Vilka helt trådlösa in-ear / earbuds ska man köpa?

Permalänk
Medlem

Vilka helt trådlösa in-ear / earbuds ska man köpa?

Ska införskaffa mig ett par helt trådlösa in-ear / earbuds lurar och undrar lite vilka man ska hugga. Jag kollar runt lite och är helt klart mer intresserad av musikkvalitén och ljudet än andra finesser. Använder den med en android telefon (just nu en S8) och kommer ha möjlighet att ladda dom varje dag, ska använda dom mest till och från jobbet (30 minuter) Lyssnar på elektronisk musik, och vill nödvändigtvis inte blasta bas 24/7 utan hellre ett par balanserade snäckor som låter bra. Har ingen budget, vill bara ha ett par bra snäckor

Dom som intresserar mig mest atm är:

* Soul X-Shock
* Jaybird Run
* Samsung Gear Icon X 2018
* Jabra Elite 65t
* Bragi The Headphone

Visa signatur
Permalänk

Jabra 65t är för mig den som känns mest intressant. Rimligt pris och en mikrofon som marknadsförs som väl fungerande. Väldigt många BT iems har på tok för dålig mikrofon.

Permalänk

Jag har också varit inne på att köpa ett par. Jag har ett par Bose QC 35 men dom är lite klumpiga ibland.
Vill köpa ett par earbuds som passar innanför hörselkåpor.

Dom jag har kollat lite på är Earin Wireless Earbuds.

Jag följer tråden för vidare tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Jabra 65t är för mig den som känns mest intressant. Rimligt pris och en mikrofon som marknadsförs som väl fungerande. Väldigt många BT iems har på tok för dålig mikrofon.

Hade nog plockat dom om jag var intresserad av att ha ett par snäckor med bra samtalsfunktioner och ljud/mikrofon, men det är icke så viktigt för mig att det går före ljudet i lurarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Jaybird X3! Om du älskar att behöva balansera din telefon på huvudet för att signalen mellan telefon och headset inte ska brytas så är de verkligen för dig! För ynka 1100 kr får du med andra ord en ovärderlig lektion i balans och tålamod!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - Nvidia RTX 4070ti SUPER - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX.
Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Ducky One 3 Daybreak Full Size (Cherry MX Brown) - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Slår ett slag för Jaybird X3! Om du älskar att behöva balansera din telefon på huvudet för att signalen mellan telefon och headset inte ska brytas så är de verkligen för dig! För ynka 1100 kr får du med andra ord en ovärderlig lektion i balans och tålamod!

Fast Jaybird X3 är inte helt trådlösa, som det kommer inte på frågan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite för att slippa skapa en ny.

Söker också en helt trådlös lösning. Gjorde ju valet att köpa ett par ""AirPods"" från Wish för 85kr som har gett mig en god tanke på vad jag är ute efter.

Jag letar efter något liknande, fast med batteritid som klarar sig mer än 45 min. En räckvidd på mer än 2 meter. En inbyggd mikrofon som gör att folk faktiskt hör vad man säger.

Sen är ekonomin inte på topp just nu och jag har tittat runt på en hel del olika och vill ha något i denna prisklass och utformning: QCY Q29 Mini

Har även sett folk som pratar om bluetooth transmitters/receivers. Är det ett alternativ?

TS får gärna återkomma med vilken lösning han valde, om han valt någon.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |