Vinn nätagg från Seasonic

Omvandla analogt ljud till Toslink?

Permalänk

Omvandla analogt ljud till Toslink?

Hej. Finns det något sätt att omvandla analogt ljud till Toslink? Syftet är att få ut ljudet från mitt el-piano till mitt trådlösa headset som endast har förmåga att få in ljud via USB eller Toslink.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Tack. Låter som det jag letar efter. Jag hittade inte när jag googlade så du behöver inte vara dryg med att kommentera indirekt att du är lat /dålig och jag hittade den på tre sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Med tanke på att @wille61 länkade en produkt som inte gör det TS efterfrågar skulle jag säga att du var pucketta.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@GDmaster90: Det var inte min mening, ville bara poängtera ut att om du inte redan googlat själv så kanske du i framtiden får svar på din fråga snabbare genom att pröva det innan du skapar en tråd (tror det står i forumets regler också?). Oavsett så var det inte meningen att vara dryg. Önskar dig en fin fortsatt dag

@LemonIllusion: Sålänge jag får vara puck-X så är jag nöjd

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Gorian:

@GDmaster90: Det var inte min mening, ville bara poängtera ut att om du inte redan googlat själv så kanske du i framtiden får svar på din fråga snabbare genom att pröva det innan du skapar en tråd (tror det står i forumets regler också?). Oavsett så var det inte meningen att vara dryg. Önskar dig en fin fortsatt dag

Skönt att höra. Jag blev lite irritera då jag tyckte att jag hade kollat utan resultat, kanske använde fel termer när jag googlade. Men återtack i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:
Skrivet av GDmaster90:

Tack. Låter som det jag letar efter. Jag hittade inte när jag googlade så du behöver inte vara dryg med att kommentera indirekt att du är lat /dålig och jag hittade den på tre sekunder.

Den där kommer inte fungera. Skilj på digital RCA och analog RCA. Den där tar en digital signal och omvandlar till en digital signal i annat fysiskt format (elektriskt/optiskt).

Stämmer det att du har analog RCA ljudutgång på ditt el-piano? I så fall behöver du en analog till digital konverter, alltså en ADC. Viktigt att skilja på ADC och DAC då dom INTE är samma sak och behöver man en ADC så kommer det alltså INTE att fungera med en DAC.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium: Det står ju att att det är ADC?

Skrivet av Kjell:

Omvandlare som transformerar ljudet från analogt till digitalt (ADC). Kontakter: 2x RCA till Toslink/RCA (SPDIF).

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@Kalium: Det står ju att att det är ADC?

My bad, trodde du hade länkat samma produkt som @wille61. Den du länkade fungerar, men den wille länkade funkar inte.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hade nog bytt headset, det låter som nått som inte är lämpat för musik och framförallt inte musikskapande om det bara har digital ingång, du bör nog kolla latensen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag hade nog bytt headset, det låter som nått som inte är lämpat för musik och framförallt inte musikskapande om det bara har digital ingång, du bör nog kolla latensen.

Inte jätte lust att köpa ett nytt headset när jag köpt ett riktigt bra. Är lite orolig för latensen får jag erkänna. Jag beställde i alla fall en så får vi se hur det går.

Permalänk

Problemet löst

Tack för all hjälp. Det blev denna här produkten. Det blev inget som helst fördröjning av ljudet. Så för de som har liknande problem kan se vilka teknisk information som finns för min produkt nedan:

Citat:

Omvandlare som transformerar ljudet från analogt till digitalt (ADC). Kontakter: 2x RCA till Toslink/RCA (SPDIF). För att koppla t.ex. dator eller telefon till förstärkarens digitala ingång. Samplingsfrekvens: 32, 44.1, 48 och 96 kHz. Bitrate: 24 b/s. Levereras med nätadapter.
Samplingsfrekvens: 32000, 44100, 48000, 96000 Hz