Smart IP-kamera som babymonitor

Permalänk
Medlem

Intressant. Vore kul att pilla med :). Har du själv provat på bygget? Nöjd?

Permalänk
Medlem

@MrMult: Japp, kör MotionEyeOS på en Pi Zero och en gammal Pi B, funkar utmärkt. Har väl 8 st enkortsdatorer av olika modeller med lite olika användningsområden för närvarande.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

jag har ett gäng av xiami kameror, jämför jag med wyse eller Neos är dom absolut inte alls så bra, väldigt ofta som som måste startas om och det tar ofta tid innan bild kommer eller så blir det något fel så får man ingen bild. Ska du ha dom till tex HA blir du väldigt begränsad vilka som går att köpa då dom låser ner dom. samt vet man aldrig med xiaomi rätt som det är aktiverar dom landslås dvs även om man sätter sakerna på kina server fungerar det inte för skiten känner av att din telefon har ett svensk sim kort vilket gör att det inte hjälper att sätta klocka på kina tid eller använda vpn.

Har också ett par Xiaomi, både 360 och den minsta enklaste
varav den sista just som babymonitor. Kan drivas länge med en powerbank om man vill det, och jag har aldrig upplevt problem.
360 är köpt i Sverige, men det spelar ingen roll, utan vilken server du går emot. Jag kör alla mina kina-grejer mot svenska servrar

hett tips med moddad Mi Home-app https://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salsa:

Har också ett par Xiaomi, både 360 och den minsta enklaste
varav den sista just som babymonitor. Kan drivas länge med en powerbank om man vill det, och jag har aldrig upplevt problem.
360 är köpt i Sverige, men det spelar ingen roll, utan vilken server du går emot. Jag kör alla mina kina-grejer mot svenska servrar

hett tips med moddad Mi Home-app https://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html

jo jag känner till dom moddade apparna MEN dom slutar fungera rätt som det är och du vet inte vad och hur dom är moddade. ska man köra xiaomi bör man nog köpa dom för det område man tillhör. personligen föredrar jag wyze kameror alla dar i veckan.
Kul (eller mindre kul) sak, kolla dataförbrukningen på dina xiaomi saker, tex dammsugare laddar upp/ner flera 100gig i veckan, frågan är varför och vad exakt använder dom data för

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

jo jag känner till dom moddade apparna MEN dom slutar fungera rätt som det är och du vet inte vad och hur dom är moddade. ska man köra xiaomi bör man nog köpa dom för det område man tillhör. personligen föredrar jag wyze kameror alla dar i veckan.
Kul (eller mindre kul) sak, kolla dataförbrukningen på dina xiaomi saker, tex dammsugare laddar upp/ner flera 100gig i veckan, frågan är varför och vad exakt använder dom data för

True, men är man inte så nojjig så är det ingen fara 😁 flera 100Gb i veckan låter ju dock lite märkligt, det är en jääääääääääääääääkla massa information.

Innan var det klent på svenska marknaden, men nu finns det rätt mycket att köpa till helt okej pris - på hemmaplan.
https://www.mistore.se/sv/

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salsa:

True, men är man inte så nojjig så är det ingen fara 😁 flera 100Gb i veckan låter ju dock lite märkligt, det är en jääääääääääääääääkla massa information.

Innan var det klent på svenska marknaden, men nu finns det rätt mycket att köpa till helt okej pris - på hemmaplan.
https://www.mistore.se/sv/

exakt det är sjuka mängder, frågan är varför.
jag sköter nätverket åt ett gäng personer, alla kör unifi så det är väldigt lätt att hålla koll på förbrukningen enheter använder
3 av ställarna finns xiaomi saker.
Just kameror och dammsugare från xiaomi skickar sjuka mängder, Kamera kan jag förstå men inte dammsugare. 2 har s5 och den 3 t6
och alla skickar liknade mängd.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.