Permalänk
Avstängd

Två saker att smågnälla på:

1. Öm hårbotten i högra baksidan av huvudet sedan två dagar sedan, trodde först att det var något förstadium till stroke, hjärnblödning, mini-migrän, sockerabstinens (drack en 0,5 liter trocadero dagen innan besvären) eller aneurysm men troligen var det för att jag hade på mig nån otvättad ryssmössa på mig och så duschade jag inte den dagen. Det är inte ömma hårbotten som irriterar utan närliggande huvudvärken som "kittlar" till då och då. Det är lustigt för jag börjar bli tunnhårig men ändå skall drabbas av gnällig hårbotten?!

2. Folks överreaktioner från prisgalan. Lek först med tanken att det inte är ett brott mot mänskliga rättigheter att ha två tankar parallellt med varandra: a) våld är alltid fel, b) våld måste ses från fall till fall (t.ex. bitch-slapping != våldtäkt). Folks överreaktioner är som om bitch-slapping aldrig har ägt rum innan och som om detta kommer vara den tändande gnistan för värre våld som (inbördes)krig... vänta nu... jag vet om ett krig som började för drygt en månad sedan men som INTE verkar vara orsakat av denna överhajpade "kontrovers" från prisgalan? Hm...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

1. Öm hårbotten i högra baksidan av huvudet sedan två dagar sedan, trodde först att det var något förstadium till stroke, hjärnblödning, mini-migrän, sockerabstinens (drack en 0,5 liter trocadero dagen innan besvären) eller aneurysm men troligen var det för att jag hade på mig nån otvättad ryssmössa på mig och så duschade jag inte den dagen. Det är inte ömma hårbotten som irriterar utan närliggande huvudvärken som "kittlar" till då och då. Det är lustigt för jag börjar bli tunnhårig men ändå skall drabbas av gnällig hårbotten?!

Torr hud? Använd ett neutralt schampo helt utan parfym. Min hårbotten kliar om jag inte använder sånt schampo.

Skrivet av AplAy:

2. Folks överreaktioner från prisgalan. Lek först med tanken att det inte är ett brott mot mänskliga rättigheter att ha två tankar parallellt med varandra: a) våld är alltid fel, b) våld måste ses från fall till fall (t.ex. bitch-slapping != våldtäkt). Folks överreaktioner är som om bitch-slapping aldrig har ägt rum innan och som om detta kommer vara den tändande gnistan för värre våld som (inbördes)krig... vänta nu... jag vet om ett krig som började för drygt en månad sedan men som INTE verkar vara orsakat av denna överhajpade "kontrovers" från prisgalan? Hm...

En örfil! Fruktansvärt oamerikanskt! I amerikat ska det väl minst vara en rejäl käftsmall? Så ynkligt av Will Smith! Inte undra på att han grät av skam efteråt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Torr hud? Använd ett neutralt schampo helt utan parfym. Min hårbotten kliar om jag inte använder sånt schampo.
En örfil! Fruktansvärt oamerikanskt! I amerikat ska det väl minst vara en rejäl käftsmall? Så ynkligt av Will Smith! Inte undra på att han grät av skam efteråt.

Angående håret så har jag använt samma duschtvålsmärke i flera år så därför blev jag fundersam över vad det kunde vara. Möjligen svettig och otvättad kudde på länge i sängen? Måste även byta lakan då det har rivits sönder av mina tånaglar trots att jag inte har några kattklor eller dylikt. Smågnäll på det med!

Angående prisgalsfiaskot så tycker jag att det är hycklerireaktioner från jänkarna: de har värre problem inhemskt men eftersom något drabbat "eliten" i landet så är det det som skall få mest fokus i landet.

Påminner om lyrik från Eminem - The Way I Am:
"Middle America, now it's a tragedy
Now it's so sad to see, an upper-class city
Havin' this happenin'"

Det hela blir överdrivet i detta specifika fall då det rörde sig om en ynka örfil (varken något mer eller mindre) som jag personligen tycker var förtjänad då skämtet rörde sig om en obotlig sjukdom hos en specifik person som fanns på plats som troligen tagit en hel del på personens psyke och det hela blev mer som att "sparka på den som redan låg ned". Hade varit skillnad om det skämtades generellt om obotliga sjukdomar (t.ex. som Ricky Gervais gör).

Så detta skämt under rådande omständigheter mot en örfil som garanterat inte kommer att förstöra någons mångmiljonkarriär? Snacka om "prisvärt", i mitt tycke även om våld alltid är fel.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Måste gubbgnälla lite, Jag flyger RC modeller, vi kör med bensin motorer osv. och som vanligt, på flygfältet så finns de grannar som stör sig, man flyger där med sunt förnuft.
Nu har jag gått med i en till klubb, för att kombinera två olika typer av fält. Där har de satt ljuddämpar krav på ALLA bensin motorer, oavsett storlek. små motorer mellan 20cc upp till 55-60cc behöver ingen ljuddämpare om man flyger som folk. och ljuddämparen dödar toppen på prestandan i motorn... så nu måste jag gå å köpa en massa ljuddämpare som gör motorerna slöare.....

istället för att ha regeln att flyga som folk... skit drygt.. jag riktigt hatar den där jävla regeln andra klubben har... men jag kan ju alltid flyga min Turbin Jet, som inte kan ha ljuddämpare

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Måste gubbgnälla lite, Jag flyger RC modeller, vi kör med bensin motorer osv. och som vanligt, på flygfältet så finns de grannar som stör sig, man flyger där med sunt förnuft.
Nu har jag gått med i en till klubb, för att kombinera två olika typer av fält. Där har de satt ljuddämpar krav på ALLA bensin motorer, oavsett storlek. små motorer mellan 20cc upp till 55-60cc behöver ingen ljuddämpare om man flyger som folk. och ljuddämparen dödar toppen på prestandan i motorn... så nu måste jag gå å köpa en massa ljuddämpare som gör motorerna slöare.....

istället för att ha regeln att flyga som folk... skit drygt.. jag riktigt hatar den där jävla regeln andra klubben har... men jag kan ju alltid flyga min Turbin Jet, som inte kan ha ljuddämpare

Dessvärre så drabbar det ju bara de som redan flyger som folk och inte de idioter som är orsaken till att reglerna skapades. De skiter i regler lika mycket som de sket i förnuft innan reglerna kom till. Oftast drabbar det ju också klubbarna där alla eller nästan alla sköter sig.

Där jag bor har det varit mycket bråk om idrottsplatserna. Folk som nyligen köpt villa i närheten av idrottsplatsern klagar på oljudet från ungdomar som splear fotboll. De visste ju att idrottsplatsen finns där innan de köpte men i samma ögonblick som de flyttat in kommer krav på att idrottsverksamheten ska upphöra tidigt på kvällen och inte komma igång förrän sent på dagen. Tack och lov fick de inte rätt i domstol. Idrottandet kan fortsätta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av serafim:

Dessvärre så drabbar det ju bara de som redan flyger som folk och inte de idioter som är orsaken till att reglerna skapades. De skiter i regler lika mycket som de sket i förnuft innan reglerna kom till. Oftast drabbar det ju också klubbarna där alla eller nästan alla sköter sig.

Där jag bor har det varit mycket bråk om idrottsplatserna. Folk som nyligen köpt villa i närheten av idrottsplatsern klagar på oljudet från ungdomar som splear fotboll. De visste ju att idrottsplatsen finns där innan de köpte men i samma ögonblick som de flyttat in kommer krav på att idrottsverksamheten ska upphöra tidigt på kvällen och inte komma igång förrän sent på dagen. Tack och lov fick de inte rätt i domstol. Idrottandet kan fortsätta.

Här i tokholm finns ju en annan klassisker:
Spån som bosätter sig i anslutning till en nöjespark som legat på samma plats i 140 år och klagar på oväsendet.

https://www.svd.se/a/lAk6PM/begransningar-hotar-grona-lund-bl...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Här i tokholm finns ju en annan klassisker:
Spån som bosätter sig i anslutning till en nöjespark som legat på samma plats i 140 år och klagar på oväsendet.

https://www.svd.se/a/lAk6PM/begransningar-hotar-grona-lund-bl...

