Cpu till fujitsu primergy tx1310 m1

Permalänk
Medlem

Cpu till fujitsu primergy tx1310 m1

Gokväll!

Fick tag på en billig fujitsu primergy tx1310 m1 på tradera här om dagen.
I den sitter det 1st Intel Celeron G1820, men den är lite för klen för mina önskemål, så tänkte slänga in en vassare cpu.

Så min fråga är enkel, vad har ni för förslag på cpu?

Ha en fin kväll!

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem

Kör i3 4130T i min server, funkar bra tillsammans med ECC-minnen. Optimalt är väl valfri Haswell baserad Xeon propp med inte allt för hög TDP, men allt hänger ju såklart på vad man har för behov och hur mycket pengar man vill lägga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Kör i3 4130T i min server, funkar bra tillsammans med ECC-minnen. Optimalt är väl valfri Haswell baserad Xeon propp med inte allt för hög TDP, men allt hänger ju såklart på vad man har för behov och hur mycket pengar man vill lägga.

Jo men precis!

Just nu så skall det bli en freenas maskin så jag slipper köra freenas som vm på andra servern.

Och den cpu som sitter i idag har enbart 2700 passmark och plex vill minst ha 2500 per stream.

Jag lägger hellre ett par kronor mer nu o slippa uppgradera om ett halvår.

Ha en fin dag!

Visa signatur

/////Mvh Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av buskevin:

Jo men precis!

Just nu så skall det bli en freenas maskin så jag slipper köra freenas som vm på andra servern.

Och den cpu som sitter i idag har enbart 2700 passmark och plex vill minst ha 2500 per stream.

Jag lägger hellre ett par kronor mer nu o slippa uppgradera om ett halvår.

Ha en fin dag!

Kör ESXi 6.5 på min TX1310 med en PFSense-VM och en MS2016 Core-VM som agerar plex-server samt fil-server. Funkar utan bekymmer för min del.. :- )

Permalänk
Medlem

Fick syn på att min version av TX1310 ( Essential Edition) enbart stödjer Intel Celeron samt Pentium enl denna sida, vilken är då den starkaste cpu jag kan ha?

Ha en fortsatt fin kväll!

Visa signatur

/////Mvh Kevin