Permalänk
Medlem

Philips oled 754 bra köp?

Hej

Funderar att köpa mig ovan tv i 55", finns på Netonnet och mediamarkt för 9 990:-

Kollar på vanlig tv, lite Netflix, spelar några timmar konsoll i veckan osv

Är det en bra tv för pengarna eller är det mer värt att lägga till 5 000 för en lg oled c9?

Eller är det bättre att satsa på 65" PUS8204 från Philips som finns under 10k också.

Tror en 55" med ambilight hade passat bäst hos mig atm

ps. köper jag oled754 kommer jag behålla min Apple TV 4k

Permalänk
Bildexpert 📺

@Fatking: Philips OLED 754 bygger så vitt jag känner till på 2018-paneler vilket i Philips sammanhang är lite sak samma. Det är inte så drastisk skillnad i den bild de levererar. Det som annars skiljer är 754-modellen inte kör Andorid utan Philips eget ganska så begränsade SAPHI-system. Vilket också är lite sak samma om du kör AppleTV eftersom du få allt du behöver därifrån.

LG:s OLED är bättre modeller om du strävar efter kontroll över bildens egenskaper och färgåtergivning. Det är en mycket mer kompetent apparat överlag med funktioner och finesser för spel, eARC med mera.

PUS8204 lär i fråga om bildkvalitet inte ha mycket som kan jämföras med en OLED. Det är troligtvis heller inte en allt för ljusstark modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Fatking: Philips OLED 754 bygger så vitt jag känner till på 2018-paneler vilket i Philips sammanhang är lite sak samma. Det är inte så drastisk skillnad i den bild de levererar. Det som annars skiljer är 754-modellen inte kör Andorid utan Philips eget ganska så begränsade SAPHI-system. Vilket också är lite sak samma om du kör AppleTV eftersom du få allt du behöver därifrån.

LG:s OLED är bättre modeller om du strävar efter kontroll över bildens egenskaper och färgåtergivning. Det är en mycket mer kompetent apparat överlag med funktioner och finesser för spel, eARC med mera.

PUS8204 lär i fråga om bildkvalitet inte ha mycket som kan jämföras med en OLED. Det är troligtvis heller inte en allt för ljusstark modell.

Tack! Vad skulle du säga om 55” philips oled 754 vs 55” samsung q85
Kan nämligen få q85 för 10k också

Permalänk
Bildexpert 📺

@Fatking: Q85R är också en bra TV där du får ljusstyrkan du inte får med en OLED. Prioriterar du kontrollen över bilden är Samsungen också ett bättre val än Philips. Du tappar dock Dolby Vision med Samsung och Dolby Vision är en fördel om du kör AppleTV och tittar mycket på HDR-material.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: tack för infon. Väldigt svårt att bestämma sig måste jag säga. Bildmässigt gillar jag oled men är rädd för burn in just för att jag kollar på vanlig tv där loggan syns, tv3,4,5 osv. Men gillar ambilight

samsung känns mer safe men inte lika roligt... tufft!

har du några andra tips om jag har en budget på runt 10k?