CPU vs GPU max prestanda i CAD/CAM

Permalänk
Medlem

CPU vs GPU max prestanda i CAD/CAM

tjenare clockers.

Vid berkningar i mitt CAMprogram EDGECAM 20018R2 står det i aktivitetshanteraren att GPUn inte rör sig alls utan bara CPUn. Varför är det såhär! jag har ställt om i Nvidias kontrollpanel att det skalla vara mitt Quadro M2200-kort som skall vara mitt primära kort. någon som har en aning om vad som försigår? Jobbar emellanåt med rätt tunga uträkningar och då vill veta att datorn verkligen utnyttjas!

mvh

Permalänk
Inaktiv

Quadro M2200 kort sitter du på en laptop?

Kan du testa andra grafik-laster på datorn för att se om grafikkortet då belastas?
Hur fungerar programmet på andra datorer vid samma arbetsmoment, är det grafikkortet eller är det cpun som belastas.
Liksom svaret kan vara så enkelt så att det du just testar är kodat för att belasta just cpun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Quadro M2200 kort sitter du på en laptop?

Kan du testa andra grafik-laster på datorn för att se om grafikkortet då belastas?
Hur fungerar programmet på andra datorer vid samma arbetsmoment, är det grafikkortet eller är det cpun som belastas.
Liksom svaret kan vara så enkelt så att det du just testar är kodat för att belasta just cpun.

verkar vara som det sista du nämner! Jag frågade även våran CAM-leverantörs suportlinje och fick svaret "Detta syns inte i aktivitetshanteraren utan du måste ladda ner nått program som visar detta."

Då verkar allt vara i sin ordning och jag får tack så mycket för tiden:)