Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Det beror på om du köpt varan till det priset i god eller ond tro.

Att du säger att du vill "försöka få dom att stå sitt kast för deras misstag", och att det är "ett kryphål som utnyttjas" innebär att du köpt telefonen i ond tro - du var medveten om att priset var felaktigt när du köpte den. Då kan avtalet som tecknats ses som ogiltigt, och du ska betala det korrekta priset eller lämna tillbaka telefonen och få pengarna tillbaka.

Om du däremot köpt varan i god tro, vilket innebär att det inte fanns anledning att tro att priset var fel, kan du hävda rätten att få varan till det avtalade priset. Du och återförsäljaren måste vara överens om att priset inte var uppenbart felaktigt. Om ni inte är överens kan du ta det till ARN.

Själv köpte jag mobilen i god tro, då det har funnits liknande erbjudanden med Huawei-mobiler+abonnemang utan bindningstid tidigare, nästan varje år faktiskt. Har även utnyttjat ett sådant erbjudande tidigare (Huawei P10). Det skulle du ha på din sida om det dras till ARN. Det som talar för Elgiganten är som PetterK skriver ovanför att uppgifterna på hemsidan inte går ihop med varandra och att uträkningarna är trasiga. Det kan de argumentera innebär att köparen borde insett att priset var felaktigt. Inte solklart vem som får rätt enligt mig.

Klippt från Hallå konsument (Konsumentverket):
Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet kan du hävda din rätt att få köpa produkten till angivet pris, men bara så länge det inte är uppenbart att priset är felaktigt och du handlat i så kallad ”ond tro”. En webbutik är alltså inte bunden till en beställning om du insett eller borde ha insett att det angivna priset är för lågt.

Om du och butiken inte är överens om att priset varit uppenbart felaktigt kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, för att få tvisten prövad.

Relevant läsning på Lawline: https://lawline.se/answers/ar-felaktigt-pris-i-webbutik-binda...

Tack för förklaringen men det finns ingen i denna tråd som handlat i god tro som du nämner det. Hela tråden skapades ju pga kryphålet.

Sen huruvida priset är fel eller ej kan inte jag som konsument veta, vi vet ju inte vem som valt att rabattera telefonen? Om det är EG eller Telenor eller Huawei bara för att få iväg så många telefoner som möjligt, P30 kanske är utgående och då vill Huawei sälja ut sitt lager?

Men jag är ingen jurist och har troligtvis superfel.

Korrigerade med annan fråga
Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det är något du får ta med Elgiganten. Telenor kommer skicka räkning som är typ en månad med abonnemansrabatt, resterande tjugotre månader utan rabatt i slutfaktura som minimum och till Elgiganten betalade du redan 251 kr.

Du tjatar på om det där, men Telenor kan naturligtvis inte hitta på egna kostnader utöver det pris som tecknats på (Telenors) uppdrag av Elgiganten.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Du tjatar på om det där, men Telenor kan naturligtvis inte hitta på egna kostnader utöver det pris som tecknats på (Telenors) uppdrag av Elgiganten.

Fortfarande till Elgiganten du ska reklamera, de som är säljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Fortfarande till Elgiganten du ska reklamera, de som är säljare.

Fakturorna kommer från Telenor så det räcker att bestrida där, så får de sedan lösa det med sitt ombud.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Tack för förklaringen men det finns ingen i denna tråd som handlat i god tro som du nämner det. Hela tråden skapades ju pga kryphålet.

Sen huruvida priset är fel eller ej kan inte jag som konsument veta, vi vet ju inte vem som valt att rabattera telefonen? Om det är EG eller Telenor eller Huawei bara för att få iväg så många telefoner som möjligt, P30 kanske är utgående och då vill Huawei sälja ut sitt lager?

Men jag är ingen jurist och har troligtvis superfel.

Det är inga dåliga anklagelser du kommer med, att alla sweclockers som köpt telefonen har gjort det i ond tro?

Jag beställde en lur innan jag skrev det ursprungliga inlägget i fynd-tråden. Jag hade ingen anledning att misstänka att det var något fel då siffrorna stämde, såväl rabatter som MTK (så när som på uppsägningstiden). På produktsidan stod det klart och tydligt "Spara 170 kr/mån" och kostnaden var 269+80 kr för abb och lur. 24x(80+170)=6000, ett lågt men inte alls orimligt grundpris för telefonen (min fru köpte en P30 Pro på BF för 5990 på just elgiganten). Även i orderbekräftelsen och på Elgigantens kundsida anges 80kr/månad för telefonen, vad hade jag då för anledning att anta att det är fel?

Skrivet av Petterk:

Fortfarande till Elgiganten du ska reklamera, de som är säljare.

Om Telenor vill ha mer betalt av mig än det jag kommit överens med Elgiganten om får de snällt visa att de har informerat mig om det när jag tecknade avtalet, annars får de debitera Elgiganten.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Tack för förklaringen men det finns ingen i denna tråd som handlat i god tro som du nämner det. Hela tråden skapades ju pga kryphålet.

Sen huruvida priset är fel eller ej kan inte jag som konsument veta, vi vet ju inte vem som valt att rabattera telefonen? Om det är EG eller Telenor eller Huawei bara för att få iväg så många telefoner som möjligt, P30 kanske är utgående och då vill Huawei sälja ut sitt lager?

Men jag är ingen jurist och har troligtvis superfel.

Tråden skapades och har så många inlägg för att det finns olika åsikter om erbjudandet och vad som gäller, samt hur man ska bära sig åt för att nyttja erbjudandet så effektivt som möjligt (hur/vad/mot vilken part man ska ångra/säga upp etc.). Som sagt har motsvarande erbjudanden funnits flera gånger tidigare, och då har det inte rört sig om fel. Även de gångerna har långa trådar resulterat. Därför tycker jag inte alls att det är orimligt för många av oss att ha beställt mobilen i god tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Fakturorna kommer från Telenor så det räcker att bestrida där, så får de sedan lösa det med sitt ombud.

Går nog snabbare om du tar det med säljaren.

Edit: Alltså det tar minst en månad innan du ens får slutfakturan. Även om man bestrider fakturan är det rimligt att reklamera till ÅF. Sen är det inte för all del tydligt att det är 2171 kr som ska betalas vid uppsägning, det enda den summan egentligen är, är kostnaden för allt utöver abonnemanget (ordinarie pris) på 269 kr/mån om du stannar 24 månader utan förändringar. Det är ni som reklamerar/bestrider som ska bevisa vilket priset är vid uppsägning av avtalet. Annars är det ju skäligt pris som ska betalas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Det är inga dåliga anklagelser du kommer med, att alla sweclockers som köpt telefonen har gjort det i ond tro?

Jag beställde en lur innan jag skrev det ursprungliga inlägget i fynd-tråden. Jag hade ingen anledning att misstänka att det var något fel då siffrorna stämde, såväl rabatter som MTK (så när som på uppsägningstiden). På produktsidan stod det klart och tydligt "Spara 170 kr/mån" och kostnaden var 269+80 kr för abb och lur. 24x(80+170)=6000, ett lågt men inte alls orimligt grundpris för telefonen (min fru köpte en P30 Pro på BF för 5990 på just elgiganten). Även i orderbekräftelsen och på Elgigantens kundsida anges 80kr/månad för telefonen, vad hade jag då för anledning att anta att det är fel?

Ärligt talat så stod det både spara 170 kr/mån, spara 210 kr/mån och MTK 2171 kr på samma sida. Klart och tydligt? På billiga telefoner var samtidigt MTK negativt.

80 + 170?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Det är inga dåliga anklagelser du kommer med, att alla sweclockers som köpt telefonen har gjort det i ond tro?

