Tillverka is utan block/is-låda

Permalänk
Medlem

Tillverka is utan block/is-låda

Hej på er kära Sweclockare. Jag är i behov av att tillverka lite is ganska men har tyvärr väldigt få is-lådor på hyllan. Finns det nå trick så man kan få till is i frysen utan is-låda? Funderar på om man kan ta till exempel en 1l fryspåse som man häller vatten i eller hinner det rinna ut innan det blir is?

Form eller storlek spelar ingen roll, jag vill inte köpa färdig is när man kan göra det själv.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

ispåsar som du fyller med vatten själv finns att köpa i nästan alla matbutiker

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Avstängd

En frys ska väl hålla runt -18 så det är väl bara att hälla vatten i valfri behållare du har och ställa in i frysen. Med fördel något i plast så du kan får ur det genom att flexa det lite. Typ en gammal glassbytta, lunchlåda eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

En frys ska väl hålla runt -18 så det är väl bara att hälla vatten i valfri behållare du har och ställa in i frysen. Med fördel något i plast så du kan får ur det genom att flexa det lite. Typ en gammal glassbytta, lunchlåda eller liknande.

Lunchlådor i plast jag faktiskt ganska många av du tror inte att att den fastnar sen så hela lådan förstörs inte dyrt att köpa ny men i alla fall.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av crew seven:

Form eller storlek spelar ingen roll, jag vill inte köpa färdig is när man kan göra det själv.

Vatten + valfri behållare + frys

???

Profit

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Andreaz1: Du måste green texta!!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär