Tjena Sweclockers!
TLDR: Hemknappen är trasig. Måste komma förbi skärmen "Tryck på hemknappen för att uppdatera" efter uppdatering av iOS.
Kan man göra detta utan att använda den fysiska hemknappen? Finns det något trick i mjukvaran?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har en iPhone 6s+ som jag tänkt överlämna till min flickvän.
För att synkronisera den med hennes backup (vilket jag skapat via iTunes) var jag tvungen att uppgradera iOS till senaste versionen på telefonen.
Jag har tidigare använt mig av AssistiveTouch då hemknappen är helt trasig men efter uppdateringen är AssistiveTouch inte aktiverat och jag möts av skärmen "Tryck på hemknappen för att uppgradera".
Jag vet inte hur jag skall komma förbi den här skärmen... Finns det något knep?
Jag har försökt att;
Starta om telefonen (möts av samma meddelande)
Ansluta den till iTunes på datorn (möts av felmeddelande att den ej kan ansluta då telefonen är låst med lösenkod och man måste ange den för att enheten skall kunna användas med iTunes)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Är oerhört tacksam för alla tips och tankar!