Jag beställde en lur innan jag skrev det ursprungliga inlägget i fynd-tråden. Jag hade ingen anledning att misstänka att det var något fel då siffrorna stämde, såväl rabatter som MTK (så när som på uppsägningstiden). På produktsidan stod det klart och tydligt "Spara 170 kr/mån" och kostnaden var 269+80 kr för abb och lur. 24x(80+170)=6000, ett lågt men inte alls orimligt grundpris för telefonen (min fru köpte en P30 Pro på BF för 5990 på just elgiganten). Även i orderbekräftelsen och på Elgigantens kundsida anges 80kr/månad för telefonen, vad hade jag då för anledning att anta att det är fel?

Om Telenor vill ha mer betalt av mig än det jag kommit överens med Elgiganten om får de snällt visa att de har informerat mig om det när jag tecknade avtalet, annars får de debitera Elgiganten.

Detta är nästan skolboksexemplet på ond tro (förutsatt att man tänkte säga upp abonnemanget direkt givetvis, gör man inte det är det en annan bedömning). Att man kan köpa en vara för 2000 kr när priset annars är runt 6000 - 7000 kr gör att man handlar i ond tro (OBS: räcker med att man borde ha förstått att priset kan vara fel för att man ska vara i ond tro, inte att man de facto förstått det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santia:

Detta är nästan skolboksexemplet på ond tro (förutsatt att man tänkte säga upp abonnemanget direkt givetvis, gör man inte det är det en annan bedömning). Att man kan köpa en vara för 2000 kr när priset annars är runt 6000 - 7000 kr gör att man handlar i ond tro (OBS: räcker med att man borde ha förstått att priset kan vara fel för att man ska vara i ond tro, inte att man de facto förstått det).

Att en 3 generationers gammal telefon är värd 6000-7000 kr är ren BS. Det här var en utförsäljning/lagerrensning proklamerad som "Påskrea".

Jag köpte själv en Samsung S6 Edge från Tele2 (precis när S7:an släpptes) för under 3000 kr och dess "nypris" var då en bra bit över 7000 kr. Det var självklart bara att säga upp abonnemanget dagen efter. Tele2 bjöd till och med på frakt, uppläggningsavgift OCH den första månadskostnaden och beklagade att jag var missnöjd med abonnemanget, så i slutändan fick jag telefonen nästan löjligt billigt...

Liknande historier finns beskrivna även i denna tråd fast för p10 pro och p20 pro. Varför skulle detta erbjudande från Elgiganten vara annorlunda när det vid minst 3 olika tillfällen de senaste åren gått att göra liknande affärer utan några problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Att en 3 generationers gammal telefon är värd 6000-7000 kr är ren BS. Det här var en utförsäljning/lagerrensning proklamerad som "Påskrea".

Jag köpte själv en Samsung S6 Edge från Tele2 (precis när S7:an släpptes) för under 3000 kr och dess "nypris" var då en bra bit över 7000 kr. Det var självklart bara att säga upp abonnemanget dagen efter. Tele2 bjöd till och med på frakt, uppläggningsavgift OCH den första månadskostnaden och beklagade att jag var missnöjd med abonnemanget.....

Liknande historier finns beskrivna även i denna tråd fast för p10 pro och p20 pro. Varför skulle detta erbjudande från Elgiganten vara annorlunda när det vid minst 3 olika tillfällen de senaste åren gått att göra liknande affärer utan några problem?

För att Elgiganten bara kunde skicka in avtal där telefonen kostar 150 kr/mån som du accepterar om du inte ångrar köpet. Att andra återförsäljare och operatörer gör på annat vis är inget konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

För att Elgiganten bara kunde skicka in avtal där telefonen kostar 150 kr/mån som du accepterar om du inte ångrar köpet. Att andra återförsäljare och operatörer gör på annat vis är inget konstigt.

Och var framgick det (när jag tecknade avtalet med Elgiganten) att telefonen skulle kosta 150 kr/månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Och var framgick det (när jag tecknade avtalet med Elgiganten) att telefonen skulle kosta 150 kr/månaden?