Samma visa här i Malmö, fast klagomålen gällde kyrkklockorna i en kyrka byggd 1903. Folk är hopplösa.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av keyser:

Samma visa här i Malmö, fast klagomålen gällde kyrkklockorna i en kyrka byggd 1903. Folk är hopplösa.

Folk ska alltid ha något att klaga på, speciellt om man är pensionär osv

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Dessvärre så drabbar det ju bara de som redan flyger som folk och inte de idioter som är orsaken till att reglerna skapades. De skiter i regler lika mycket som de sket i förnuft innan reglerna kom till. Oftast drabbar det ju också klubbarna där alla eller nästan alla sköter sig.

Där jag bor har det varit mycket bråk om idrottsplatserna. Folk som nyligen köpt villa i närheten av idrottsplatsern klagar på oljudet från ungdomar som splear fotboll. De visste ju att idrottsplatsen finns där innan de köpte men i samma ögonblick som de flyttat in kommer krav på att idrottsverksamheten ska upphöra tidigt på kvällen och inte komma igång förrän sent på dagen. Tack och lov fick de inte rätt i domstol. Idrottandet kan fortsätta.

Skrivet av keyser:

Samma visa här i Malmö, fast klagomålen gällde kyrkklockorna i en kyrka byggd 1903. Folk är hopplösa.

Det är inte bättre ute på landet, här klagar gnällspikarna på brummande traktorer, råmande och illaluktande kor, leriga grusvägar etc...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Eller det mirakulösa I folk som köper upp billiga tomter invid skjutbanor, sen klagar till kommunen och får skjutbanan nedstängd. Helt magiskt vilken jävla idioti.
Favoritexemplet är nog Göteborgs Garnison som legat på samma plats i många år.
Ett fint villaområde ploppar upp precis invid skjutbanan, som sakta men säkert inskränks i skjutreglerna över några års tid (ej skjuta nattetid, ej skjuta helger, endast skjuta mellan 11-15 vardagar, endast skjuta varannan vecka etc) för att slutligen beläggas med totalt skjutförbud.
Jävla idioter. Femtekolonnare hela bunten.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aphex:

Här i tokholm finns ju en annan klassisker:
Spån som bosätter sig i anslutning till en nöjespark som legat på samma plats i 140 år och klagar på oväsendet.

https://www.svd.se/a/lAk6PM/begransningar-hotar-grona-lund-bl...

Får mig även att tänka på Bromma flygplats.. Snart 100 år gammal, hotad av nedläggning sen länge bla pga klagomål från folk som uppenbarligen visste att den fanns när man flytta dit.

Jag har försvarsmaktens plan som skakar om hela huset när de flyger över, varför ska jag klaga? De var ju här först

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Får mig även att tänka på Bromma flygplats.. Snart 100 år gammal, hotad av nedläggning sen länge bla pga klagomål från folk som uppenbarligen visste att den fanns när man flytta dit.

Jag har försvarsmaktens plan som skakar om hela huset när de flyger över, varför ska jag klaga? De var ju här först

Som vanligt följer ingen resonemanget om vem som var först, utan de som skriker högst och sist får sin vilja igenom. Idioti...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Musikälskare

Ringde postnord, 103 samtal före

Nu håller jag kväll

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Just nu är det katastrof, men det är ju för att man bygger så mycket, och mycket av det man bygger (bortsett från själva västlänken förstås) är ju mer vägar. Och jag pratar inte riktigt om det väldigt centrala, alltså inom vallgravarna, där är det små vägar och ganska få parkeringar. Se exempelvis vad de håller på med runt Olskroken här. Ny fyrfilig motorväg, eller är det sexfilig, över och genom ett väldigt centralt område som redan mestadels består av vägar och parkeringar (och tågspår visserligen).

När jag bodde i Göteborgsområdet så var min observation att det inte fanns någon bra förbindelse över älven i höjd med IKEA Bäckebol. Nästan all trafik måste spritsas genom Tingstad/Marieholm, dock med Angeredsbron som alternativ, men med så stort avstånd mellan älvförbindelserna så blir det mer biltrafik än nödvändigt.

