Vilken serie såg du senast?

Permalänk

Kengan Ashura, en av mina top 3 anime för tillfället, de andra 2 serierna är Kimetsu no yaiba och jujutsu kaisen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Fret not!
https://www.imdb.com/title/tt14124236/?ref_=nm_flmg_prd_3

Gillar serien väldigt mycket, men den har några år på nacken och kvalitén är därefter

Hehe jo, den där ser jag fram emot. Har inte satt mig så mycket in vad man kan förvänta sig av den men jag är verkligen tacksam för att mer är på gång.

Cheers har jag kikat igenom men för mig var Frasier en perfekt spin off. Men daterad, hade gillat att se serien restaurerad om möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har börjat titta på Parks and recreation. Är ju en exakt kopia av amerikanska The Office, men ack så roligt!
(Båda finns på Netflix, men upptäckte att The Office är i bra mycket bättre kvalité på Amazon Prime!)

Parks and recreation 4/5
https://www.imdb.com/title/tt1266020/?ref_=nv_sr_srsg_0

The Office 5/5!!!
https://www.imdb.com/title/tt0386676/?ref_=nv_sr_srsg_0

Inte så konstigt då det är samma producenter för båda serierna, flera som fick nobben i auditions för The Office fick roller i Parks and Rec istället.

Båda är bra serier att somna till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Inte så konstigt då det är samma producenter för båda serierna, flera som fick nobben i auditions för The Office fick roller i Parks and Rec istället.

Båda är bra serier att somna till.

Varav en är med i båda serier..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

senaste serien var Bosch på Viaplay, riktigt bra polis serie

Permalänk
Medlem

Clickbait på Netflix

Jag tyckte det var spännande iaf. Lite krystat med alla påhittade webbtjänster etc. Men 7/10

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

"The boys" på prime! Ger den lätt 8/10.
Skruvade och korrupta superhjältar i en salig soppa med en redig dos morbid sjuk humor
Älskar den!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Permalänk
Lego Master

Började kolla om Band of Brothers.
10/10 would recommend.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Person of Interest är en riktig favorit som jag håller på att se om.
https://www.imdb.com/title/tt1839578

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweina:

Person of Interest är en riktig favorit som jag håller på att se om.
https://www.imdb.com/title/tt1839578

Den är helt okej. jag ska se den igen framöver.

.

För egen del rullar just nu dessa tre klassikerna
Happy days (Gänget och jag)
Spanarna på Hillstreet
samt gamla 80tals klassikern V

Permalänk
Medlem

Plöjer igenom BBCs Miss Marple-serie från 80-90-talet. Läste ett halvdussin böcker i sommar, böckerna är ju bättre men TV-serien är bra.

Har även sett The Expanse S5. Lite ointressant tycker jag nog...hoppas mer på säsong 6.

Nu väntar jag på Picard S2, Star Trek Discovery S4, Witcher S2, Mandalorian S3, Foundation, Wheel of Time, The Lord of the Rings och en massa annat...blir mest SF och Fantasy som synes.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

the skinwalker ranch, skumt ställe asså.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Returtony:

Kengan Ashura, en av mina top 3 anime för tillfället, de andra 2 serierna är Kimetsu no yaiba och jujutsu kaisen.

Jag har nyligen betat av och gillat Kengan Ashura och Kimetsu no yaiba (inkl. filmen) och jujutsu kaisen är nästa på tur så vi verkar ha samma anime smak.
Skulle rekommendera Samurai Champloo on du missat den.
Edit: Var halvvägs in i Samurai Champloo vid rekommendationen, men tycker den tappade en hel del sista halvan..så i slutändan når den inte upp till tidigare nämnda serier.

Permalänk
Medlem

The White Lotus - HBO 2021

Yes, vi fortsätter på HBO-spåret! Svårt att gå fel och alltid hög, garanterad kvalité oavsett genre.

"The White Lotus" är en charmig liten sak och kanske den perfekta serien att kolla in när höstmörkret kryper på. Vi får totalt 7 avsnitt och HBO har bekräftat att det blir en säsong 2, dock sannolikt att denna blir fristående från S1.

I WL får vi nöjet att stifta bekanskap med en lyxresort på Hawaii samt deras minst sagt intressanta klientel och personal under cirka 1 veckas tid.

Nu frågar sig vän av ordning, det här låter ju som en amerikansk version av "Playa del Sol"?
Haha, nja, visst finns det några likheter men detta är PdS fast bra, och med fantastiska skådespelare. Något den svenska versionen är väldigt (väldigt!) långt ifrån.

Persongalleriet är rikt och det är en hel del karaktärer och "plots" att hålla redan men det blev i min bok aldrig speceillt rörigt då alla befinner sig på samma fysiska plats samt givetvis att karaktärerna har olika grad av beröringspunkter mot varandra.

Ska man analysera lite djupare så pågår det en hel del under ytan. Är det en "Coming of age"-serie, är det ett otrohetsdrama, är det en serie om djup ensamhet / tvåsamhet? Det ligger givetvis i betraktarens ögon och jag fann det intressant! Kanske är det bara en djup satir över mänskligheten?

Serien pendlar mellan tragik och råsvart humor så kanske "tragikomiskt" bäst sammanfattar WL i alla dess positiva bemärkelser!

