK - nya tider,ingen risk.
Den har man inte hört förr. Öppna en historiebok så kommer du också känna igen en bubbla när den är framför näsan på dig...

Får ändå visa respekt genom att säga att jag uppskattar diskussionen men jag har fått sagt det jag ville så jag skjuter ut mig nu.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Algstrand:

OK - nya tider,ingen risk.
Den har man inte hört förr. Öppna en historiebok så kommer du också känna igen en bubbla när den är framför näsan på dig...

Får ändå visa respekt genom att säga att jag uppskattar diskussionen men jag har fått sagt det jag ville så jag skjuter ut mig nu.

Jodå, största bubblan nu är väl USD kombinerat med bostadsmarknaden.

Tack själv för diskussionen, trots att det led lite OT.

Lycka till med dina investeringar

Permalänk
Medlem

Skönt att detdär snacket är över nu kan vi komma tillbaka till topic.
Vill tacka för denna tråden, den har iaf väckt mitt intresse att undersöka neo och icon närmare.
Verkar helt klart intressanta dessa två.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cadtekniker:

Skönt att detdär snacket är över nu kan vi komma tillbaka till topic.
Vill tacka för denna tråden, den har iaf väckt mitt intresse att undersöka neo och icon närmare.
Verkar helt klart intressanta dessa två.

Håll ett extra öga på Nano (XRB) f.d Raiblocks också.

Neo är väl egentligen mest att läsa kring, men Nano och Icon är väldigt intressanta valutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Håll ett extra öga på Nano (XRB) f.d Raiblocks också.

Neo är väl egentligen mest att läsa kring, men Nano och Icon är väldigt intressanta valutor.

Hade det funnits att byta sig till på Binance hade jag nog redan suttit på XRB.
Men jag är knappast någon storspelare och räknar inte med att vinna något utan tycker mer det är en kul grej nu när sparräntorna ändå är 0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cadtekniker:

Hade det funnits att byta sig till på Binance hade jag nog redan suttit på XRB.
Men jag är knappast någon storspelare och räknar inte med att vinna något utan tycker mer det är en kul grej nu när sparräntorna ändå är 0

Låter bra ändå, från mitt håll så att säga, haha

Neo och Icon, håll dom hårt och se till att inte behöva använda lekpengarna på ett år iaf. Det är väl det dom flesta investerare har som grund i dessa 2.
Ofta blir man lite sugen på att röra runt pengarna eller ta ut och investera i annat för att det går segt eller ner osv, men mitt tips är bara att ha tålamod och förlita dig på investeringen som du valde att göra dag 1.

Men läs på om dom, du kommer finna väldigt intressant information.

Det vanliga man brukar höra från folk som handlar kryptovalutor om att den och den och den är bra. Men dessa två är faktiskt fantastiskt bra.

Permalänk
Medlem

ICOPEPP

@scritz:

Tittade du på DADI? Jag bommade den tyvärr :/

Nu är jag sugen på denna (vad tror du om den)?:

Signals Network
http://bit.ly/signals-network

Sen måste jag tipsa om denna sajt jag hittade häromdagen för att utvärdera ICOerna
https://concourseq.io/

Kan du/någon tipsa om fler ställen att snappa upp ICOer i tidigt skede, gärna discords/telegramgrupper.
Mitt tips här är HeyMattys telegram & youtube.

Dvs jag vill ha lång tid på mig att researcha icoera innan de går live och vara riktigt snabb med att bli whitelistad osv, tycker det blivit så stressigt i dec/jan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Låter bra ändå, från mitt håll så att säga, haha

Neo och Icon, håll dom hårt och se till att inte behöva använda lekpengarna på ett år iaf. Det är väl det dom flesta investerare har som grund i dessa 2.
Ofta blir man lite sugen på att röra runt pengarna eller ta ut och investera i annat för att det går segt eller ner osv, men mitt tips är bara att ha tålamod och förlita dig på investeringen som du valde att göra dag 1.

