Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Bluetooth dongle, tips tack!

Hej! Jag är intresserad av att spela Playstation 4 via remote på min MacBook och min PC. Vad jag förstår behöver jag en Bluetooth dongle för att synca Playstation-kontrollern med enheten. Dessutom skulle jag önska att synca mina trådlösa hörlurar, går det att göra allt samtidigt med en dongle?

Både min PC och MacBook är tillräckligt gamla för att sakna Bluetooth (MacBooken har för gammal version). Vad bör jag tänka på och vad har ni för rekommendationer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Kanske är enklare att använda den USB-kabel du redan har för att ladda kontrollern och köra med den?

För bäst hjälp, försök att svara på alla frågor som ställs i ett inlägg. Då slipper vi fråga om samma sak fler gånger, och du får hjälp snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Jag känner ändå att det vore smidigare att få till det trådlöst. Tips på sådan lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Enligt denna: https://www.techradar.com/how-to/gaming/how-to-use-the-ps4-du...

Vilken adapter som helst som stödjer Bluetooth 2 bör duga. Sony gör även en egen som heter "DUALSHOCK 4 USB Wireless Adapter". Har inte hittat den i Sverige, dock har jag inte letat jättehårt.

Här finns några adaptrar du kan kolla på: https://www.inet.se/kategori/567/bluetooth

För bäst hjälp, försök att svara på alla frågor som ställs i ett inlägg. Då slipper vi fråga om samma sak fler gånger, och du får hjälp snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Feb 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=620&o=produkt_pris_ink...

dock är jag osäker om man kan synka flera enheter på samma Bt dongle och använda samtidigt men går ju alltid köpa 2 eller så många du behöver och en usb hub om du inte har portar så det räcker.

https://www.komplett.se/product/790837/datorer/datorer-tillbe...

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Tack för tipsen! Jag skulle även vilja att mina Sennheiser Momentum Wireless-hörlurar skulle funka via bluetooth dongeln och då verkar det som att jag behöver bluetooth 4.2 men jag hittar ingen dongel som stödjer mer än 4.0.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Jag kör med denna dongle och kan då ansluta en PS4-kontroll samt ett par trådlösa hörlurar samtidigt och lira utan några problem! Dock stödjer den bara upp till Bluetooth 4.0, men det är väl inte många funktioner man förlorar mellan 4.0 och 4.2 så det bör ju inte direkt påverka något.

Ryzen 7 1700X | Asus ROG Strix X370-F Gaming | Asus GTX 1070 Ti Strix | Kingston HyperX Fury 16 GB | Noctua NH-D15 | EVGA SuperNOVA G2 650W | Fractal Design Meshify C TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av KonradA:

Tack för tipsen! Jag skulle även vilja att mina Sennheiser Momentum Wireless-hörlurar skulle funka via bluetooth dongeln och då verkar det som att jag behöver bluetooth 4.2 men jag hittar ingen dongel som stödjer mer än 4.0.

har för mig skillnaden mellan 4.0 och 4.2 är en uppdatering av något säkerhetsprotokoll men att de ska ändå vara kompatibla med varandra har för mig att alla versionerna är bakåtkompatibla f.ö.

dvs du kan ansluta dina lurar till en 1.0 dongle om du vill men skulle avråda då jag tippar att bandbreddsbegränsningen och avsaknaden av massa ljudprotokoll inte gör lurarna rättvisa direkt...

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Jag tror inte att mina lurar är bakåtkompatibla eftersom jag inte kan ansluta dem till min gamla MacBook. Däremot kan jag ansluta dem till en nyare MacBook. Om 4.0 fungerar så blir det av en sådan dongel. Tack för hjälpen!