Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Måste slå ett slag för Narcos Mexico Säsong 3 som jag känner gått lite under radarn (jämfört med alla de övriga säsongerna). Mycket bra sista säsong, och den med minst dödtid. Inga problem att sträckkolla den på 2 dagar . Det är också med ett sting av sorg eftersom det är den sista säsongen som jag förstått det. Trist då det finns mycket mer att berätta (men de anser väl att det som finns kvar redan berättats i så många andra filmer, böcker, och tv-serier). Klart sevärd och bra avslut för en serie som jag anser har haft några rätt tråkiga avsnitt också (räknar in även första Narcos-serien här då allt hänger ihop). Tycker att det slutar på topp och att jag egentligen vill se mer.

Håller med om att narcos mexico s3 var riktigt bra. Utspelar sig parallellt med vanliga narcos så gick tillbaka och kollade lite på den igen för att se vad som händer i Colombia under samma period. Amado och Pacho möts ju i den med tex.

Plöjde s3 på ett par dagar själv. Har du lite torka nu när den är slut så har jag ett tips du kanske kommer tacka mig för. Zero zero zero verkar ha flugit under mångas radar och är en utmärkt högkvalitativ serie i liknande stil som narcos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Håller med om att narcos mexico s3 var riktigt bra. Utspelar sig parallellt med vanliga narcos så gick tillbaka och kollade lite på den igen för att se vad som händer i Colombia under samma period. Amado och Pacho möts ju i den med tex.

Plöjde s3 på ett par dagar själv. Har du lite torka nu när den är slut så har jag ett tips du kanske kommer tacka mig för. Zero zero zero verkar ha flugit under mångas radar och är en utmärkt högkvalitativ serie i liknande stil som narcos!

Kul att du skriver det för jag har redan börjat kolla på den. Sett de 2 första avsnitten faktiskt.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Skrivet av edson:

En poäng lägre än IMDB
https://www.imdb.com/title/tt13735930/?ref_=nm_flmg_act_2

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

I väntan på att Wheel of Time släpps imorgon på Amazon Prime såg jag igenom Shadow and Bone på Netflix, riktigt bra serie faktiskt som jag vill tipsa fler om. Nu hoppas jag bara att Amazon inte fuckat up Wheel of Time. Visst räknar inte med att man ska följa böckerna slaviskt då det i princip är omöjligt, men är i alla fall försiktigt optimistisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

I väntan på att Wheel of Time släpps imorgon på Amazon Prime såg jag igenom Shadow and Bone på Netflix, riktigt bra serie faktiskt som jag vill tipsa fler om. Nu hoppas jag bara att Amazon inte fuckat up Wheel of Time. Visst räknar inte med att man ska följa böckerna slaviskt då det i princip är omöjligt, men är i alla fall försiktigt optimistisk.

Ett avsnitt i veckan?
Hatar när det är så... väntar tills alla är ute, så man kan se ett eller 2 avsnitt varje kväll.

Permalänk
Inaktiv

Dexter säsong 9, legacies säsong 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ett avsnitt i veckan?
Hatar när det är så... väntar tills alla är ute, så man kan se ett eller 2 avsnitt varje kväll.

Ah det där hade jag missat faktiskt, inte kollat upp det, hade bara tagit för givet att hela säsongen skulle släppas direkt, men jaja, skit också, får vänta då bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av indigun:

Tittar på Arcane på netflix (baserad på league of legends)

https://www.netflix.com/se-en/title/81435684

Var lite nyfiken på serien och såg att den efter 6 avsnitt låg på +9 på imdb.
Gillar serien, bra karaktärer och story.

Arcane har verkligen varit en nästintill fullträff för mig, bara en scen som fick mig att bli lite less, men galet taggad på de tre sista avsnitten nu i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Arcane har verkligen varit en nästintill fullträff för mig, bara en scen som fick mig att bli lite less, men galet taggad på de tre sista avsnitten nu i helgen.

Värt att se även om man inte har någon som helst koll på LOL?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Värt att se även om man inte har någon som helst koll på LOL?

Nu är det ju svårt att uttala sig eftersom jag var ganska insatt innan jag började se, men jag tycker dom gjort ett väldigt bra jobb med att introducera världen och alla karaktärer.

