Hemma hos medlemmarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

En "Hemma hos"-video brukar alltid handla om hotellrummen vi har under mässor eller medlemsträffar, där vissa rum helt klart är mer intressanta än andra. Däremot vore det spännande att se hur folk har det hemma i ett liknande koncept, och för att visa vägen har jag spelat in en video från mitt lilla Gameroom som jag även gjorde ett galleri på.

https://www.youtube.com/watch?v=IoGzx3dlcSI

Visa gärna hur ni har det hemma, eller hur eran spelstation ser ut. Måste inte alls vara på samma sätt som min video, men en kort liten snutt på hur det ser ut hos er vore väldigt uppskattat.

Snyggt!

Men börjar inte den här tråden kunna slås samman med "visa ditt skrivbord-tråden"?
Känns som många inlägg nu blir väldigt snarlika

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Snusfri

Får göra ett litet klipp när jag kommer hem där Swecmattan ingår med

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

https://i.imgur.com/ULe7k2B.jpg

Lite äldre bild, har skaffat en annan main-rigg och ny 43" skärm sen dess

Vilken 43" blev det? Och vad tycker du? Jag sitter själv med en UW 3440x1440 i dag men har lust på 16:9 igen (plus en skärm i porträtt på varje sida). Och jag vill också ha en stor jävla skärm. Har ungefär lika djupt bord som dig, men kan montera skärmen på väggen ev. om jag behöver mer avstånd.

Permalänk
Medlem

Svårt att få en bra bild i litet rum men:

Stökigt på insidan, stökigt på utsidan.
Gick förra sommaren från att bo ensam i en tvåa där i princip hela lägenheten var verkstad/gameroom, nu flyttat in allt viktigt i ett enda sovrum i ny lägenhet med flickvän. Compact gaming!

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av griid:

Snyggt!

Men börjar inte den här tråden kunna slås samman med "visa ditt skrivbord-tråden"?
Känns som många inlägg nu blir väldigt snarlika

Jo, men jag försöker få folk att göra korta videoklipp om där dom berättar om hemmet/rummet. Inge napp än så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jo, men jag försöker få folk att göra korta videoklipp om där dom berättar om hemmet/rummet. Inge napp än så länge

Får hålla tummarna att någon slänger upp en film då

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

@Triton242: Antar att bilden är roterad Annars ser det lite "konstigt" ut.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Antar att bilden ska roteras? men detta rum är perfekt om man verkligen vill spela skräckspel och komma i rätt stämning. jag som är så vek för sånt skulle nog bara gå hem direkt

Yes den är fel. laddade bara upp den till något random ställe på mobilen när jag såg tråden i morse.

Permalänk

Just nu hemma i man caven så är det ganska stökigt håller på och reparerar en äldre dator för tillfället. Hudvudriggen består av 3st 27tums asus skärmar och en i7-6700k 4ghz med ett Nvidia gtx 1080 strix 32gb ram. Har sedan en till station med en i5 lapptopp kopplad till 1st 27 tum och 1st 22 tum
Sedan har jag en vanlig 4:3 17 tums skärm till en äldre pentium II 350mhz med 256mb ram samt ett voodoo 2 kort på 12mb och ett matrox g200

Utöver det så har jag myst till det med några vitrinskåp där jag har min spelsamling med lite gott och blandat. Allt från Nes till Game and watch till wow collectors edition.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Relik 📜

Kom igen nu, video or bust! Kan väl inte vara bara @Kenneth som lyckas hantera en mobilkamera?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

@kenneth om några månader lägger jag upp ett nytt galleri på mitt nya datorrum version 2 som jag nu håller på att bygga upp.
Mitt gamla galleri är det som jag nyttjar idag.
Detta blir en teaser bild om hur jävligt starttillståndet varit.

https://www.bildtagg.se/file/thumb/ispqo6bwzzdm5ksn1yo7r6ni

Leopard mönster på golvet?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

Vilken 43" blev det? Och vad tycker du? Jag sitter själv med en UW 3440x1440 i dag men har lust på 16:9 igen (plus en skärm i porträtt på varje sida). Och jag vill också ha en stor jävla skärm. Har ungefär lika djupt bord som dig, men kan montera skärmen på väggen ev. om jag behöver mer avstånd.

Acer 43" Predator CG437KP

Jag är fett nöjd faktiskt, jag gick i från 3440x1440 till 5120x1440 tillbaka till standard 16:9 i 4K. Tyckte ärligt talat det var rätt skönt på många sätt att gå tillbaka till 16:9. Men utan bumpen upp till 4K 144hz hade jag aldrig valt denna storleken över en UW 34-37"

Jag har min 43" monterad just nu på en bordsarm, MultiBrackets

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Leopard mönster på golvet?

Det är limrester från ett golv som låg där för 40år sedan som jag hittade när jag rev upp det ovan
Finns lite att pyssla med innan det är klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Bra för din setup är overkill förutom grafikkorten.

Nene inte overkill, går alltid att få grejerna värre

Permalänk
Medlem

Ska man spela in en trots att man flyttar om 4 dagar (ja, datorn är bland det sista som packas)...?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Folk kommer bara tycka jag är helt sjuk i hövet om jag gör video på allt jag har ^^
@Kenneth

Finns alltid någon som är värre. Nu är det upp till bevis, nu har vi blivit sugna på att se vad du har!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@Kenneth Är det så att du känner att du vill komma ifrån Swec på hemmaplan?
Full respekt, om så är fallet.
Annars kan du PM mig så köper jag en Swec-matta åt dig.

Permalänk
Avstängd

49" är lite stort att ha på skrivbordet, men inte alldeles för stort.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Arazand:

Ska man spela in en trots att man flyttar om 4 dagar (ja, datorn är bland det sista som packas)...?

Ja, det ska du!

Permalänk
Medlem

@Kenneth: Kan väl bara bli bättre?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Kenneth:

Jo, men jag försöker få folk att göra korta videoklipp om där dom berättar om hemmet/rummet. Inge napp än så länge

Det kommer...
Jag måste bara städa lite först.

Och fixa en film som inte ser ut som skit vill man gärna ha dagsljus, och det är svårt när man jobbar fram tills märkets inbrott typ

Gör väl ett försök never the less oavsett ljus så får vi se.
”De bästa videoklippen är de som blir gjorda” heter det väl?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av Arazand:

Ska man spela in en trots att man flyttar om 4 dagar (ja, datorn är bland det sista som packas)...?

Japp. Å sen en nya video från nya stället.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Min hörna!

Hade ett eget rum jag satt å lira i innan, sen gick alla rum åt till ungarna i hushållet så då fick jag flytta ut i hallen och gjorde då denna uppsättning!

Börja med att bygga ett skrivbord i höstas med 95% inspiration ifrån Triton242ons guld bygge!

Vilket jag måste ge Triton242 en väldig eloge för med smarta lösningar!

Efter skrivbords bygget var klart, så unna jag mig att bygga ihop en ny burk och detta blev slutresultatet på min lilla hörna jag får sitta vid emellanåt

Skrivbord 1

Skrivbord 2

Skrivbord 3

Jag är iallafall nöjd med och få slå mig ner här emellanåt

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av andreas_dock:

Det kommer...
Jag måste bara städa lite först.

Och fixa en film som inte ser ut som skit vill man gärna ha dagsljus, och det är svårt när man jobbar fram tills märkets inbrott typ

Gör väl ett försök never the less oavsett ljus så får vi se.
”De bästa videoklippen är de som blir gjorda” heter det väl?

Kör bara! det är inte så viktigt! Mitt klipp ser ut som skit, men det är ett klipp som finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja, det ska du!

Skrivet av Främling:

Japp. Å sen en nya video från nya stället.

Då kommer en video ikväll då!

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Arazand:

Då kommer en video ikväll då!

Bra! Annars... öhh... bannar jag dig till du levererar en video!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Sagt och gjort, välkommen hem till mig:

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Sagt och gjort, välkommen hem till mig:

https://youtu.be/lmEcrDBX_vs

Du glömde skriva "FIIRST".
Om det var ostädat hos dig ja, då tar jag kaka och äter den...

---

Här är mitt stuff som inte är nedpackat ännu. Del två blir mer intressant och man kanske även får se mitt fejs.

Angående leksaken:

Airsoftien är en EMG Hudson H9, notera att jag använder den främst som referens till en serie bilder just nu, men tanken är gå ut och spela lite med en vän till sommaren. Airsofts är inte leksaker så skämt-o-sido ögonskydd på, rikta inte mynningen emot någon som inte är redo/med i spelet och/eller som saknar rätt skydd.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Arazand:

Du glömde skriva "FIIRST".
Om det var ostädat hos dig ja, då tar jag kaka och äter den...

---

Här är mitt stuff som inte är nedpackat ännu. Del två blir mer intressant och man kanske även får se mitt fejs.

https://www.youtube.com/watch?v=UcfoB8MC-rs

Haha jo det skulle väl vara det, får kanske editera inlägget

Alltså video är ju satans så mycket roligare än en enkel bild!, bra jobbat!

Kom igen nu alla andra, vi vill se hur ni har det!
Kvaliteten på materialet behöver inte vara så hög, jag menar se på mig, @Kenneth och @Arazand - inga blivande youtube profiler direkt, men ändå...

Point and shoot baby!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Alltså video är ju satans så mycket roligare än en enkel bild!, bra jobbat!

Kom igen nu alla andra, vi vill se hur ni har det!
Kvaliteten på materialet behöver inte vara så hög, jag menar se på mig, @Kenneth och @Arazand - inga blivande youtube profiler direkt, men ändå...

Point and shoot baby!

Halva poängen med hemma hos är väl att det ska vara lite "awkward". :DD

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av andreas_dock:

Sagt och gjort, välkommen hem till mig:

https://youtu.be/lmEcrDBX_vs

Underbart! Finns ju allt man behöver i det där rummet. Kanske en egen liten ölkyl senare?

Skrivet av Arazand:

Du glömde skriva "FIIRST".
Om det var ostädat hos dig ja, då tar jag kaka och äter den...

---

Här är mitt stuff som inte är nedpackat ännu. Del två blir mer intressant och man kanske även får se mitt fejs.

https://www.youtube.com/watch?v=UcfoB8MC-rs

Angående leksaken:

Airsoftien är en EMG Hudson H9, notera att jag använder den främst som referens till en serie bilder just nu, men tanken är gå ut och spela lite med en vän till sommaren. Airsofts är inte leksaker så skämt-o-sido ögonskydd på, rikta inte mynningen emot någon som inte är redo/med i spelet och/eller som saknar rätt skydd.

Dold text

Gillar att du verkligen tar det viktigaste (datorn) sist till flytten
Ska bli spännande att se hur det ser ut när du har flyttat