iPhone fast efter uppdatering, trasig hemknapp

Permalänk
Medlem

iPhone fast efter uppdatering, trasig hemknapp

Tjena Sweclockers!

TLDR: Hemknappen är trasig. Måste komma förbi skärmen "Tryck på hemknappen för att uppdatera" efter uppdatering av iOS.

Kan man göra detta utan att använda den fysiska hemknappen? Finns det något trick i mjukvaran?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har en iPhone 6s+ som jag tänkt överlämna till min flickvän.
För att synkronisera den med hennes backup (vilket jag skapat via iTunes) var jag tvungen att uppgradera iOS till senaste versionen på telefonen.

Jag har tidigare använt mig av AssistiveTouch då hemknappen är helt trasig men efter uppdateringen är AssistiveTouch inte aktiverat och jag möts av skärmen "Tryck på hemknappen för att uppgradera".

Jag vet inte hur jag skall komma förbi den här skärmen... Finns det något knep?

Jag har försökt att;

Starta om telefonen (möts av samma meddelande)

Ansluta den till iTunes på datorn (möts av felmeddelande att den ej kan ansluta då telefonen är låst med lösenkod och man måste ange den för att enheten skall kunna användas med iTunes)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är oerhört tacksam för alla tips och tankar!

Permalänk
Medlem

Får man inte möjlighet att slå lösenkoden precis efter omstart utan hjälp av hemknappen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Får man inte möjlighet att slå lösenkoden precis efter omstart utan hjälp av hemknappen?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svar! Det var ont om sådana på det här inlägget.

Jag möts av den här skärmen (hittade bild på google)

I mitt sökande hittade jag även den här annonsen

https://www.tradera.com/item/344681/316527715/iphone-7-defekt...-

Här har någon alltså sålt telefonen istället då han ej haft kunskapen/förmågan att byta hemknappen.

Kan det verkligen vara så att telefonen är omöjlig att komma in i utan att fysiskt byta ut hemknappen?

Om så är fallet, finns det någon här som kan tänka sig att reparera min telefon mot betalning, alternativt köpa den?

Alla telefon experter, titta hit och hjälp mig!