SweClockers Meet & Geek i Växjö – fredagen 15 Februari!

Permalänk
Hedersmedlem

Växjö är ju close enough till Sveriges bättre delar (Skaune ) så kryssa i mig.
Mat som önskas är BBQ ribs.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Då kanske @paddanx och @mulleeng kan samåka?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av anon14781:

Finns det något sådant i Uppsala med, där Swecare möts?

Skrivet av Wastafari:

Närmre mig, då hade jag kunnat vara med även om jag jobbat!

Inte idag, men det kommer garanterat. Om inte Uppsala i Stockholm där kontoret är baserat eller i Gävle där jag bor (och hade en träff så sent som i juli 2018). Det går också att följa @MyScnd exempel och dra ihop något själv om man är sugen på att träffa andra SweC:are.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av MulleEng:

Växjö är ju close enough till Sveriges bättre delar (Skaune ) så kryssa i mig.
Mat som önskas är BBQ ribs.

Kalasnajs! Som Bussovic skriver ovan så ska @Paddanx kör från Malmö/Lund, så samtala med honom

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig på listan @MyScnd Tar en Boston Celtic BBQ Cheese Burger

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk

Hänger gärna på, skriv upp mig på listan @MyScnd Tar en Bobby Orr’s Bacon Burger

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Skriv upp mig på listan @MyScnd Tar en Boston Celtic BBQ Cheese Burger

Ändrar mig till Bobby Orr’s Bacon Burger @MyScnd

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Hänger gärna på, skriv upp mig på listan @MyScnd Tar en Bobby Orr’s Bacon Burger

Skrivet av TrueType:

Ändrar mig till Bobby Orr’s Bacon Burger @MyScnd

Woop woop! Sedär ja, sent omsider, med endast två ynka platser kvar Härligt!

Permalänk

Attans!

Vanligtvis huserar jag i Växjö men just denna helgen är jag i Luleå av alla platser!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Albinfiskare:

Attans!

Vanligtvis huserar jag i Växjö men just denna helgen är jag i Luleå av alla platser!

Sicken otur Bara att säga till om planerna förändras

@Simon253 - Du har röstat i pollen, vill du fortfarande delta på eventet? Behöver en bekräftelse innan jag kan skriva upp dig

@Wanna - Sökt svar från dig, vet du att du kommer kunna delta eller ej?

Permalänk
Sjusovarn

Hallojsan alla glada!

Bara en knapp vecka kvar nu Lite tidigare i tråden spekulerade vi lite om en eventuell bowling-turnering eller något liknande. Finns det något intresse för detta? Varje person kommer få betala för sig själv och priserna är:

Skrivet av O'Learys bowlingsida:

Ett spel är 55 minuter, och vi rekommenderar upp till 5 personer/bana.
Fredag - Lördag: 17:00 – stängning 400 kr/bana

Länk till Olearys Bowlingsida

Jag inser att priset per person hade blivit ganska högt och då utan något egentligt vinstpris. Mitt förslag är att vi skippar turneringen som sådan och att ni istället skriver ni i tråden/DM att ni vill bowla(Senast onsdag), efter det shufflar jag in alla i lag om fyra och ringer och boka banor. Min tanke är att ni inom gruppen(Om ni så vill) bestämmer ett eventuellt vinstpris i stil med en öl, cider eller drink från baren.

Vilka vill bowla? Svara i tråden/DM senast onsdag!

Övriga aktiviteter: Shuffleboard, Virtual Reality och Multisimulator(Olika sporter).

@Jacob @JonasT @Sh4d0wfi3nd @erieri02 @lilljohan @Wanna @Miikks @SleepstreameR @ch1n @houze @supersnubben @Paddanx @Tip Top @Harrak @Stora Sture @Fekko @niilzzzon @Karies @Bussović @Kent @DeluxXxe @Kazutoyo @Cazell @Dinoman @MulleEng @TrueTypeon @JeagerMeisterSWE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Hallojsan alla glada!

