Flip Phone med Android?

Permalänk
Medlem

Flip Phone med Android?

hej!

har börjat kolla runt lite på internet efter en fli phone med android för en vettig peng, typ max 1500kr. varför kan man undra, tröttnat på vanliga smartphones och vill inte spendera lika mycket tid klistrad framför skärmen på den. vill bara ha telegram och spotify och kunna göra det mest basic surf.

nu till mitt problem, antingen söker jag som en kratta, eller så finns det inte en enda flip phone med android till salu i Sverige?
hittade en på LGs svenska hemsida, men såklart så "finns det inga återförsäljare"

någon som har någon idé? väldigt tacksam för svar.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

@ItsLea: Är nog dåligt då efterfrågan är nog lika med noll på de telefonerna i Sverige.

Men är ju bara kolla på tex aliexpress, såg snabbt att det fanns en Lenovo för runt 600 där. Blir väl någon hundring extra med postnords nya regler.

Men förstår inte hur en fliptelefon kommer hindra dig att sitta och pilla på telefonen? Har du dålig självbehärskning och klarar inte av det i nuläget så kommer väl inte en vikbar telefon vara lösningen på det problemet? Antingen en dumbphone eller ge sig fan på att trappa ner på mobilpillandet är väl de 2 lösningarna jag ser som kan lösa problemet.

Doro har väl mobiler som kanske kör android fast hur moddat har jag ingen aning om.

Kom på en annan lösning som är precis lika bra som en flip-phone och det är ett plånboksfodral, eller ett flipfodral som finns så det öppnas antingen åt sidan eller neråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

@razzaj: Är nog dåligt då efterfrågan är nog lika med noll på de telefonerna i Sverige.

Men är ju bara kolla på tex aliexpress, såg snabbt att det fanns en Lenovo för runt 600 där. Blir väl någon hundring extra med postnords nya regler.

Men förstår inte hur en fliptelefon kommer hindra dig att sitta och pilla på telefonen? Har du dålig självbehärskning och klarar inte av det i nuläget så kommer väl inte en vikbar telefon vara lösningen på det problemet? Antingen en dumbphone eller ge sig fan på att trappa ner på mobilpillandet är väl de 2 lösningarna jag ser som kan lösa problemet.

Doro har väl mobiler som kanske kör android fast hur moddat har jag ingen aning om.

Kom på en annan lösning som är precis lika bra som en flip-phone och det är ett plånboksfodral, eller ett flipfodral som finns så det öppnas antingen åt sidan eller neråt.

Bra idé, hade ingen tanke på aliexpress. Tack!

Flip phone för det blir lite mer anständigt att ta upp och kolla, som du nämnde med skal, och för den lilla skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Jag blir sugen på en flip-phone när jag ser dem så mycket i japanska anime:s, vilket jag även gjort i en serie från i år.
Kyoex säljer modeller från den japanska marknaden till väst, och vissa modeller är riktigt snygga, men det är mest äldre modeller utan stöd för senare versioner av Android.

Jag har funderat på KaiOS istället för Android, men är inte riktigt övertygad (ännu).
Nokia 8110 (slide) och Nokia 2720 (flip) kör KaiOS och det har ett litet antal appar. Google Maps finns men Spotify saknas t.ex. Tekniken bakom app-miljön är en webläsare egentligen (KaiOS är en fork från Firefox OS) så det är inte CPU-intensiva stora appar direkt.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”