Men läs på om dom, du kommer finna väldigt intressant information.

Det vanliga man brukar höra från folk som handlar kryptovalutor om att den och den och den är bra. Men dessa två är faktiskt fantastiskt bra.

Yes planen är att ha dessa liggande en längre tid.
Har inget som helst behov av dom pengar jag investerat utan jag tänker mig dom som bortkastade XD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fttlarsa:

@scritz:

Tittade du på DADI? Jag bommade den tyvärr :/

Nu är jag sugen på denna (vad tror du om den)?:

Signals Network
http://bit.ly/signals-network

Sen måste jag tipsa om denna sajt jag hittade häromdagen för att utvärdera ICOerna
https://concourseq.io/

Kan du/någon tipsa om fler ställen att snappa upp ICOer i tidigt skede, gärna discords/telegramgrupper.
Mitt tips här är HeyMattys telegram & youtube.

Dvs jag vill ha lång tid på mig att researcha icoera innan de går live och vara riktigt snabb med att bli whitelistad osv, tycker det blivit så stressigt i dec/jan..

Skulle dra mig från DADI, deras Whitepaper är kopierad av SONM ICO om jag minns rätt.

Skrivet av Cadtekniker:

Yes planen är att ha dessa liggande en längre tid.
Har inget som helst behov av dom pengar jag investerat utan jag tänker mig dom som bortkastade XD

Du får du ett extra glatt smajl sedan med den inställningen

lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

1. 30% av världens kryptovalutor finns i Korea. Marketvalue nyligen var 800 Miljarder Dollar.
Korea hade alltså cirka 1920 Miljarder kronor i kryptovalutor i December innan nedgången. Detta är alltså pengar som folket har investerat i kryptovalutor.
I motsvarighet har Sverige som land en budget på 999 Miljarder 2018.
Tycker du inte att landets grund står väldigt hårt på kryptovalutor så får du tänka om

2. Sverige är pucktvåa på aktier. I detta fall så är ju både H&M och Fingerprints svenska företag, vilket ger ytterliggare vikt till varför sverige är Pucktvåa på detta. Kan du nämna något utländskt företag så går i dessa fotspår som Svenskar typiskt investerat

3. Korea är inget snack om saken. 6 största bankerna i korea öppnar exchanges nu:
https://www.newsbtc.com/2018/01/23/six-major-south-korean-ban...
Japan's största bank öppnar nu Exchange för kryptovalutor.
Ryssland gick ut senast i slutet av veckan och sa att man aldrig kommer att förbjuda kryptovalutor

Ok, jag tolkar det som du faktiskt inte har någon djupare koll på grundläggande ekonomi.

1. Detta togs upp efter mitt inlägg och jag får intrycket att du inte riktigt förstår hur "market cap" fungerar. Tekniken med krypto är ny, men terminologin och de bakomliggande mekanismerna är desamma som nu. Tillgång/efterfrågan existerar fortfarande, även med krypto. Samma saker som påverkar övrig ekonomi påverkar även krypto. Och håll vänligen isär äpplen och päron, du kan inte läsa ut hur mycket pengar som koreaner satsat i krypto genom att titta på "market cap". Sedan är det i sig egentligen inget vettigt argument för att krypto skulle vara säkert, bara för att en tänkbar bubbla blir riktigt stor så innebär det inte att den är trygg. Det har inget med landets grund att göra öht. Sedan, Sveriges budget? Exakt vad syftar du på då? BNP? Offentlig sektor?

2. Svenska aktier är tillgängliga även i utlandet. Utländska investerare köper och säljer även där. Sedan förstår jag inte riktigt vad det har med saken att göra? Menar du att det bara är svenskar som förlorar pengar på börsen? Sverige är ett litet land vilket gör att vår börs klassas som hög risk, men risk finns det i alla investeringar. Internationellt så har man dotcom-bubblan, även där sade man att allt är nytt och att tidigare ekonomiska principer inte gällde längre. Normalt sett så är det balans mellan risk/reward, dvs högre risk ger större möjlighet till vinst och tvärt om. Kursutvecklingen för krypto är i sig en fingervisning om hur risken är där. Att då hävda att det är riskfritt är extremt vilseledande.