Det framgick inte vad telefonen kostar vid omgående uppsägning. Det är du som ska bevisa att du handlat i god tro och att priset vid uppsägning dag 1 är 2171 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

[...] Att andra återförsäljare och operatörer gör på annat vis är inget konstigt.

Jag är medveten om detta. Anledningen till att jag tog upp andra exempel var för att bemöta argumentet att vi alla handlat i "ond tro". Varför skulle jag som konsument inte kunna tro att en gammal mobil reas ut för ca en tredjedel av nypriset, när jag själv haft liknande erfarenheter tidigare?

I min mening hade Elgiganten två vägar de kunde välja att gå:

1) De hade aldrig för avsikt att sälja mobilen till utsatt minsta totalkostnad (MTK). Således makulerar de samtliga beställningar och lägger ut ett nytt erbjudande med korrekt pris på deras hemsida. De hänvisar sitt beslut att makulera till KköpL om "prisfel/tryckfel".

2) De säljer oss telefonen för utsatt MTK (2171 :-), vilket motsvarar 80*24 + 251 kr.

Vad de däremot INTE borde få göra:

3) Hitta på egna siffror där mobilen helt plötsligt kostar 150 kr/månaden vid uppsägning istället för tidigare annonserade 80 kr. Detta stod det inget om i avtalet jag tecknade.

Jag är ingen jurist, men i min värld ligger bevisbördan på Elgiganten att redovisa varför kostnaden helt plötsligt ändrats. Man kan inte sälja abonnemang utan bindningstid och samtidigt inte redovisa vad konsekvenserna blir när man säger upp abonnemanget. Jag trodde det sa sig självt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Att en 3 generationers gammal telefon är värd 6000-7000 kr är ren BS. Det här var en utförsäljning/lagerrensning proklamerad som "Påskrea".

Jag köpte själv en Samsung S6 Edge från Tele2 (precis när S7:an släpptes) för under 3000 kr och dess "nypris" var då en bra bit över 7000 kr. Det var självklart bara att säga upp abonnemanget dagen efter. Tele2 bjöd till och med på frakt, uppläggningsavgift OCH den första månadskostnaden och beklagade att jag var missnöjd med abonnemanget, så i slutändan fick jag telefonen nästan löjligt billigt...

Liknande historier finns beskrivna även i denna tråd fast för p10 pro och p20 pro. Varför skulle detta erbjudande från Elgiganten vara annorlunda när det vid minst 3 olika tillfällen de senaste åren gått att göra liknande affärer utan några problem?

Bedömningen juridiskt görs inte på det sättet du gör gällande. Domstolen skulle undersöka vad en P30 Pro (och ingen annan) går för hos andra återförsäljare och om en köpare borde ha förstått att priset är inkorrekt. Prisjakt ger att lägsta priset för en P30 Pro har varit 6k, med seriösa återförsäljare på 8k (troligtvis hade domstolen gått på normalpriset 8k). I detta fall verkar det till och med vara så att folk är medvetna om att priset är oskäligt lågt dock. Detta bevisas väl av trådens popularitet.

För att kunna bedöma den juridiska relevansen i detta fall med ditt sista stycke krävs att en jämförelse görs med normalpriset och priset som de andra som rabatterade mobilerna hade. Att svepande säga att det gör att detta fall inte inbegriper ond tro håller inte juridiskt.

Notera: Jag anger bara vad som gäller juridiskt. Klart jag vill att alla ska få sina mobiler för 2000 kr, men väljer Elgiganten att gå ut guns blazing har de större utsikter att vinna än konsumenterna, om de hävdar att avtalet är ogiltigt mha 3 kap. AvtL (förslagsvis 32 §).

Permalänk
Medlem

För den delen, nu när Elgiganten ändrat hur de redovisar kostnaden så blir det ännu mer fel.