Vill passa på att lyfta några skådespelare lite extra:
Murray Bartlett som hotellets platschef är HELT otrolig! Jennifer Coolidge (Stifler's Mom!) briljerar även hon som gäst, varför har man inte sett henne mer tidigare? Detta lär oavsett ge henne fler (och bättre!) roller framöver.

Bara de hawaiiska miljöerna och fotot gör det mycket sevärt samt seriens soundtrack och musik som förtjänar även den att lyftas lite extra, ljuvlig!

Ett extra hedersomnämnande ges till en inofficiell biroll i Alexandra Daddarios ögon, 10/10

Det blir en varm rekommendation, IMDB-betyget på 7.7/10 i skrivandets stund känns ganska rätt på det!

Permalänk
Samsung Sverige

Le casa de papel, serie på netflix.
Serien handlar om bankrånare från spanien som har en "el profesor" som leder dom i Heisten av en bank som producerar pengar i Spanien. Oerhört spänannde!

Suveräna första två säsonger. Helt fantastiskt bra. Resten är...resten är ja det är sådär. Fortfarande sevärt men det verkar som att någon producent kanske försökte få in lite väl mycket action.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Såg klart säsong ett av Big Little Lies. Lite annorlunda berättarstil med en linjär story uppblandad med förhörsscener om vad som kommer hända senare. Den var sevärd: 8.5/10. Vi får se om de kan hålla upp nivån under säsong två.

Permalänk
Medlem

Senaste casa de papel. Helt kass jämfört med första säsongerna. Nu är det 100% action, dålig sådan. Jag tror det skjuts ungefär tre miljarder skott i varje avsnitt, och ingen blir träffad.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

King of pain dom testar olika giftiga djurs effekter på sig själva.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Sex education - lite larvig men jäklar vad rolig den är. skön feel good serie
https://www.imdb.com/title/tt7767422/?ref_=nv_sr_srsg_0

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Rick and Morty. Helt galen serie som jag kan rekommendera. Den må vara tecknad men den är nog inte lämplig för barn...

Permalänk
Hedersmedlem

Plöjt igenom Halt and Catch Fire (IMDb) en andra gång. Fortfarande 10 av 10 men likt ett gott vin så har den blivit bättre med åren

Rekommenderar serien starkt till alla med ett intresse för teknik/datorutvecklingen under 80-talet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Suveräna första två säsonger. Helt fantastiskt bra. Resten är...resten är ja det är sådär. Fortfarande sevärt men det verkar som att någon producent kanske försökte få in lite väl mycket action.

//Pontus

Skrivet av Nioreh83:

Senaste casa de papel. Helt kass jämfört med första säsongerna. Nu är det 100% action, dålig sådan. Jag tror det skjuts ungefär tre miljarder skott i varje avsnitt, och ingen blir träffad.

Kan inte annat än hålla med... de försökte överträffa sig själva för mycket i heist#2. Plus alla flashbacks mitt i actionen irriterade sönder både mig och frun.

Spoiler:

Sen att säkerhetsvakten blev helt odödlig när han tog på sig en skottsäker väst. Eller att militärerna kunde stoppa tillbaks sprinten i handgranaten så small den inte. Jag satt bara och sa "nej, nej, nej, nej". Och så hollywoodklassikern med magasin med typ 500 skott.

Dold text
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Snusfri

Började kika på Ben (Bones) igen i helgen, helt klart en av de bättre krimserierna imho.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Säsong 6 (den sista) av Lucifer

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Någon som har sett Squid Game på Netflix och kan uttala sig om den serien...?
Är lite sugen på att ge mig på den men inte fått tummarna ur.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av lord_dubbdäck:

Kan inte annat än hålla med... de försökte överträffa sig själva för mycket i heist#2. Plus alla flashbacks mitt i actionen irriterade sönder både mig och frun.

Spoiler:

Sen att säkerhetsvakten blev helt odödlig när han tog på sig en skottsäker väst. Eller att militärerna kunde stoppa tillbaks sprinten i handgranaten så small den inte. Jag satt bara och sa "nej, nej, nej, nej". Och så hollywoodklassikern med magasin med typ 500 skott.

Dold text

Haha ja vi är nog inte ensamma om denna åsikten. Senaste säsongen fick ju sånnadär reviews

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Varav en är med i båda serier..

Jo Rashida Jones är riktigt bra. The Office har jag sett för många gånger, men fortfarande underbar. Parks and rec är också väldigt bra. Gillar man den "mockumentary"-stilen så kan What we do in the shadows rekommenderas också. Inte alls samma grej eftersom det handlar om vampyrer och inte en arbetsplats, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Plöjt igenom Halt and Catch Fire (IMDb) en andra gång. Fortfarande 10 av 10 men likt ett gott vin så har den blivit bättre med åren

Rekommenderar serien starkt till alla med ett intresse för teknik/datorutvecklingen under 80-talet.

https://i.imgur.com/c60SPVA.jpeg

Den är riktigt bra, känns tyvärr som den flugit under radarn. Jag hade aldrig hört talas om den förrän en kollega rekommenderade den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thex:

Den är riktigt bra, känns tyvärr som den flugit under radarn. Jag hade aldrig hört talas om den förrän en kollega rekommenderade den.

Håller helt med. Jag tror personligen att man inte gjorde jättemycket väsen av sig inför släppet av serien i form av reklam men framför allt så är nog serien rätt nischad med vilken målgrupp man är ute efter.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||