3. Ja? Att man i nuläget inte kommer att förbjuda kryptovalutor i dessa länder har ingenting med ditt påstående att göra. Du skrev att ovanstående länder skulle godta krypto som HUVUDVALUTA vilket är något helt annat. Vad hade du för grund till att skriva att man kommer att dessa länder "godtar kryptovalutor som deras huvudvaluta"?

Skrivet av Xcm:

Dom avsatte nyss en politiker som ville införa restriktioner mot kryptovalutor i Korea.
över 200.000 påskrifter under 24 timmar så var han borta.

Varför skulle Korea restriktera sitt eget land, så sitt eget lands investeringar sjunker med 50-80%? Förstår du hur dumt detta låter?

Det är inte luft, det är väletablerade valutor unik av dess slag som dom har investerat tidigt i. Se det som ett företag/tjänst med begränsat utbud som har bytesvärde.

Luft för dig, men för folk (som mig) som kommer vilja använda Neo, kommer behöva Gas osv. JAG är ett praktexempel på en person som kommer vilja använda mig av deras valuta, därför är jag villig att betala det valutan kostar, om jag dessutom kan sälja den för samma pris som jag köpt det för.

Nationalekonom, utbildning som grundar sig på korrupta banksystem, manipulation av folk och grundar sig över 100 år tillbaka.
Din utbildning är utdaterad, precis som all övrig dagens statlig kunskap.

Skrivet av Xcm:

Du slinker in lite för mycket på standard-politiska riktlinjer och det är det jag stör mig lite på. Inget är som det varit, så erfarenheter av nationalekonomi eller aktier tar man sig dessvärre ingenstans på i detta nu. Därför behöver jag tillägga så mycket så du också ska kunna förstå att du måste se på dessa valutor och länder på helt nya sätt.

Om vi bortser från siffrorna som inte är relevanta på något sätt så:

Det är ganska självklart att man inte vet hur man ska hantera detta. Om det är en bubbla (finns mycket som tyder på det) så är det ett problem. Samma sak som den eventuella bostadsbubblan här i Sverige. Om man spräcker den för snabbt så riskerar det att påverka ekonomin på ett påtagligt sätt, gör man inget så riskerar man att fallhöjden blir ännu högre när bubblan tillslut spricker. Man försöker nog pyspunka den, tänkbara sätt att göra det är att gradvis reglera marknaden mer och mer och komma med uttalanden om att man funderar på att förbjuda hanteringen.

Sedan är det knappast så att alla som köper krypto (och därmed pressar upp värdet) är entusiaster. Skulle tro att en klar majoritet är personer som inte vill missa tåget när verkar kunna tjäna snabba pengar på något ser ut att gå upp i all oändlighet. Personligen tycker jag att värderingen i sig i huvudsak verkar vara spekulationsdriven, men du kanske är av uppfattningen är de flesta som köper krypto faktiskt är entusiaster som förstår den framtida användningen och köper av den anledningen och inte för har som huvudsyfte att tjäna snabba pengar?

Och du gör det VÄLDIG lätt för dig själv när du avfärdar kritik med kommenterar som att grundläggande förståelse av ekonomi inte går att applicera då detta är nytt. Grundprinciperna och mekanismerna finns kvar och appliceras även på krypto. På den punkten är det inget speciellt med krypto. Tillgång/efterfrågan är det som driver upp kursen, det är en gammal grundläggande ekonomisk mekanism. Inget nytt där. Man kan inte välja och vraka mellan vilka mekanismer som man tycker passar, i det sammanhanget spelar den bakomliggande tekniken ingen som helst roll. Det måste man förstå.

Jag har som jag sagt tidigare inget som helst problem med att folk frågar om och får rekommendationer, däremot så stör jag mig något ofantligt på påståenden som är direkt felaktiga och/eller extremt överdrivna. INGEN kan VETA vad som kommer att hända, INGENTING med kryptovalutor (eller någon annan investering) är riskfritt. Var ärlig med det så slipper vi denna återkommande diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Det är ganska självklart att man inte vet hur man ska hantera detta. Om det är en bubbla (finns mycket som tyder på det) så är det ett problem. Samma sak som den eventuella bostadsbubblan här i Sverige. Om man spräcker den för snabbt så riskerar det att påverka ekonomin på ett påtagligt sätt, gör man inget så riskerar man att fallhöjden blir ännu högre när bubblan tillslut spricker. Man försöker nog pyspunka den, tänkbara sätt att göra det är att gradvis reglera marknaden mer och mer och komma med uttalanden om att man funderar på att förbjuda hanteringen.

Dock skulle en krash på den svenska bostadsmarknaden påverka den svenska ekonomin signifikant. Det totala värdet på alla kryptovalutor är förhållandevis litet för att utgöra ett hot mot de finansiella systemen. Således skulle en krash av kryptovalutor ha liten påverkan på samhället (vissa individer kommer självklart att påverkas). Marknadsvärdet på kryptovalutor är ungefär 400-600 miljarder USD just nu. Som referens har Facebook ett börsvärde på 560 miljarder USD.

Exempelvis skriver den nederländska centralbanken:
"The total value of crypto’s in circulation is relatively small compared to the liquidity available in, say, US dollars and euros. This means that the crypto market does not currently pose a threat to financial stability. That said, the recent depreciation of some crypto’s may well have resulted in losses for consumers and businesses. Investors need to realise that there will be no safety net if the value of a crypto or Initial Coin Offering (ICO) token nosedives. We alerted the general public to the risks of bitcoin and other crypto’s as early as 2013 because there is no supervision, no deposit guarantee scheme and no counterparties from which losses may be recovered."

De skriver också:
"We do not currently support a ban on crypto’s, as the international nature of the
crypto market will make a national ban difficult to enforce.
"

https://www.dnb.nl/en/binaries/pp%20uk_tcm47-371493.pdf?20180...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Ok, jag tolkar det som du faktiskt inte har någon djupare koll på grundläggande ekonomi.

1. Detta togs upp efter mitt inlägg och jag får intrycket att du inte riktigt förstår hur "market cap" fungerar. Tekniken med krypto är ny, men terminologin och de bakomliggande mekanismerna är desamma som nu. Tillgång/efterfrågan existerar fortfarande, även med krypto. Samma saker som påverkar övrig ekonomi påverkar även krypto. Och håll vänligen isär äpplen och päron, du kan inte läsa ut hur mycket pengar som koreaner satsat i krypto genom att titta på "market cap". Sedan är det i sig egentligen inget vettigt argument för att krypto skulle vara säkert, bara för att en tänkbar bubbla blir riktigt stor så innebär det inte att den är trygg. Det har inget med landets grund att göra öht. Sedan, Sveriges budget? Exakt vad syftar du på då? BNP? Offentlig sektor?

2. Svenska aktier är tillgängliga även i utlandet. Utländska investerare köper och säljer även där. Sedan förstår jag inte riktigt vad det har med saken att göra? Menar du att det bara är svenskar som förlorar pengar på börsen? Sverige är ett litet land vilket gör att vår börs klassas som hög risk, men risk finns det i alla investeringar. Internationellt så har man dotcom-bubblan, även där sade man att allt är nytt och att tidigare ekonomiska principer inte gällde längre. Normalt sett så är det balans mellan risk/reward, dvs högre risk ger större möjlighet till vinst och tvärt om. Kursutvecklingen för krypto är i sig en fingervisning om hur risken är där. Att då hävda att det är riskfritt är extremt vilseledande.

3. Ja? Att man i nuläget inte kommer att förbjuda kryptovalutor i dessa länder har ingenting med ditt påstående att göra. Du skrev att ovanstående länder skulle godta krypto som HUVUDVALUTA vilket är något helt annat. Vad hade du för grund till att skriva att man kommer att dessa länder "godtar kryptovalutor som deras huvudvaluta"?

Om vi bortser från siffrorna som inte är relevanta på något sätt så:

Det är ganska självklart att man inte vet hur man ska hantera detta. Om det är en bubbla (finns mycket som tyder på det) så är det ett problem. Samma sak som den eventuella bostadsbubblan här i Sverige. Om man spräcker den för snabbt så riskerar det att påverka ekonomin på ett påtagligt sätt, gör man inget så riskerar man att fallhöjden blir ännu högre när bubblan tillslut spricker. Man försöker nog pyspunka den, tänkbara sätt att göra det är att gradvis reglera marknaden mer och mer och komma med uttalanden om att man funderar på att förbjuda hanteringen.

Sedan är det knappast så att alla som köper krypto (och därmed pressar upp värdet) är entusiaster. Skulle tro att en klar majoritet är personer som inte vill missa tåget när verkar kunna tjäna snabba pengar på något ser ut att gå upp i all oändlighet. Personligen tycker jag att värderingen i sig i huvudsak verkar vara spekulationsdriven, men du kanske är av uppfattningen är de flesta som köper krypto faktiskt är entusiaster som förstår den framtida användningen och köper av den anledningen och inte för har som huvudsyfte att tjäna snabba pengar?

Och du gör det VÄLDIG lätt för dig själv när du avfärdar kritik med kommenterar som att grundläggande förståelse av ekonomi inte går att applicera då detta är nytt. Grundprinciperna och mekanismerna finns kvar och appliceras även på krypto. På den punkten är det inget speciellt med krypto. Tillgång/efterfrågan är det som driver upp kursen, det är en gammal grundläggande ekonomisk mekanism. Inget nytt där. Man kan inte välja och vraka mellan vilka mekanismer som man tycker passar, i det sammanhanget spelar den bakomliggande tekniken ingen som helst roll. Det måste man förstå.

Jag har som jag sagt tidigare inget som helst problem med att folk frågar om och får rekommendationer, däremot så stör jag mig något ofantligt på påståenden som är direkt felaktiga och/eller extremt överdrivna. INGEN kan VETA vad som kommer att hända, INGENTING med kryptovalutor (eller någon annan investering) är riskfritt. Var ärlig med det så slipper vi denna återkommande diskussion.

In i ena, ut i andra. Du argumenterar om saker som egentligen inte har någon plats här. Du försöker endast hävda dig när en ny generation trampar dig på tårna och är mer kunniga om ett område trots eventuella utbildningar m.m.

Har du investerat? Välkommen att diskutera kring dina investeringar. Vi har avslutat OT ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

In i ena, ut i andra. Du argumenterar om saker som egentligen inte har någon plats här. Du försöker endast hävda dig när en ny generation trampar dig på tårna och är mer kunniga om ett område trots eventuella utbildningar m.m.

Har du investerat? Välkommen att diskutera kring dina investeringar. Vi har avslutat OT ovan.

Suck, då går vi in på avdelningen härskarteknik istället för att möta kritiken. Jag känner mig inte trampad på tårna, jag uppskattar om folk är mer kunniga än mig då jag har möjlighet att lära mig. Jag försöker inte heller hävda mig. Jag läser denna typ av trådar för jag är intresserad av ämnet och faktiskt vill lära mig mer.

Men! ...jag stör mig enormt när folk (du i detta fallet) kommer med påståenden som är extremt överdrivna och/eller inte går att backa upp med fakta oavsett kunskapsnivå. Kunskap är bra, att var medveten om vad man inte kan är också bra...var saklig och ärlig med vad som är fakta, vad som är gissningar och vad som är spekulationer så ska du se att det är färre som kommer att reagera på dina inlägg (mig inkluderad).