Bara en knapp vecka kvar nu Lite tidigare i tråden spekulerade vi lite om en eventuell bowling-turnering eller något liknande. Finns det något intresse för detta? Varje person kommer få betala för sig själv och priserna är:

Jag inser att priset per person hade blivit ganska högt och då utan något egentligt vinstpris. Mitt förslag är att vi skippar turneringen som sådan och att ni istället skriver ni i tråden/DM att ni vill bowla(Senast onsdag), efter det shufflar jag in alla i lag om fyra och ringer och boka banor. Min tanke är att ni inom gruppen(Om ni så vill) bestämmer ett eventuellt vinstpris i stil med en öl, cider eller drink från baren.

Vilka vill bowla? Svara i tråden/DM senast onsdag!

Övriga aktiviteter: Shuffleboard, Virtual Reality och Multisimulator(Olika sporter).

@Jacob @JonasT @Sh4d0wfi3nd @erieri02 @lilljohan @Wanna @Miikks @SleepstreameR @ch1n @houze @supersnubben @Paddanx @Tip Top @Harrak @Stora Sture @Fekko @niilzzzon @Karies @Bussović @screamin-daemon @DeluxXxe @Kazutoyo @Cazell @Dinoman @MulleEng @TrueTypeon @JeagerMeisterSWE

jag är på

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Jag är definitivt på

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Jag skippar bowlingen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag är mest taggad på öl. Förutom att träffa alla så klart! Speciellt mannen bakom Cold Fusion, det bästa bygget på SweClockers genom tiderna (ja e int nostalgisk). @SleepstreameR

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Jacob:

Jag är mest taggad på öl. Förutom att träffa alla så klart! Speciellt mannen bakom Cold Fusion, det bästa bygget på SweClockers genom tiderna (ja e int nostalgisk). @SleepstreameR

Har ni låst rösträkningen?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MyScnd:

Har ni låst rösträkningen?
https://i.imgur.com/BHKhl7b.jpg

Faktiskt inte!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Måste bli en Stockholmsträff snart

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag är sämst på bowling.

Ganska duktig på att dricka öl dock.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna vara på bowling om vi får ihop ett bra antal personer (minst 4 då) så det blir lite skoj. Annars sparar jag den lappen och lägger på en bira.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skippar bowlingen

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Vägledare

@MyScnd: Jag hoppar över bowlingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

jag är på

utan intresse hoppar jag med av bowlingen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Hallojsan alla glada!

Bara en knapp vecka kvar nu Lite tidigare i tråden spekulerade vi lite om en eventuell bowling-turnering eller något liknande. Finns det något intresse för detta? Varje person kommer få betala för sig själv och priserna är:

Jag inser att priset per person hade blivit ganska högt och då utan något egentligt vinstpris. Mitt förslag är att vi skippar turneringen som sådan och att ni istället skriver ni i tråden/DM att ni vill bowla(Senast onsdag), efter det shufflar jag in alla i lag om fyra och ringer och boka banor. Min tanke är att ni inom gruppen(Om ni så vill) bestämmer ett eventuellt vinstpris i stil med en öl, cider eller drink från baren.

Vilka vill bowla? Svara i tråden/DM senast onsdag!

Säger bara... du vill inte se mig bowla.
De... studsar lite väl mycket

Kan gärna testa lite annat dock.

Permalänk
Sjusovarn

[Jag har valt att inte boka några banor pga. bristande intresse ] Om ni vill bowla på fredag så finns det säkert chans till någon ströbana eller så som går att haffa åt sig på momangen!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Helt osökt kom jag att tänka på @M1NT som skulle återkomma med beslut. Ses vi på fredag? Jag bjuder på en öl och ställer upp på att prata politik i ett valfritt ämne.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Hej
Jag tar två platser, kommer inte ihåg den andras Sweclockers konto nu bara när man är på jobbet.
Är ju så nära så man får passa på.
Vi kör båda på Wings.
Vi drar från Kungby (Ljungby) så åker väl bussen eller nått, verkade gå nattbuss hem sen

Permalänk
Medlem

Ses på Fredag!

***bort/mod***

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Var är Emil?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jacob:

Jag är mest taggad på öl. Förutom att träffa alla så klart! Speciellt mannen bakom Cold Fusion, det bästa bygget på SweClockers genom tiderna (ja e int nostalgisk). @SleepstreameR

Haha, får hoppas att man når upp till förväntningarna då

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989