Plastskruvar till GPU-kylning...

Permalänk
Medlem

Plastskruvar till GPU-kylning...

Ngn som vet vart man kan fåtag på plastskruvar som man kan sätta igenom de små hålen på graffe-kortet (GeForce4 ti4400) där originalflänsen sitter fast??
.....3mm i diameter....behöver muttrar till skruvarna också...

ngn?

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Kör vanliga skruv o mutter(fast du har en bricka i plast mellan så du inte kortsluter)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax
Kör vanliga skruv o mutter(fast du har en bricka i plast mellan så du inte kortsluter)

Är du säker på att d funkar??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag nyttjar vanliga metallskruv+mutter.Sen har man en plast bricka bakom så att den inte får kontakt med kortet.(Jag kan juh inte lova till 100% men det fungerar för mig,oflera andra)

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Ok.....men då bör man inte setta skruvarna i de 4 hålen runt GPU:n...det e ngn metall (mins ej va den heter) runt i dem.... men i original-kylnings-hålen fins ju ingen sån :)......

THX

Visa signatur

Permalänk

men öh kolla runt hålen
går det ledbanor där ja då är det nylonskruvar att använda
eller nylonbrickor

ja du fattar kolla hur det ser ut

är det inga ledbanor eller stift osv ja då är det fritt fram med skruv+mutter & nylonbrickor (ej plåt/stålbrickor för dessa kan få kort att spricka om man drar för hårt)

Permalänk
Medlem

OK...thx

[EDIT]

Ngn som vet var man kan köpa nylon-skruvar, -brickor och -muttrar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan köpa vanliga skruvar och muttrar från classe, sedan tilverkar man egan brickor av samma material som man gör packningar av. Det funkade fint för mig.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

Jag köpte nylonskruvar o muttrar i en hobbyaffär (dom är antagligen för modellflyg) - fanns i olika längder/dimensioner.

Visa signatur

P4 2.8C SL6WT | P4C800-E Dlx | 2x256MB XMS3200C2 | Thermalright AX-478 | Antec TP 480W | Tyan Tachyon G9800Pro | 2x80GB S-ATA Seagate | Lian-Li PC-7 | Samsung SM 710T