Telefonen som kostar 290 kr/mån redovisas istället som 340 kr/mån och totalkostnaden blir helt betydelselös. Nu kan ni inte ens räkna på abonnemang * 24 + totalkostnad och ser varken vad hårdvaran eller abonnemanget kostar.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en iPhone SE och fick nyss det här mailet från Elgiganten:

Citat:

Den operatör du valt har inte godkänt din order. Det kan bero på att kombinationen av produkter du valt inte längre finns tillgänglig längre eller att du har fått avslag på den obligatoriska kreditbedömningen. Med vänliga hälsningar, Elgiganten

Jag är student så min inkomst förra året var inte jättehög men det har inte hindrat mig från att skaffa nytt mobilabonnemang och internet i år. Så oklart om det blev avslaget pga kreditkollen eller om de helt enkelt inte orkar bråka med de som beställt iPhonen.

Permalänk
Medlem

Någon som fått mobil och sim-kort som fått kontakt med Elgiganten ännu? Har inte fått SIM-kort ännu. Skulle vara skönt att veta lite vad dom tänker innan helgen så vi slipper sitta här i oändlighet och prata fram- och tillbaka vad som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag är ingen jurist, men i min värld ligger bevisbördan på Elgiganten att redovisa varför kostnaden helt plötsligt ändrats. Man kan inte sälja abonnemang utan bindningstid och samtidigt inte redovisa vad konsekvenserna blir när man säger upp abonnemanget. Jag trodde det sa sig självt?

Klart du kan, det enda du bryter mot där är marknadsföringslagen. Vilket alla gör, då det i princip inte är någon som redovisar kostnaden så som KOVFS 2012:01 föreskriver när det gäller telefoner som säljs med abonnemang utan bindningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag beställde en iPhone SE och fick nyss det här mailet från Elgiganten:

Jag är student så min inkomst förra året var inte jättehög men det har inte hindrat mig från att skaffa nytt mobilabonnemang och internet i år. Så oklart om det blev avslaget pga kreditkollen eller om de helt enkelt inte orkar bråka med de som beställt iPhonen.

Spännande. Jag är också student, beställde min telefon (iPhone SE 64GB) i söndags, än så länge har orderstatusen gått från obehandlad till reserverad iallafall, så det bådar ju gott. Dock hade jag en ok inkomst förra året utöver studiemedlen (ca 140tkr). Men har inte sett av något mail eller dylikt om att en kreditkoll har gjorts?

Jag har även fått ett nummer nu via telenor-appen, så det verkar ha gått igenom.

Hur ser det ut för er andra som beställt iPhone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Spännande. Jag är också student, beställde min telefon (iPhone SE 64GB) i söndags, än så länge har orderstatusen gått från obehandlad till reserverad iallafall, så det bådar ju gott. Dock hade jag en ok inkomst förra året utöver studiemedlen (ca 140tkr). Men har inte sett av något mail eller dylikt om att en kreditkoll har gjorts?

Jag har även fått ett nummer nu via telenor-appen, så det verkar ha gått igenom.

Hur ser det ut för er andra som beställt iPhone?

Märkligt det här. Jag lade som tidigare nämnt två beställningar i lördags kväll. Både iphone och P30 ligger fortfarande som "under behandling". Inget nummer registerat I telenorappen heller.

Sitter de och kör igenom det här manuellt borde väl min ha uppdaterats före?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Märkligt det här. Jag lade som tidigare nämnt två beställningar i lördags kväll. Både iphone och P30 ligger fortfarande som "under behandling". Inget nummer registerat I telenorappen heller.

Sitter de och kör igenom det här manuellt borde väl min ha uppdaterats före?

Verkligen, särskilt när du har lagt en beställning en dag innan mig också. Tror inte man kan göra så mycket än att bara vänta och hålla tummarna att det till slut dyker upp något

Kan mycket väl vara så att de kör det manuellt efter helgen för att sålla ut? Tänker om det finns vissa som beställt 4-5 telefoner, så kör de kanske manuell koll på samtliga som beställt fler än 1?

Permalänk
Medlem

Fick mitt nummer hos telenor nu och ordern är ändrad från under behandling till reserverad. Beställde en svart huawei p30 pro.

