Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218488:

Skräck kan vara trevligt att se, men det här är lite för nära verkligheten för min smak.
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2018/02/annie_loof_...

Vad elak du är. Annie F Lööf
Hade inte förväntat mig den responsen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pyka:

Vad elak du är. Annie F Lööf
Hade inte förväntat mig den responsen.

Jag skojar lite naturligtvis, men det är ju en slående likhet mellan bilderna, och om jag får säga så är det inte så mycket som skiljer i personlighet heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218488:

Skräck kan vara trevligt att se, men det här är lite för nära verkligheten för min smak.
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2018/02/annie_loof_...

Geez!, en liten varning innan tack!

Permalänk

Kastanjemannen En bra dansk deckare. Klart sevärd. 8/10.

Permalänk
Medlem

Tittade senast på A discovery of witches på HBO max.

https://play.hbomax.com/page/urn:hbo:page:GYR5NgwYFtIG0wgEAAAA0:type:series

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Tittar på Arcane på netflix (baserad på league of legends)

https://www.netflix.com/se-en/title/81435684

Var lite nyfiken på serien och såg att den efter 6 avsnitt låg på +9 på imdb.
Gillar serien, bra karaktärer och story.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Uppväxt med Palmemordet och har följt nyheterna. Inte precis superintresserad på det sätt att jag mer tar åt mig den information som framkommer i de stora medierna.

Sedan ser jag en hel del dokumentärer om det ena och andra för det är intressant. TV3 har några som I huvudet på en gärningsman som ger en lite tankar.

De som är mycket intresserade hänger ofta på olika forum och diskuterar konspirationer, det skulle aldrig falla mig i. Dels för att dessa konspirationer om precis alla händelser brukar spåra ur på alla sätt.

*edit*
Palmemordet skedde 1986. På den tiden hade inte många internet. Man såg det som gick på tvn och när de diskuterade Palme så såg typ hela befolkningen detta. Idag får större mord också uppmärksamhet, men folk har så mycket mer utbud att kolla på och det är enklare att välja att inte se alla debattprogram om det etc.

Vill man ha lite fiktion med humor på samma ämne rekommenderas We got this.

Tyvärr bortplockad från SVT Play nu, men verkar finnas på Viaplay.

Permalänk
Medlem

följer med spänning Foundation och Invasion. Foundation är bara en riktigt bra sci-fi serie, än så länge så kan det gott och väl vara en utmanare mot The expanse för den bästa av alla där ute (enligt mig). Invasion är något jag skulle våga påstå är lite i en egen klass, hur dom har lagt upp allt osv.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

Hur är den? Liknar den många andra fantasy-serier som dom slängt in några supermodeller i och sen gjort en serie som känns som en såp-opera eller är den faktiskt välproducerad med bra skådespelare och med en välskriven story?

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

följer med spänning Foundation och Invasion. Foundation är bara en riktigt bra sci-fi serie, än så länge så kan det gott och väl vara en utmanare mot The expanse för den bästa av alla där ute (enligt mig). Invasion är något jag skulle våga påstå är lite i en egen klass, hur dom har lagt upp allt osv.

Intressant, ska ta och kolla in Foundation. Såg att David S Goyer skrivit, han är ett rätt känt namn bakom ett antal sf/horror serier och filmer.

The Expanse visar också hur illa det är med Netflix och science fiction. Problemet med Netflix är att de är som Mcdonalds. De ska passa den stora massan och mer nischade/smala serier som har liten publik får ingen plats och läggs ner. Netflix hade The Expanse men valde att inte ta över den efter att syfy sa att de inte kunde producera den längre. Detta trots att The Expanse är en av de bättre sci-fi serierna på senare tid.

Permalänk

Följer:
* Fundation på ATV+

Tittar sporadiskt på:
* Doom Patrol på HBO Max.
* The Big Bang.... HBO Max.

Väntar på:
* The Wheel of Time på Amazon Prime 19/11 2021
* Nästa säsong av The Expanse på Amazon Prime 10/12 2021
* Nästa säsong av The Boys på Amazon Prime 2022

Måste säga att det var ganska länge sen jag var i samma läge som detta, att gå från en sci-fi serie (Fundation) nästan direkt till en annan (Expanse). Nästan så jag känner mig lite bortskämd 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Hur är den? Liknar den många andra fantasy-serier som dom slängt in några supermodeller i och sen gjort en serie som känns som en såp-opera eller är den faktiskt välproducerad med bra skådespelare och med en välskriven story?

Tycker den är bra. Inte direkt några modeller men mera verklig än många andra sådana serier. Den är inte så Amerikansk som mycket annat. Den handlar mera om att få vardagen att gå ihop och att ovanliga vänskaper inte är dåliga.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Y the last man

Meh. Kunde kanske bli nåt, men nu är det nerlagt. Förmodligen för att majoriteten av budgeten lades på att animera en apa.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Blir The Expanse bättre med tiden? Jag klarade inte av att se klart hela första säsongen.

Till att börja med kändes det som en klassisk syfy-serie, d.v.s. väldigt medioker på det mesta. Men framförallt så hade jag problem med karaktärerna. Antingen så brydde jag mig inte alls om dem, eller så störde jag mig på dem (inte på det bra sättet) eller så var de rent ut sagt fåniga. Jag vill minnas att jag nästan fick plocka fram skämskudden varje gång någon kille med hatt var med på bild.

Jag är visserligen medveten om att jag inte har samma smak som andra scifi-fantaster. Som exempel tycker jag Firefly är rent ut sagt dåligt :/

Första säsongen av Westworld däremot, där har vi en grym sci-fi! Ska börja se andra säsongen i veckan, hoppas den är lika bra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trunk:

Blir The Expanse bättre med tiden? Jag klarade inte av att se klart hela första säsongen.

Till att börja med kändes det som en klassisk syfy-serie, d.v.s. väldigt medioker på det mesta. Men framförallt så hade jag problem med karaktärerna. Antingen så brydde jag mig inte alls om dem, eller så störde jag mig på dem (inte på det bra sättet) eller så var de rent ut sagt fåniga. Jag vill minnas att jag nästan fick plocka fram skämskudden varje gång någon kille med hatt var med på bild.

Jag är visserligen medveten om att jag inte har samma smak som andra scifi-fantaster. Som exempel tycker jag Firefly är rent ut sagt dåligt :/

Första säsongen av Westworld däremot, där har vi en grym sci-fi! Ska börja se andra säsongen i veckan, hoppas den är lika bra

Jag hade också rätt svårt men S01 av The Expanse så för egen del är svaret ett rungande: "JA!". The Expanse är nu enligt mig den bästa Sci-Fi-serien tillgänglig. Tycker helt klart att du ska fortsätta se klar första säsongen för att fortsätta på säsong två.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Trunk:

Blir The Expanse bättre med tiden? Jag klarade inte av att se klart hela första säsongen.

Till att börja med kändes det som en klassisk syfy-serie, d.v.s. väldigt medioker på det mesta. Men framförallt så hade jag problem med karaktärerna. Antingen så brydde jag mig inte alls om dem, eller så störde jag mig på dem (inte på det bra sättet) eller så var de rent ut sagt fåniga. Jag vill minnas att jag nästan fick plocka fram skämskudden varje gång någon kille med hatt var med på bild.

Jag är visserligen medveten om att jag inte har samma smak som andra scifi-fantaster. Som exempel tycker jag Firefly är rent ut sagt dåligt :/

Första säsongen av Westworld däremot, där har vi en grym sci-fi! Ska börja se andra säsongen i veckan, hoppas den är lika bra

Alltså jag älskar The Expanse, men jag vet också vad du menar. Skådespeleriet blir inte direkt bättre, och själva stilen på serien fortsätter vara samma. Jag har dock överseende med mycket av det eftersom jag älskar hard sci-fi, vilket det inte finns alldeles för mkt av på tv (det är väl en definitionsfråga vad The Expanse faktiskt är..).