Edit: men du har rätt, detta glider iväg till OT. Jag kommer dock att fortsätta ifrågasätta påståenden som är uppenbart felaktiga eller tillräckligt tveksamma för att förtjäna någon form av källhänvisning. Jag tycker inte att denna typ av saker hör hemma i en tråd där man ska diskutera investeringar. Speciellt inte i samma inlägg där man ger köptips till andra.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om SIAcoin nu? Går stadigt nedåt, kommer den att vända när alla ASICs är online från Batch #1?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ridder:

Vad tror ni om SIAcoin nu? Går stadigt nedåt, kommer den att vända när alla ASICs är online från Batch #1?

Samtliga valutor kommer snart sticka upp, just om den kan jag inte uttala mig om dock.

Kommer bli sån sjukt fin uppgång. Alltid lika tråkigt (men bra) när min Watchlist får mensvecka(or).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Enligt andra "experter" så är anledningen till att vi droppar på btc att de är massvis med FUD kring Indien & tether var en scam.

Men det kommer öka igen, snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja vi har haft lunar newyear och allt möjligt.
Jag ser det såhär:

Oreglerad marknad och möjlighet till att köpa knark= alla krypto går upp i värde
Reglerad marknad och svårare att köpa knark=värdet går ner

Att bitcoin tappar över 50% i värde är absolut inget nytt eller något konstigt och innan de går under 2000$ st ser jag inte det direkt som en crash utan något helt normalt i bitcoinvärlden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ja vi har haft lunar newyear och allt möjligt.

Är det inte om två veckor? I varje fall i kina.

Permalänk
Avstängd

Tippar på cirka 8000 På BTC. Correction är ungefär 400 miljarder dollar.

Snart är det dags.

Anledningen till att det går ner är bara kolla på historiken. Har inget med FUD kring indien eller Tether scam att göra.

Detta var förväntat från alla håll, varenda människa i krypto visste om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Tippar på cirka 8000 På BTC. Correction är ungefär 400 miljarder dollar.

Snart är det dags.

Anledningen till att det går ner är bara kolla på historiken. Har inget med FUD kring indien eller Tether scam att göra.

Detta var förväntat från alla håll, varenda människa i krypto visste om det.

Om alla visste detta, varför skrev du för någon dag sedan att man skulle köpa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kanskedet:

Om alla visste detta, varför skrev du för någon dag sedan att man skulle köpa?

För i kryptovärlden köper man på vägen upp och så köper man dipparna, köper man bitcoin blir man rik är logiken.

Lite kul angående bitconnect där eventuellt ett par youtubare kommer åka in i fängelse på grund av att de lurar på dumma folk saker för de själva ska bli rika

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

För i kryptovärlden köper man på vägen upp och så köper man dipparna, köper man bitcoin blir man rik är logiken.

Lite kul angående bitconnect där eventuellt ett par youtubare kommer åka in i fängelse på grund av att de lurar på dumma folk saker för de själva ska bli rika

Jo, fast om man vet att BTC kommer att handlas kring 8,6K USD så är det väl onödigt att köpa den på 10K USD? Missförstå mig inte, jag har inget emot dollar cost averaging, jag bara ifrågasätter Xcms tvärsäkra uttalande om att alla visste att marknaden skulle gå ner till de här nivåerna.

Permalänk
Medlem

Gissar BTC på $2000-3000 inom 2-3 månader. Då är vi tillbaka på "pre-hype" nivån....

Synd att man inte kan blanka crypto :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Just nu känns inte detta med mining så intressant då några av världens länder är på gång att helt förbjuda kryptovalutor. Sen att det studsar upp nya valutor varje dag känns ännu mer fel.
Ser man dessutom på kursen för Bitcoin så har den rasat ca 100 000 kr den senaste månaden och ligger för dagen på ca 66 000 kr. Har det nu också blivit dubbelt så svårt att mina så ser jag ingen vinst med att ha en rigg stående och brumma i huset.
https://bt.cx/sv/bitcoin-kurs/

Jag vet att det är snabbt upp och ner i dessa valutor men tror inte att Bitcion iallafall är det man ska satsa på. Jag gissar på att den kommer rasa ner mot 10 000-15 000 kr om några månader. Tror tyvärr inte den ens är värd att köpa där. För mycket osäkerhet om framtiden i dessa olika valutor.

Ska samtidigt gratulera er som tjänat bra med pengar på detta då det har varit en otrolig resa uppåt. Kan snart också gratulera alla som väntar på ett nytt grafikkort då många kommer börja sälja av sina riggar. Priserna kommer rasa kan jag lova.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Just nu känns inte detta med mining så intressant då många av världens länder helt förbjuder kryptovalutor. Sen att det studsar upp nya valutor varje dag känns ännu mer fel.
Ser man dessutom på kursen för Bitcoin så har den rasat ca 100 000 kr den senaste månaden och ligger för dagen på ca 66 000 kr. Har det nu också blivit dubbelt så svårt att mina så ser jag ingen vinst med att ha en rigg stående och brumma i huset.
https://bt.cx/sv/bitcoin-kurs/

Jag vet att det är snabbt upp och ner i dessa valutor men tror inte att Bitcion iallafall är det man ska satsa på. Jag gissar på att den kommer rasa ner mot 10 000-15 000 kr om några månader. Tror tyvärr inte den ens är värd att köpa där. För mycket osäkerhet om framtiden i dessa olika valutor.

Ska samtidigt gratulera er som tjänat bra med pengar på detta då det har varit en otrolig resa uppåt. Kan snart också gratulera alla som väntar på ett nytt grafikkort då många kommer börja sälja av sina riggar. Priserna kommer rasa kan jag lova.

Du skriver att många av världens länder helt förbjuder kryptovalutor. Vilka länder då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kanskedet:

Du skriver att många av världens länder helt förbjuder kryptovalutor. Vilka länder då?

Ursäkta, är på väg att förbjuda. Exempelvis Kina.
https://www.svd.se/bitcoin-faller-nar-kina-forbjuder-handel-m...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kanskedet:

Om alla visste detta, varför skrev du för någon dag sedan att man skulle köpa?

Vadå att det kommer en nedgång runt 10-18 januari? Det har jag sagt, och jag själv har köpt Neo på runt 120-135 i omgångar nu.
Ska du pricka längst ner på botten så ska du ha en jävla röta, dessutom så kan du aldrig vara säker på att det blir exakt 400 miljarder.

Man ska inte vara för greedy, ett Neo-köp på under 140 KR har varit bra. 100-120 ännu bättre. Men det kan man aldrig garantera.

https://coinmarketcap.com/charts/

Bara kolla charts så vet man på ett ungefär att correction borde vara runt 400 Miljarder. Att den ska gå ned från 800 till 400 är dock inte säkert, därför är allt under 550 Miljarder marketcap värt att köpa.

När valutorna går upp så stiger det över natten, då sitter du där och har förlorat hela uppgången om du ska vara greedy och en dag till, och ännu en dag, och en till.

30 Dec - 8 Januari ökade marketcap från 550 till 800 Miljarder. Du kan se så mycket som 10-15% över hela marketcapen på ett dygn, varav majoriteten är intryckt i stora valutorna.

Det är en ökning på upp mot 30-40% på många stora enskilda valutor.

Har köpt BMC på 1.36, den är på 0,75 just nu. Så visst kunde man fått in dubbla mängden pengar, men jag vet att 1,36 också är billigt, och att den går ner är inte alltid säkert.

Det som är säkert är att den kommer gå upp till 1,36 inom kort, och sen x5-x20 dubblas på 2 år.

Mao, när marketcap är 500 miljarder, så kan den under natten gå ned till 300, och sedan börja gå upp mot 600 helt plötsligt. Man tar tillräckliga risker med crypto, ska du spä på extra på det?

Handeln går inte ner som med Aktier, asiaterna vaknar 6-8 timmar före oss, och USA lägger sig när vi vaknar.