Permalänk
Medlem

Windows XP 0x80070002

Hejsan,

Har en Dell Latitude D630 med Windows XP Pro och får detta felmeddelande när jag startar den/login screen

"The system could not log you on. Make sure your user name and domain are correct, then type your password again. Letters in passwords must be typed using the correct case."

Och när jag försöker logga in får jag följande:

"A problem is preventing windows from accurately checking the license for this computer. Error Code: 0x80070002."

Tar mig endast in i "Safe Mode"
Googlat en massa utan framgång -_-
Problemet uppstod utan internet uppkoppling och den har i princip aldrig varit uppkopplad till internet så tror inte det är det "typiska" Windows Update felet (0x80070002).

Beställde en XP Repair CD så hoppas jag kan fixa utan att filer/program försvinner.

Någon som känner igen detta och har nå tips?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C Svart | Moderboard: ASUS PRIME Z370-A | CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | CPU-Kylare Noctua NH-D15 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | HDD: WD Black 500GB 7200rpm | SSD: Samsung 840 Pro 128GB | PSU: Corsair HX 650W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Medlem

@Arrakk:

XP har väl inte uppdateras på flera år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

@Arrakk:

XP har väl inte uppdateras på flera år?

Nä de må vara sant, så då är frågan varför felkoden kommit.. :/
Använder Mercedes felkods program på den så vill inte ens uppdatera så det slutar fungera.

Var ej jag som ägde laptopen då felet uppstod men som sagt, var aldrig uppkopplad till internet och är äkta Windows på den..
Körde Dells "diagnostic" på den och den sa då att alla komponenter funkar som dom ska

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C Svart | Moderboard: ASUS PRIME Z370-A | CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | CPU-Kylare Noctua NH-D15 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | HDD: WD Black 500GB 7200rpm | SSD: Samsung 840 Pro 128GB | PSU: Corsair HX 650W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack ska du ha, men har tyvärr provat detta men behöver vara i normal mode för att kunna använda tex windows update :/
Kanske måste prova koppla upp mig och uppdatera..

Tycker dock det vore konstigt ifall det är en uppdatering som jävlas då den inte varit uppkopplad på nätet tidigare :/
Känns ju mer som en krasch av någon fil lr liknande så hoppas Windows XP Repair kan fixa detta

Någon som vet ifall man kan köra Windows XP Repair utan att förlora filer och minst lika viktigt, program?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C Svart | Moderboard: ASUS PRIME Z370-A | CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | CPU-Kylare Noctua NH-D15 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | HDD: WD Black 500GB 7200rpm | SSD: Samsung 840 Pro 128GB | PSU: Corsair HX 650W 80+ Gold Modulär