Permalänk
Medlem

Bästa mus för MMO?

Hej alla

Jag är i behov av lite tips...

Sonens mus sjunger på sista versen och han vill köpa en ny, så han bad mig kolla runt. (Jomenvisst, grabben, mamma är så jätteexpert på gamingmöss med många knappar... Inte! )
Den han har är en Razer Naga med 12 extra knappar vid tummen och han vill ha minst lika många programmerbara knappar på den nya musen.
Han spelar mest WoW och tycker nog att de 12 extra knapparna kan vara lite lite ibland...
Trådad är helt ok, han sitter på en stationär dator men tips på trådlöst som är bra tas också gärna emot.

Han har en ganska normalstor hand (fyller 17 i år) men långa fingrar.

Har ni några förslag på bra MMO-möss? Jag har kikat runt en del i tester och det verkar vara lite tunnsått med just mångknappade möss.

Permalänk
Medlem

Skall det vara sladd eller sladdlös?
https://www.inet.se/produkt/6100392/razer-naga-trinity-moba-m... verkar väl vara nåt för mmo med många knappar.

Själv kör jag med en gammal Logitech MX1000 och en Belkin Nostromo N52 för extra knappar

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Själv funderar jag på en SteelSeries Rival 500. Kan tyvärr inte säga hur den är eftersom jag inte har den än men kan vara värd att kika på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har kört me min Razer mus, Mamba (2012). Köpte den 2012 när Razer släppte den, funkat fint fram tills för någon månad sen då den sensorn börjat bråka lite.

Hade jag köpt en mus till wow hade jag köpt en Razer Naga Epic (samma som han hade innan fast trådlöst)
CDON har den tull ett mycket trevligt pris just nu
http://cdon.se/hemelektronik/razer-naga-epic-chroma-tradlos-m...

Permalänk
Medlem

@_ae_: Asus ROG Spatha har jag för MMO och funkar mycket fint! många knappar och bra grepp.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Jag ska presentera dem för honom så snart han kan slita sig från WoW...

Permalänk

Jag har haft MMO-mös från Razer och Corsair, men den jag gillat allra bäst är Logitech G600. Höll betydligt längre än förutnämnda också. Lite högre kvalitetskänsla på den också.

Kruxet är väl att den så har den utgått ur butiker, men den kan nog finnas kvar på eBay eller liknande. Lite ovana sidoknappar till en början, om man är van Naga, men det kan vara värt att kolla in om man är verkligen vill ha en riktigt bra MMO-mus.