Kommer behålla abonnemanget. Riktigt fint erbjudandet speciellt om man har bredband och tv hos telenor sedan tidigare.
Mitt bredband och tv paket ingår i min månadsavgift på lägenheten.
Så för 349kr får jag mobilen, 8Gb surf uppgradetat till 15Gb surf och bredband uppgraderat från 250mbit till 500mbit.

Väldigt nöjd med detta köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Fick mitt nummer hos telenor nu och ordern är ändrad från under behandling till reserverad. Beställde en svart huawei p30 pro.

Samma här fast order ändrad från status Ny till bekräftad. Beställde i lördags kl 14.

Permalänk
Medlem

Skrev med en på Telenor nu. Hen verkade själv väldigt missnöjd med Elgiganten. När jag förklarade skrev hen att detta var klassiskt av dem att göra sådant så uppenbarligen är det många som kontaktar dem om detta. Personen förklarade att rabatten är för varje månad, så om man säger upp försvinner den. Sammanlagda priset skulle hamna på 251 kr (Startkostnad), 1 månad abonnemang 349 kr, och sedan 23*150 kr = 4 050 kr.

Hen sa att detta är inget telenor kan göra något åt och rådgav mig att prata med Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Skrev med en på Telenor nu. Hen verkade själv väldigt missnöjd med Elgiganten. När jag förklarade skrev hen att detta var klassiskt av dem att göra sådant så uppenbarligen är det många som kontaktar dem om detta. Personen förklarade att rabatten är för varje månad, så om man säger upp försvinner den. Sammanlagda priset skulle hamna på 251 kr (Startkostnad), 1 månad abonnemang 349 kr, och sedan 23*150 kr = 4 050 kr.

Hen sa att detta är inget telenor kan göra något åt och rådgav mig att prata med Elgiganten.

Då får man alltså höra av sig till elgiganten när man får den nu högre fakturan från telenor och be dem att pröjsa för mellanskillnaden som uppstår? Om detta nu går?

I mitt fall exempelvis så är ordern markerad som reserverad (iPhone SE 64GB) och jag har fått ett nytt nummer från telenor. Det bör alltså ses som en orderbekräftelse har skapats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Verkligen, särskilt när du har lagt en beställning en dag innan mig också. Tror inte man kan göra så mycket än att bara vänta och hålla tummarna att det till slut dyker upp något

Kan mycket väl vara så att de kör det manuellt efter helgen för att sålla ut? Tänker om det finns vissa som beställt 4-5 telefoner, så kör de kanske manuell koll på samtliga som beställt fler än 1?

Hehe ja precis, det gjorde att jag reagerade ännu mer.

Som du säger, det är nog bara att sitta lugnt och stilla i båten och invänta ytterligare information. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Då får man alltså höra av sig till elgiganten när man får den nu högre fakturan från telenor och be dem att pröjsa för mellanskillnaden som uppstår? Om detta nu går?

I mitt fall exempelvis så är ordern markerad som reserverad (iPhone SE 64GB) och jag har fått ett nytt nummer från telenor. Det bör alltså ses som en orderbekräftelse har skapats?

Var så exakt för min telefon, reserverad och fick nummer. Skulle säga att allt gått igenom. Sedan är inget säkert förrän du har telefonen i handen. Men ja enligt personen på Telenor ska Elgiganten lösa detta och inte dem.

Permalänk
Medlem

@Bamsebjörn: Krav ställer man till säljaren, sen behöver de inte tillmötesgå de kraven. Elgiganten har dock inte redovisat vad priset blir om du säger upp i förtid, så det kan vara svårt att komma med något där och det är du som har bevisbördan.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

@Bamsebjörn: Krav ställer man till säljaren, sen behöver de inte tillmötesgå de kraven. Elgiganten har dock inte redovisat vad priset blir om du säger upp i förtid, så det kan vara svårt att komma med något där och det är du som har bevisbördan.

Borde det inte vara redovisade 80 kr per månad som räknas som priset eftersom det är det som är avtalat?

Visa signatur

Citera mig för svar!