Ok, verkar som jag behöver en 6+2 hane - 6+2 hane.
Nej, bara 6+2 i änden som ska in i grafikkortet, kontakten som ska in i nätagget är inte standardiserad och kan se olika ut på olika nätagg. Blanda aldrig kablar från olika modeller av nätaggregat även om de råkar passa rent fysiskt, då är risken stor att du har sönder något eftersom uttagen på olika modeller av nätagg kan vara olika kopplade.
Modulära kablar till nätagg är inget man normalt hittar i butik, eftersom de som sagt inte är standardiserade. Har man tappat bort kablar så får man antingen vända sig till tillverkaren eller någon som specialtillverkar kablar till nätagg (t.ex. cablemod). Om nätagget inte haft några kablar med 6+2 PCIe-kontakter från första början så är det nog däremot dags att uppgradera.
Verkar också som att jag kan behöva uppdatera nätagget, börjar bli gammalt i jämförelse med allt annat nytt jag köpt. Några tips?
Seasonic Focus GX 650W är riktigt bra och prisvärt. Det kostar just nu en tusenlapp och har 10 års garanti. Egentligen kraftigare än du behöver, men 550W-modellen är bara en femtiolapp billigare.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.