Permalänk
Medlem

Hittade en serie på HBO Max som hette "The Watch"... jag visste inget om den men omslaget såg ut som fantasy så jag började se den och är nu på fjärde avsnittet väldigt bra hittills, lite rörigt första avsnitt men om man läst böckerna av Terry Pratchett kanske man kommer in i serien snabbare, jag har bara spelen Discworld ett och två som erfarenhet av Pratchetts verk.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Någon här som läst lite hur teamet bakom wheel of time serien tänkte när man skulle försöka banta ner en bok på 800+ sidor till typ åtta avsnitt? Visst jag fattar att man inte kan följa böcker slaviskt då det är olika medier osv, men vore intressant att veta lite om någon här läst ngt om hur man tänkte. I Shadow and Bone t.ex. har man ju valt att hoppa lite mellan böckerna så finns ju olika lösningar när man gör TV-adaptioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Någon här som läst lite hur teamet bakom wheel of time serien tänkte när man skulle försöka banta ner en bok på 800+ sidor till typ åtta avsnitt? Visst jag fattar att man inte kan följa böcker slaviskt då det är olika medier osv, men vore intressant att veta lite om någon här läst ngt om hur man tänkte. I Shadow and Bone t.ex. har man ju valt att hoppa lite mellan böckerna så finns ju olika lösningar när man gör TV-adaptioner.

Det jag har sett de tre första avsnitten och vad jag har hört i intervjuer tidigare.. Är det en kopia av böckerna nej, Går det för snabbt framåt i början? Kanske... Men ska man vara ärlig så är ju första boken inte speciellt intressant (iaf första halvan typ) det finns en animerade avsnitt tydligen som bonus innehåll till avsnitten, har inte själv hunnit se dem. Där de berättar mera som en ljudbok om handlingen och vad som händer sker.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Någon här som läst lite hur teamet bakom wheel of time serien tänkte när man skulle försöka banta ner en bok på 800+ sidor till typ åtta avsnitt? Visst jag fattar att man inte kan följa böcker slaviskt då det är olika medier osv, men vore intressant att veta lite om någon här läst ngt om hur man tänkte. I Shadow and Bone t.ex. har man ju valt att hoppa lite mellan böckerna så finns ju olika lösningar när man gör TV-adaptioner.

Nu vet jag visserligen inget om böckerna men att ha en 7-8 timmar lång historia för en bok på 800 sidor låter inte alltför konstigt.

Det blir ju trots allt fler timmar per hundra sidor bok än vad nästintill alla filmatiseringar av böcker får. Till och med de väldigt långa filmerna hostsagan om ringenhost har inte så mycket tid per hundra sidor bok. I alla fall inte de första versionerna av filmerna, Directors cut kanske når ungefär samma siffra som wheel of time.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Någon här som läst lite hur teamet bakom wheel of time serien tänkte när man skulle försöka banta ner en bok på 800+ sidor till typ åtta avsnitt? Visst jag fattar att man inte kan följa böcker slaviskt då det är olika medier osv, men vore intressant att veta lite om någon här läst ngt om hur man tänkte. I Shadow and Bone t.ex. har man ju valt att hoppa lite mellan böckerna så finns ju olika lösningar när man gör TV-adaptioner.

Kanske planerat för flera säsonger?

Permalänk

Kollat på The Watch (HBO max).

Måste säga att jag är ganska förvånad över det brutalt låga betyget på IMDb https://www.imdb.com/title/tt8080292/?ref_=nv_sr_srsg_0 Har bara läst de fyra första Discworld böckerna men kan tänka mig att puritaner som tar böckerna på för stort allvar och berättelserna i dem har slagit helt bakut med ett smärre upprop och klickat i en etta i betyg.

Personligen tycker jag den lite punkiga silen i serien fungerar och man hamnar i något som skulle kunna liknas en mittenfåra mellan Terry Pratchett, Douglas Adams och Terry Gilliam.

Dristade mig till ett 7 av 10 i betyg på IMDb 😁
Hoppas vi får se mer av serien, det behövs verkligen mer lättsam fantasy som inte är så otroligt pretto.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Kollat på The Watch (HBO max).

Måste säga att jag är ganska förvånad över det brutalt låga betyget på IMDb https://www.imdb.com/title/tt8080292/?ref_=nv_sr_srsg_0 Har bara läst de fyra första Discworld böckerna men kan tänka mig att puritaner som tar böckerna på för stort allvar och berättelserna i dem har slagit helt bakut med ett smärre upprop och klickat i en etta i betyg.

Personligen tycker jag den lite punkiga silen i serien fungerar och man hamnar i något som skulle kunna liknas en mittenfåra mellan Terry Pratchett, Douglas Adams och Terry Gilliam.

Dristade mig till ett 7 av 10 i betyg på IMDb 😁
Hoppas vi får se mer av serien, det behövs verkligen mer lättsam fantasy som inte är så otroligt pretto.

Om du bara har läst de 4 första böckerna så kan jag ju förstå varför du inte tycker att katastrofen till TV serie är någongting att jaga upp sig över ( 7 av 41 Discworld böcker handlar om "the Watch", och karaktärerna dycker upp i många av de andra böckerna).

Grejen är ju den att dom har satt Pratchetts namn på en serie som inte har någonting med Pratchett att göra.
Så nu när serien blev så usel så har dom förstört chansen att vi skall få se en film eller serie om och i Discworld för en lång tid framöver.
En värld som f.ö. passar bra för både serie eller filmformat.

Permalänk
Medlem

Håller på att se Dopesick på Disney+ om Skandalen bakom smärtlindrande medicinen Oxycontin (opiat).
Riktigt bra serie för er som gillar verklighetsbaserade serier.

https://www.imdb.com/title/tt9174558/?ref_=fn_al_tt_1

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Om du bara har läst de 4 första böckerna så kan jag ju förstå varför du inte tycker att katastrofen till TV serie är någongting att jaga upp sig över ( 7 av 41 Discworld böcker handlar om "the Watch", och karaktärerna dycker upp i många av de andra böckerna).

Grejen är ju den att dom har satt Pratchetts namn på en serie som inte har någonting med Pratchett att göra.
Så nu när serien blev så usel så har dom förstört chansen att vi skall få se en film eller serie om och i Discworld för en lång tid framöver.
En värld som f.ö. passar bra för både serie eller filmformat.

Men är den usel för att den var just usel som serie eller för att den var en svårsmält besvikelse från Discworld purritaner? Tror att de som satt störst käppar i hjulet för mer Discworld under överskådlig framtid, ironiskt nog är die-hard fansen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Håller på att se Dopesick på Disney+ om Skandalen bakom smärtlindrande medicinen Oxycontin (opiat).
Riktigt bra serie för er som gillar verklighetsbaserade serier.

Yes den är svinigt bra! De har verkligen fångat hela biten kring just Oxy, som jag själv använt sjukt mycket. Så allt är spot on, från första ruset, till ökning av dosen för att få samma high, till withdrawals och allt emellan.
Rekommenderas kraftigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Yes den är svinigt bra! De har verkligen fångat hela biten kring just Oxy, som jag själv använt sjukt mycket. Så allt är spot on, från första ruset, till ökning av dosen för att få samma high, till withdrawals och allt emellan.
Rekommenderas kraftigt.

Har du fått det utskrivet av läkare eller "provat det själv" om man får fråga?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har du fått det utskrivet av läkare eller "provat det själv" om man får fråga?

Jag svarar i PM så vi inte går off topic här

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Men är den usel för att den var just usel som serie eller för att den var en svårsmält besvikelse från Discworld purritaner? Tror att de som satt störst käppar i hjulet för mer Discworld under överskådlig framtid, ironiskt nog är die-hard fansen.

Det spelar ingen roll om den är bra eller dålig.
Den är helt oigänkännlig från böckerna, därför borde den inte fått knycka draghjälp av Pratchett.

Permalänk
Lego Master

Hawkeye (2021, Disney+)

Alltså...jag fattar inte vad serien vill vara. Lättsam familjedrama? Hårdkokt action i Avengers fotspår? Tonårscringe?
Efter två avsnitt vet jag inte ens vad serien handlar om, förutom att dom verkligen vill att Kate och Clint ska hänga.
Det är "stoopid" på en helt annan nivå än mycket av det övriga från MCU, som jag överlag tycker är sevärt.

Och jag begriper verkligen inte hur den kan ha fått 8.2 på imdb.
Det är alldeles för mycket jänke-jul-hets över hela skiten.

Tack, men nej tack.
4/10. Bara för att jag egentligen gillar Jeremy Renner.

Dagens bonusfakta:
Hailee Steinfeld spelade i Ender's Game.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Blandade betyg på saker jag sett de senaste månaderna:

Schmigadoon 6,5/10
WandaVision 4/10
Loki 3/10
Hawkeye 6/10 (baserat på två avsnitt känns det som ett rejält kvalitetslyft från årets tidigare Marvel-tvserier, trots att jag ogillar Renner)
Foundation 2/10 (baserat på två avsnitt; sedan stod jag inte ut med att se mer)
True Detective s1 8/10 (baserat på två avsnitt; har bara inte hunnit se resten än)
Squid Game 3/10
Centaurworld 7/10 (fast mest för att sångerna var oväntat catchy)
Infinity Train 9/10
The Wheel of Time 5/10 (baserat på de tre avsnitt som släppts)
Arcane 6,5/10 (fast mest för att det ser så snyggt ut)
Succession s3 8/10

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Ureet:

Blandade betyg på saker jag sett de senaste månaderna:

Schmigadoon 6,5/10
WandaVision 4/10
Loki 3/10
Hawkeye 6/10 (baserat på två avsnitt känns det som ett rejält kvalitetslyft från årets tidigare Marvel-tvserier, trots att jag ogillar Renner)
Foundation 2/10 (baserat på två avsnitt; sedan stod jag inte ut med att se mer)
True Detective s1 8/10 (baserat på två avsnitt; har bara inte hunnit se resten än)
Squid Game 3/10
Centaurworld 7/10 (fast mest för att sångerna var oväntat catchy)
Infinity Train 9/10
The Wheel of Time 5/10 (baserat på de tre avsnitt som släppts)
Arcane 6,5/10 (fast mest för att det ser så snyggt ut)
Succession s3 8/10

Det är intressant att observera så vitt skilda betyg på samma serier. Jag för min del ger WandaVision 8/10 (well, det spektakulära CGI-kriget i slutet kunde ju avgått), medan Hawkeye definitivt är lägre på min skala, enligt ovan.
Även Foundation följer jag slaviskt, sjukt bra serie i mitt tycke.

Smak, bak, osv.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Hawkeye (2021, Disney+)

Alltså...jag fattar inte vad serien vill vara. Lättsam familjedrama? Hårdkokt action i Avengers fotspår? Tonårscringe?
Efter två avsnitt vet jag inte ens vad serien handlar om, förutom att dom verkligen vill att Kate och Clint ska hänga.
Det är "stoopid" på en helt annan nivå än mycket av det övriga från MCU, som jag överlag tycker är sevärt.

Och jag begriper verkligen inte hur den kan ha fått 8.2 på imdb.
Det är alldeles för mycket jänke-jul-hets över hela skiten.

Tack, men nej tack.
4/10. Bara för att jag egentligen gillar Jeremy Renner.

Dagens bonusfakta:
Hailee Steinfeld spelade i Ender's Game.

Tror du redan förklarat vad den ska vara, men det har sagts att den ska vara mer lättsam och så klart ha julkänsla. A la Home Alone typ.
Fyra avsnitt kvar så vi får se vart det barkar hän, men jag gillar det skarpt än så länge.

Skrivet av Shudnawz:

Det är intressant att observera så vitt skilda betyg på samma serier. Jag för min del ger WandaVision 8/10 (well, det spektakulära CGI-kriget i slutet kunde ju avgått), medan Hawkeye definitivt är lägre på min skala, enligt ovan.
Även Foundation följer jag slaviskt, sjukt bra serie i mitt tycke.

Smak, bak, osv.

Haha ja top 3 konstigaste jag läst denna månad. Hade True Detective fått 4/10 på den listan så hade jag gått bärsärkargång 😁

Permalänk
Medlem

Tittar på Prison Break just nu, och antagligen ett bra tag framöver då jag har över 70 avsnitt kvar

Permalänk
Medlem

Kollade precis klart på tyska serien DARK på Netflix.

Ingen aning om hur jag snubblade in på denna serie, men jag tycker att den var riktigt bra.
Det gäller dock att vara vaken när man kollar, då det annars kan vara svårt att hänga med i svängarna.

https://www.imdb.com/title/tt5753856/?ref_=nv_sr_srsg_3

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem

Var sjukskriven nyligen efter operation, tuggade mig igenom The Wire igen. The classic never fails