Mest prisvärda begagnade processorn?

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda begagnade processorn?

Hej,

Om man ska köpa en begagnad processor i nuläget, vilken skulle ni anse är mest prisvärd? Syftet är gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joofy:

Hej,

Om man ska köpa en begagnad processor i nuläget, vilken skulle ni anse är mest prisvärd? Syftet är gaming.

Vilket socket/chipset pratar vi om här? Jag antar du frågar för att du redan har ett moderkort?

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

@Asyvan: Ursäkta min otydlighet. Om jag skulle köpa begagnat moderkort + processor och kan tänka mig överklocka, vilken generation är mest "bang for the buck? Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joofy:

@Asyvan: Ursäkta min otydlighet. Om jag skulle köpa begagnat moderkort + processor och kan tänka mig överklocka, vilken generation är mest "bang for the buck? Några tips?

Ok. Det är lätt... Intel i7-4790K eller i5-4690K på Z87 eller helst Z97 chipset.
Riktigt nice för överklockning, du får mycket prestanda för pengarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Asyvan: Tack för svaret. Då satsar jag på det Har du någon koll hur mycket hastigheten på RAM-minnena spelar roll egentligen? Kör i 1666mhz i nuläget och undrar om det är värt att uppgradera för DDR3.

Permalänk

Köp en i7 processor. Med en gammal i5 processor tappar man en hel del fps o många moderna spel speciellt när det gäller lägsta fps. Vad som är mest prisvärt beror självklart på priset på det man råkar hitta men kolla på i7-3770K/4770K/4790K/6700K/7700K. Frånsämst till bäst.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joofy:

@Asyvan: Tack för svaret. Då satsar jag på det Har du någon koll hur mycket hastigheten på RAM-minnena spelar roll egentligen? Kör i 1666mhz i nuläget och undrar om det är värt att uppgradera för DDR3.

På DDR3 finns det inte så mycket mer, 1666 eller 1866MHz brukar vara det vanliga. Jag har ett par 8GB Corsair Vengeance Pro 2400MHz liggande dock, lär sälja dem på Tradera vad det lider.

Visa signatur