Någon med XL2546 som upplever vertical pixel inversion?

Permalänk

Någon med XL2546 som upplever vertical pixel inversion?

Här är en bild som illustrerar "problemet".

Och här kommer även en tråd med mer info.
Blur Busters

Vad jag förstått så är detta problem ganska vanligt bland 240hz skärmar och ska försvinna efter en stunds användning. Jag vill bara dubbelkolla ifall fler upplever detta eller om jag borde returnera skärmen.
När jag springer runt i tex CS GO så kan det ibland uppstå vertikala linjer som "låser fast" vissa solida färger och stannar kvar lite för länge. Efter en tids användning tycker jag att effekten avtar och är kristallklar igen.

Permalänk
Bildexpert 📺

@ChrisMANEY: Kort svar är "typ" - sådana här problem som varierar över tiden, är inte helt ovanligt på den här typen av skärmar. Det hänger med hur varrmkörd panelen är bland annat och det finns lite teorier om att olika skikt i panelen över tiden (alltså timmar) blir tillfälligt joniserade vilket påverkar den exakta responstiden. etc.

Det uppstår i alla fall i mina tester den här typen av problem då och då. Men de kan inte återupprepas på beställning. Gäller att ha i åtanke att detta inte är precisionsinstrument byggda för konsekvens och pålitlighet, utan produkter med pressade tillverkningskostnader tillverkade i syfte att ge en viss egenskap för spelande. Det kommer alltid vara en viss variation under drift.

Permalänk

@Laxpudding: Tack för ditt svar! Jag valde att byta skärmen mot ett nytt exemplar och det är jag väldigt glad över för den har inga problem alls