Permalänk

Tangentbord för iPad

Var i valet och kvalet om en iPad 9.7 (2018) och en iPad 10.2 av åretsmodell och valde ju givetvis den nyare. Enda skillnaden var att den är lite större samt aningen dyrare men tänkte att utbudet av tillbehör bör hålla längre än för den äldre modellen. Dessvärre, nu när jag ska leta efter ett tangentbord så verkar det dödsdömt att hitta annat än Apples egna.

Hade tänkt ett Logitech Slim Folio men ingen har denna i lager, Dustin ska troligen få in den i mars först...
Till iPad 9.7 finns hur mycket som helst att få tag i, även Logitech Slim Folio. Borde jag returnera 10.2 och köpa 9.7 med Slim Folio tangentbordet?

Tanken var att detta skulle vara en julklapp till sambon. Men nu vetetusan hur jag ska göra. Apples egna är ganska dyr och tangenterna ser sisådär ut.

Någon som kör iPad med tangentbord? Skulle Magic Keyboard vara ett bättre tangentbord än ett skal/tangentbord?

Permalänk

@Potrovski:
Jag använder Apples Smart Keyboard till min 9,7" iPad Pro.

Negativt:
- Jag har två gånger råkat ut för att tangentbordet slutat fungera strax efter att den ordinarie garantitiden löpt ut. Jag kan ha haft otur med en första-generationsprodukt, naturligtvis, men det var tråkigt oavsett.

Positivt:
- Trots att tangentborden var utanför ordinarie garanti skötte Apple saken föredömligt inom ramarna för svensk reklamationsrätt.
- Tangentbordet är riktigt bra att skriva på för vad det är: Jag skriver lika snabbt på detta Smart Keyboard som jag gör på mina Magic Keyboards som jag använder till min dator på jobbet och hemma, så länge jag har ett bord att ställa upp det på.

Vad gäller andra tangentbord:
De enda tredjepartstangentbord till iPad jag provat och gillat (jag skriver mycket!) har varit relativt dyra saker, så enligt min uppfattning sparar man inte otroliga mängder pengar på att köpa sådana jämfört med att köpa Apples egna prylar. Men vill du prova så säljer ju Apple en del tredjepartstangentbord+cases via sin hemsida och/eller via Apple Store-appen. Vad händer om du slår in dessa produkters modellbeteckningar på Prisjakt eller liknande?

Permalänk
Lego Master

Vad ska du hon ha det till? Vad är kraven?
Själv har jag ett Logitech K480 jag har haft i 3-4 år nu, både till gamla iPad 2, mina senaste mobiler och den nya iPad 7th gen vi köpte i höstas. Utomordentligt nöjd, bra att skriva på och de flesta snabbkommandon funkar perfekt (så länge man kommer ihåg att Apple har en annan inställning till CTRL o ALT än Microsoft...).

Men du kan ju inte förvara iPaden tillsammans med tangentbordet så de sitter ihop, om det är nåt sånt du vill åt.

(Inte min bild)

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Såg smutt ut. Köpte dock ett Logitech Rugged Folio, blev rätt dyr men det kanske är värt det. Kör du någon penna alt. mus till din? Hon kommer mest använda den för surf, film och Word. Så är ganska fint att kunna markera text etc på ett smidigt sätt, som med en penna alt. mus. Frågan är bara vad som vore smidigast.

Har aldrig testat pennan men provade koppla min MX518 till min iPhone och det fungerade faktiskt riktigt smidigt... Svår nöt att knäcka, penna vs mus

Permalänk
Lego Master

@Potrovski:
Visste inte att iPad stödde mus, aldrig provat. Men nej, varken penna eller mus faktiskt. Det vore kanske bra att ha, donar mycket med text nu när jag har gått över till helt elektronisk karaktärshantering vid rollspelsmöten.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield