Ja, det finns dubbla sparaknappar. När jag har ändrat andra saker, t.ex. tiden, klickar jag först Apply, sedan Save längst upp i fönstret. Jag hade förväntat mig samma sak här, men gränssnittet fryser efter Apply.
Jag har en EdgeRouter X som skickar ut tre VLAN på en port (10, 11 och 12). De har tillhörande nät med DHCP-server (192.168.10.0/24, 192.168.11.0/24 och 192.168.12.0/24). VLAN10 är ett internt nät där jag huserar själv med vissa enheter. VLAN11 och VLAN12 är två nät för två hushåll som ska ha sin trafik separerad.
Från routern trunkar jag som sagt ut de tre näten/VLANen till CPE210 (en långdistansaccesspunkt), iofs via en managerbar switch, men den funkar bra och påverkar inte. På andra sidan tomten sitter en annan CPE210, inställd som "Client", dvs bryggläge. Därifrån går en kabel in i en VLAN-aware AP, där jag skickar ut VLAN10, 11 och 12 på tre olika SSID.
Enligt ett inlägg i TP-links knowledge base från slutet av 2015 ska det finnas stöd för mgmt VLAN, men det kanske fortfarande inte funkar fullt ut. Annars får jag väl slänga med VLAN1 i trunken till CPE210 och sedan ta ut det på en port i switchen. Skulle vara vara smidigt med åtkomst via VLAN10. Inställningen finns ju mitt framför ögonen