Spelar du Apex Legends fortfarande?

Permalänk
Relik 📜

Spelar du Apex Legends fortfarande?

När Respawn rullade ut Apex Legends i februari blev det snabbt en raket. Dels för att spelet vad gratis, dels för att både Fortnite och PUBG började kännas lite gamla i mångas ögon. Helt plötsligt dyker det upp ett nytt, välpolerat Battle royale-spel på marknaden – succé!

I vilket fall, sedan dess har en hel del vatten flutit under broarna så att säga. Apex Legends har helt klart tappat ordentligt i popularitet, och smekmånaden är över. Det märktes inte minst runt Iron Crown-eventet då både spelet i sig och utvecklarna bakom fick stenhård kritik av många.

Så, till frågan jag är nyfiken runt! Spelar du fortfarande Apex Legends? Och till det, varför/varför inte? Jag riktar mig främst till de som faktiskt testat, inte alla er som inte ens hoppat in. Ni får gärna delta i snacket såklart, men omröstningen saknar bra alternativ att klicka på.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag gillade utseendet/grafiken och känslan, men tvånget att ingå i team med andra dödade glädjen för mig. Jag vill bara spela för mig själv. Om Apex får ett enspelarläge kan det vara aktuellt igen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Relik 📜

För egen del tröttnade jag tvärt. Jag vet inte riktigt varför, lirade en hel del med @Kenneth och @JonasT. Vi hade kul, pangade på. Sedan en vacker dag var det bara.. bläh. Och sedan startade vi aldrig spelet igen typ.

Känner nästan inget sug heller. PUBG tycker jag efter längre pauser att "det vore kul att lira lite igen", och då blir det några rundor. Inget sådant kliande för Apex direkt. Som sagt, vet inte riktigt varför, utan jag bara tröttnade.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Spelade väldigt mycket men nyligen slutat i princip. Det är såna där småproblem med dålig hitreg som får mig att tappa suget att spela. Tydligen ska det bero på låg tickrate, eller kass nätkod. Att dö efter man hunnit runt ett hörn eller skjuta 20 skott som träffar utan att de dör orkar man inte med när man börjat tröttnat på spelet.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

"Ja, jag spelar ibland" är mitt alternativ

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

När spelet var helt ny färskt och icke ökänt så var det roligt för då var det enklare och kunna eliminera, för ingen hade erfarenhet av spelet var ens likt Pubg i rent spelmekaniskt. Men idag är det bara hardcore spelare precis som med Pubg.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har ca 600h på Apex och det är roligt fortfarande till en del, men efter man har gjort allt i battle passet så för mig känns det lite meningslöst att spela för man får absolut inget genom att vinna matcher. Visst du får XP (vilket gör absolut inget efter lvl 100) och du får lite valuta som du inte kan göra nått med förutom att köpa olika versioner utav skins som du redan har, typ som att dom ändrar färgen på ett skin som är svart/vitt till att det är grönt/gult. Har ca 100k utav valutan som jag inte kan använda till något utan att köpa nått utav deras nya skins för riktiga pengar. Jag förstår att dom måste tjäna pengar med tanke av att det är ett gratis spel. Men vi som faktiskt fortfarande spelar detta spel enda sen launch börjar bli trött. Iallafall jag och mina kompisar.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Vangen:

När spelet var helt ny färskt och icke ökänt så var det roligt för då var det enklare och kunna eliminera, för ingen hade erfarenhet av spelet var ens likt Pubg i rent spelmekaniskt. Men idag är det bara hardcore spelare precis som med Pubg.

Kanske var det för mig med. I början är det ganska fritt, finns inga "perfekta taktiker" eller annat som man "måste" följa. Ingen kan banan perfekt, det blir lite överraskande och nytt. Sedan blir de som spelar mest och är bäst allt duktigare, och jag som är 100 % casual tappar allt mer. Samma symptom som jag upplevde runt Overwatch, där jag också bara lade ned en vacker dag.

TL;DR, jag är för dålig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Har precis börjat spela igen efter ett uppehåll under sommaren p.g.a flytt och jag älskar Apex! Lätt bästa BR enligt mig. Högt tempo och många smarta smågrejer som gör att det känns smidigare än pubg, t.ex att man inte sj måste plocka på alla tillbehör på pickorna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker nya mappen är hemsk (layout, texturer), och movement/aim osv känns segt nu av någon anledning.

Spelar inte längre, spelar dock inget annat BR heller då jag tycker alla andra suger ännu mer.

Permalänk
Medlem

Spelade en dag och avinstallerade skiten nästa dag.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk

Ja spelar massor gamla titlar..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir roligare ju bättre folk man möter (D3-Pred). Det går från att lalla runt å jaga kills till mer strategiskt, något mer "competitive", vilket jag personligen gillar. Det är mindre "3rd party" nu pga större karta vilket va sjukt frustrerande på gamla kartan Kings Canyon.

Permalänk
Medlem

Tre matcher sen vart jag färdig. Betvivlar starkt att någon titel kommer få mig att tycka Battle Royale är roligt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Jag har inte börjat än. Kanske borde?
Jag är rätt sen på pucken i allmänhet. Började spela quake 3 som tjugofemåring... Det var över 10 år sen, och jag har fortfarande inte slutat. >,< När en av polarna gick bort i cancer för några år sen så slutade hela gänget spela... förutom jag. Så nu är jag solokvist i gamingvärlden eftersom tjejen vägrar lära sig FPS och jag vägrar spela sims. Men man måste alltså lira tillsammans med andra? Måste man känna andra för att lira? Eller kastas man in i ett gäng helt random om man inte känner någon? Om så är fallet... Är det skittråkigt att spela med folk man inte känner?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

Man kan inte ens bygga i spelet.
Ljusår ifrån att ens kunna utmana Fortnite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Apex? vad är det? bara ett spel i högen som inte förtjänar att hamna på min dator.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Japp, spelar nästan varje dag (xbox one) Ska dock bygga ny dator snart så jag även kan lira på pcn

Permalänk
Skrivet av Bonecrusher:

Japp, spelar nästan varje dag (xbox one) Ska dock bygga ny dator snart så jag även kan lira på pcn

Har tagit en väldigt lång paus från det då jag istället har lirat Pubg, COD WZ, BF V etc men kanske kommer att hitta tillbaka till det så småningom...

Permalänk
Medlem

Alternativet "Installerade inte ens skiten" saknar jag. Kikade 10-15 minuter från nån streamare (troligen FZ) när det släpptes och ryggade.

Permalänk
Medlem

Jag spelade då och då pga vänner. Utseende och design överlag var ganska bra, men jag gillade aldrig combat och mängden items att konstant plocka upp. På de punkterna är Warzone mycket bättre, men är inget fan av deras gulagpåhitt.

Permalänk
Medlem

Det var kul i början när alla var på samma nivå. Nu finns det ju mestadels hardcore spelare kvar så jag har ingen chans längre.

Permalänk
Medlem

Apex gick upp som en raket då EA games betalade streamers att spela spelet.
Hörde att Ninja fick närmare 1 miljon usd.

Har testat spelet men ser inte det roliga i det hela. Pubg är bättre (och fortnite innan det började suga totalt nu i denna säsong)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av CubaCola:

Apex gick upp som en raket då EA games betalade streamers att spela spelet.
Hörde att Ninja fick närmare 1 miljon usd.

Har testat spelet men ser inte det roliga i det hela. Pubg är bättre (och fortnite innan det började suga totalt nu i denna säsong)

Jag tycker att Apex Legends är bättre rent tekniskt, flyter mycket bättre både prestandamässigt och gameplay samt allmänt mer stabilt. Däremot har jag märkt att jag gillar PUBGs gameplay mer som är väldigt långsammare än Apex Legends, plus att det är lite mer verklighetstroget också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag tycker att Apex Legends är bättre rent tekniskt, flyter mycket bättre både prestandamässigt och gameplay samt allmänt mer stabilt. Däremot har jag märkt att jag gillar PUBGs gameplay mer som är väldigt långsammare än Apex Legends, plus att det är lite mer verklighetstroget också.

Håller helt med. Tror jag fick ihop ~70h i Apex. har närmare 1600h i PUBG. Gillar att det är "hyffsat verklighetstroget" och inte lika stressigt hela tiden. Det som PUBG lyckats med är att det är väldigt mycket taktik i form av positionering och att lyssna väldigt mycket.
Stort + att det inte är tecknat med psykadeliska färger

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

om där är någon som fortfarande spelar och söker lagkamrat så ställer jag gärna upp är i guld 3 snart 2 och kört solo i flera säsonger och kommit upp till diamant skicka pm om ni vill lira

Permalänk
Medlem

Började spela för 2 dagar sedan och spelar rätt så intensivt nu.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Kul spel, utmanande. Tråkigt med massa mentalt handikappade spelare, och idiotiskt rapporteringssystem

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10