Likaså mellan Hisingsbron och Älvsborgsbron så finns det inget riktigt bra om man räknar bort färjorna. Riktigt hjärnblödning är det runt Stenpiren om man cyklar - totalt oordnat för cyklister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Eller det mirakulösa I folk som köper upp billiga tomter invid skjutbanor, sen klagar till kommunen och får skjutbanan nedstängd. Helt magiskt vilken jävla idioti.
Favoritexemplet är nog Göteborgs Garnison som legat på samma plats i många år.
Ett fint villaområde ploppar upp precis invid skjutbanan, som sakta men säkert inskränks i skjutreglerna över några års tid (ej skjuta nattetid, ej skjuta helger, endast skjuta mellan 11-15 vardagar, endast skjuta varannan vecka etc) för att slutligen beläggas med totalt skjutförbud.
Jävla idioter. Femtekolonnare hela bunten.

Vill du ha en GAU-8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Vill du ha en GAU-8?

Gud ja. Lite dyr i drift bara.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Det är inte bättre ute på landet, här klagar gnällspikarna på brummande traktorer, råmande och illaluktande kor, leriga grusvägar etc...

Får mig att tänka på en gammal historia där stadsborna ställde till det. I en by på landet hade man en brunn som var gemensam för ett antal fastigheter. Brunnen hade använts i generationer och hade ett erkänt fint vatten om än med lite hög kalkhalt. En tidig morgon såg en av sommargästerna en groda i närheten av brunnen och det startade en undersökning om var grodan kunde "bo". Eftersom det i övrigt var ganska torrt i området drog man slutsatsen att grodan bodde i brunnen och därför beslutade den lokala sommargästföreningen att brunnen skulle fyllas med sten och en annan brunn ordnas.

Sommarstugeidioter sa en av bönderna, grodor trivs bara där vattnet är rent och fint och är i sig inte smutsiga så om grodan bodde i brunnen skulle det betyda att vattnet är utmärkt men det är inte troligt att den bodde där eftersom vattnet i brunnen aldrig stått högre än åtta meter under markytan och insidan av brunnen är av cementrör. Grodstackarn skulle behöva hoppa jävligt bra för att ta sig upp ur brunnen. Den tyckte nog bara att daggen och morgondimman var skönt väder för att ge sig ut på friarstråt. Den var nog långt "hemifrån" och har naturligtvis ingen aning om vad den ställt till med.

Sommargästerna svarade att "för helvete! Den bor kanske i brunnen och då är vattnet infekterat", som om de inte fattat vad bonden sagt.

Man fyllde brunnen men eftersom de enda bra platserna för ny brunn fanns inne på enskilda tomter och tomtägarna inte ville ha "halva befolkningen" inne på sin tomt för att hämta vatten så tvingades alla borra egna brunnar, vilket i sig inte var dåligt förstås men bönderna i trakten tyckte alla att stadsbor / sommarstugeägare är idioter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

När jag bodde i Göteborgsområdet så var min observation att det inte fanns någon bra förbindelse över älven i höjd med IKEA Bäckebol. Nästan all trafik måste spritsas genom Tingstad/Marieholm, dock med Angeredsbron som alternativ, men med så stort avstånd mellan älvförbindelserna så blir det mer biltrafik än nödvändigt.

Likaså mellan Hisingsbron och Älvsborgsbron så finns det inget riktigt bra om man räknar bort färjorna. Riktigt hjärnblödning är det runt Stenpiren om man cyklar - totalt oordnat för cyklister.

Tja, alla har ju sina hat-områden liksom. Problemet är ju att så mycket i GBG går ut på att alla vägar går via centrum.

Angående älvförbindelser så tar ju de också väldigt mycket plats och kostar mycket att bygga. Nu har de byggt en till ganska nyligen, Marieholmstunneln, men den ligger ju precis bredvid Tingstadstunneln, vilket är en ganska konstig planering tycker jag. De måste ha sett att det är köer i Tingstadstunneln och inte tänkt mer än typ "Då lägger vi till en ny tunnel bredvid så behöver vi inte ändra mer på saker...". Men de måste ha missat att fler vägar bara skapar mer trafik. Tingstadstunneln är en flaskhals men det beror ju på att alla som ska förbi staden måste åka igenom staden, åker man Malmö-Oslo exempelvis så går motorvägen rakt igenom centrala Göteborg och man får betala trängselskatt.