Jag tycker åtminstone du ska ge första säsongen en ärlig chans. Jag sitter och väntar på nästa, och se ingen anledning till att jag skulle bli besviken.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

När det gäller Netflix tycker jag den bästa sf-serien de producerat själva är Lost in Space. Ska tydligen komma en till säsong som blir den sista. Visst, det är lite inriktat på yngre eftersom det handlar om en grupp ungdomar och deras föräldrar, men tycker faktiskt serien är helt ok.

Permalänk
Medlem

Kollar på Kevin Can F*** Himself på Amazon. Har inte sett klart hela säsongen ännu men 2/3 in är den fortfarande bra. Har läst att det blir en säsong 2 också.

Den handlar om Allison som är gift med Kevin. Serien är uppbyggd som en klassisk sitcom med grälla färger och burkskratt så fort Kevin är i närheten, men när Allison är själv så blir det dovare färger, burkskratten försvinner och det blir mer dramatiskt. Själva serien handlar ju egentligen om hur narcisistisk Kevin är och hur Allison försöker ändra sin situation. Det leder till lite extrema lösningar.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att kolla på Silicon Valley en gång om året.
Hysteriskt rolig

Permalänk
Medlem

Jag kika just nu på dessa Chucky och I Know What You Did Last Summer, kan väl inte påstå att de är toppklass men gillar man den grenen så kan det vara bra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Sötast

The Wire...... igen... Fantastisk!

Till de som frågat ovan:

Expanse S01 går inte att jämföra med de nästkommande säsongerna.... 1 var svår. Tog mig totalt 3 försök att se klart hela.
Sedan rann säsong 2+ på som vatten, blir sjukt bra!

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för Narcos Mexico Säsong 3 som jag känner gått lite under radarn (jämfört med alla de övriga säsongerna). Mycket bra sista säsong, och den med minst dödtid. Inga problem att sträckkolla den på 2 dagar . Det är också med ett sting av sorg eftersom det är den sista säsongen som jag förstått det. Trist då det finns mycket mer att berätta (men de anser väl att det som finns kvar redan berättats i så många andra filmer, böcker, och tv-serier). Klart sevärd och bra avslut för en serie som jag anser har haft några rätt tråkiga avsnitt också (räknar in även första Narcos-serien här då allt hänger ihop). Tycker att det slutar på topp och att jag egentligen vill se mer.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

The Wire...... igen... Fantastisk!

Till de som frågat ovan:

Expanse S01 går inte att jämföra med de nästkommande säsongerna.... 1 var svår. Tog mig totalt 3 försök att se klart hela.
Sedan rann säsong 2+ på som vatten, blir sjukt bra!

Instämmer om "The Wire". Har man inte sett den minst en gång så kan man sätta allt annat på paus och börja, helst snarast!

Permalänk
Avstängd

Southland, skitserie. Professionellt utöva sitt yrke vad är det, avsnitten består mest av Dirty Harry kopior.

Permalänk

Squid game, jag var sen på bollen. Skit var det också, inte en enda bläckfisk var med.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Lego Master

Kollar om Game of Thrones nu efter HBO Max släpptes.
Bara kommit till säsong 3 än så länge, så hittills 10/10.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Kollar om Game of Thrones nu efter HBO Max släpptes.
Bara kommit till säsong 3 än så länge, så hittills 10/10.

Toppen, då har du bara 3 säsonger kvar!

Permalänk

Tack vare den här tråden kollade jag på Den osannolika mördaren, i helgen. Hade inte en aning om att det var en Netflix serie innan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Tack vare den här tråden kollade jag på Den osannolika mördaren, i helgen. Hade inte en aning om att det var en Netflix serie innan.

Betyg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Instämmer om "The Wire". Har man inte sett den minst en gång så kan man sätta allt annat på paus och börja, helst snarast!

https://64.media.tumblr.com/6c53f5dea9a0dfb16122387691616736/tumblr_nie1bxVJiG1sr2dx2o2_250.gifv

Håller med till 100%, The Wire har definitivt en plats bland seriernas GOAT! Ska nog kolla igenom den en tredje gång nu när jag ändå tester HBO Max.

Kollar även på Entourage från HBO som jag tycker är en mycket bra serie, som dock börjar bli lite bortglömd.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro