Vilka har förbokat Red Dead Redemption 2?

Permalänk
Medlem

Vilka har förbokat Red Dead Redemption 2?

Hej!

Vilka mer än jag har förbokat detta till synes fantastiska spel?

  • Har ni spelat föregångaren?

  • Tror ni det blir bättre än föregångaren?

  • Hur tror ni det står sig mot GTA:V?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Hej!

Vilka mer än jag har förbokat detta till synes fantastiska spel?

https://www.youtube.com/watch?v=eaW0tYpxyp0

https://www.youtube.com/watch?v=Dw_oH5oiUSE&t=54s

https://www.youtube.com/watch?v=lb-tlY6ytk8

  • Har ni spelat föregångaren?

  • Tror ni det blir bättre än föregångaren?

  • Hur tror ni det står sig mot GTA:V?

av principskäl förbokar jag aldrig nånting. att få den där extra hatten,tröjan,vapnet tilltalar mig inte.
edit: ska du köpa till xbox eller ps4 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

av principskäl förbokar jag aldrig nånting. att få den där extra hatten,tröjan,vapnet tilltalar mig inte.
edit: ska du köpa till xbox eller ps4 ?

PS4 (Pro)!

Förbokar inte pga de extra sakerna man får - utan snarare så man kan lira det så snabbt som möjligt. Gillar heller inte riktigt att förboka, men Rockstar gör en sällan besviken.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Har inte förhandsbokat men är en klar kandidat till när det är löningsdag, dvs 28e. Ska hålla lite koll på recensioner och buggtrackers först bara.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag vann en förhandsbokning. Så tekniskt sett har jag det. Håller på att köra igenom ettan på xbox one nu inför släppet.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag hade gjort det om det kom till PC

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag och sambon har förbokat det. Och ser fram emot att lira det på Xbox one X i 4k 😊

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Jag köpte PS4 Pro i princip bara för att kunna spela RDR2. Nåväl, lite annat också. Needless to say att jag också har förbokat spelet.

Permalänk
Medlem

Har inte förbokat men jag tänker köpa. Priset för Digital nedladdning är dyrare har kollat i min XboxOne Store det står standard edition kostar 749kr i Svenska Xbox store i USA Xbox store kostar det mindre 59$. Asså det är självklart RD2 är bättre än RD1.
Asså om någon vill köpa gamla xbox360 RD1 finns på XboxOne store och den funkar bra i singelplayer, det enda problemet är bara multiplayer.

Vet någon om det finns annat ställe liksom CDON som säljer RD2 digital billigare ? på CDON kostar 722kr
https://cdon.se/spel/spel-downloads/red-dead-redemption-2-pre...

Retail Bluray kostar mindre och det verkar det blir 2st blu-ray skivor.

Permalänk
Medlem

Har också förhandsboka det, till PS4. Det är sällan jag förhandsbokar men tyckte ettan var så bra och rockstar brukar inte görs mig besviken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Hade det kommit till PC hade jag förbokat direkt!
Nu KANSKE jag köper det till xbox one (inte X) om den versionen verkar bra. Lite rädd att jag skall bli besviken över att behöva spela "en sämre" version av spelet.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

Får bli ifrån nästa lön, så köp och nedladdning den 25:e. Om multiplayern är bra så blir det köp till PC också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk

Tänker i alla fall vänt tills black friday. Kanske kan tag på 100 billigare då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Väntar som alltid på recensioner och liknande innan man bokat men skulle vara överraskande om det här inte skulle bli bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer köpa det runt black friday tillsammans med en one x. Har inte så bråttomt, ser fram emot nåt att spela runt jultiden istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har förbokat till PS4. men om jag får det på fredagen så kommer jag inte kunna spela det förän på lördag kväll p.g.a. jobb

Permalänk
Medlem

Har haft det bokat hos webhallen ett tag nu och la precis en beställning från Elgiganten också så får hoppas att en av dom kommer på fredag iaf

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Förbokade "Special" Edition till ps4 för 80 dollar (ca 722kr) på amerikanska psn (förinstallerat och klart i väntan på fredagen).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har förbokat det hos Inet till Xbox. Inte spelat ettan.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Förbokat och förladdat!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa det digitalt, för att slippa hålla på med skiva och så. Gillar att ha mina spel direkt på hårddisken. Dock kostar det ju 200 kr mer, så känns lite ovärt... Hade verkligen velat ha hem det nu på fredag så att man kan lira i helgen. Vill inte det ska bli försenat med posten till på måndag. Vinns det någon affär som garanterar att man får det på fradag om man köper det fysiskt online?

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Lästa att Xbox versionen tar 107 Gb, lär behövas många blu-ray skivor.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Funderar på att köpa det digitalt, för att slippa hålla på med skiva och så. Gillar att ha mina spel direkt på hårddisken. Dock kostar det ju 200 kr mer, så känns lite ovärt... Hade verkligen velat ha hem det nu på fredag så att man kan lira i helgen. Vill inte det ska bli försenat med posten till på måndag. Vinns det någon affär som garanterar att man får det på fradag om man köper det fysiskt online?

Finns aldrig någon garanti då logistikföretaget kan strula till det och det tar inte affärerna ansvar för. Affärerna kan inte sätta mer än en gissning när paketet ska vara framme, utan endast garantera när produkterna ska skickas ut. Jag antar att affärerna skickar ut spelen på torsdag så att det ska dimpa ner i postlådan på fredagen.

Vill du vara 100% säker på att få det på fredag, köp på PS/Xbox Store eller åk till affär på fredag och köp.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Känns som att jag bara är hypad för spelet eftersom alla andra är det, så jag ska försöka avstå.
Jag hade aldrig något intresse i ettan och har än inte spelat det riktigt (bara de första 5 minuterna har jag kört).
Meeen jag gissar på att recensionerna kommer ut (25e tror jag är embargo?), alla säger 10/10, så köper jag det digitalt (på Xbox X).

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag förbokade idag Digital Special Edition till Xbox One X, förladdar as we speak.
Ska vara fullt redo samt okontaktbar på fredag.

Permalänk
Medlem

Har bokat till PS4

Permalänk
Medlem

Om det blir PC nångång.... Ingen konsolperson. Och spelar aldrig längre, men detta fångade min uppmärksamhet faktiskt!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 16GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Har förhandsboakat det till min Xbox One S. Någon som vet vilken resolution spelet har på One S, hoppas på 1080p.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Förbokade "Special" Edition till ps4 för 80 dollar (ca 722kr) på amerikanska psn (förinstallerat och klart i väntan på fredagen).

Var hittade du PSN presentkort för US? Kollade Amazon.com men hittade inte något legit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

@joeldanielsson: Jag gissar på att det kommer vara dynamisk upplösning med max 900p, likt de flesta spel på Xbox One/S nuförtiden.
Med det sagt är Rockstar historiskt sett bra på att optimera (GTA 5 på PS3 osv) så vem vet, är väldigt nyfiken själv också.

Det är lite lustigt att Microsoft har både de sämsta (Xbox One/S) och bästa (Xbox One X) konsolerna när det gäller prestanda.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P