Sen hade de absolut kunnat bygga någon överfart typ mellan Lärjemotet och Bäckebolsmotet eller så, samtidigt kanske det inte finns så mycket underlag att det skulle löna sig i längden. Bor man i Angered och ska till Bäckebol så tar man väl Angeredsbron liksom. Längre norrut tar man Jordfallsbron och längre söderut har man flera val. En bro mellan Älvsborgsbron och Hisingsbron vet jag inte heller, en gång- och cykelbro hade varit bra förstås men den blir ju antingen väldigt hög eller så blir det mycket broöppningar och liknande, men för biltrafik så räcker ju de andra broarna och tunnlarna ganska långt liksom.

Permalänk
Avstängd

Suck, åker kommunalt för första gången på typ 10 år. Hemsk upplevelse;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Suck, åker kommunalt för första gången på typ 10 år. Hemsk upplevelse;)

Trixet med att kunna slappna av på publika transporter är att sky peak hours som pesten

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Är förbannad på att det inte finns Sök/Ersätt funktion i RegEdit. Om det är många nycklar som ska fixas till tar det ju en evighet att behöva göra det en för en. Känner ni till någon bra ersättare till MS skit så skriv tack 😡

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Är förbannad på att det inte finns Sök/Ersätt funktion i RegEdit. Om det är många nycklar som ska fixas till tar det ju en evighet att behöva göra det en för en. Känner ni till någon bra ersättare till MS skit så skriv tack 😡

Linux??

Permalänk

Folk som är odugliga till att köra i trafik, och rondeller = stopskylt.. jävla idioter fan vad less jag blir

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk

Omöjligt att komma fram till Verisure. Blir trött på deras terror-musik som spelas i bakgrunden. Funderar på att köra igång larmet gång på gång tills dom säger upp mitt avtal. Men är osäker om jag kanske får betala något för att satt igång larmet.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Snusfri

Folk som klagar på en när man köper en fin och god öl för 30-40:- eller mer på bolaget men har inga som helst problem med att lägga 100:- eller ännu mer på en random "stor stark" som kan vara vilket skit som helst ute på krogen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Omöjligt att komma fram till Verisure. Blir trött på deras terror-musik som spelas i bakgrunden. Funderar på att köra igång larmet gång på gång tills dom säger upp mitt avtal. Men är osäker om jag kanske får betala något för att satt igång larmet.

Operatörerna får bonus om de inte skickar någon väktare så det är bara en vinst för dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Omöjligt att komma fram till Verisure. Blir trött på deras terror-musik som spelas i bakgrunden. Funderar på att köra igång larmet gång på gång tills dom säger upp mitt avtal. Men är osäker om jag kanske får betala något för att satt igång larmet.

Äsch, de skickar ju ändå inte ut några väktare, de har fullt upp med försöka fota dig naken

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Är förbannad på att det inte finns Sök/Ersätt funktion i RegEdit. Om det är många nycklar som ska fixas till tar det ju en evighet att behöva göra det en för en. Känner ni till någon bra ersättare till MS skit så skriv tack 😡

Det enklaste borde väl vara att bara skapa en .reg-fil med de ändringar du behöver, så behöver du inte använda det grafiska gränssnittet i regedit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kamisama76:

Folk som är odugliga till att köra i trafik, och rondeller = stopskylt.. jävla idioter fan vad less jag blir

Rondell != stoppskylt.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Är förbannad på att det inte finns Sök/Ersätt funktion i RegEdit. Om det är många nycklar som ska fixas till tar det ju en evighet att behöva göra det en för en. Känner ni till någon bra ersättare till MS skit så skriv tack 😡

Skrivet av serafim:

Om det är att sitta och knacka kommandon man är sugen på så kan man nog göra det via PowerShell.