Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Övervakningskamera som känner av location ifrån mobilen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Övervakningskamera som känner av location ifrån mobilen.

Jag hade en Logitech övervakningskamera. den hade funktionen att den kände av när man var i närheten av hemmet och stängde av sig då. Nu vill jag ha en annan. Finns det andra kameror som har samma funktion?

Den tog location data ifrån mobilen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2009

Hub'ar som Homeassistant har location sensing ganska genomgående så det du bör leta efter är kameror som har öppna api'er där man kan styra inspelningen som du vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
som gud är min närvaro överallt.
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av hardrade:

Jag hade en Logitech övervakningskamera. den hade funktionen att den kände av när man var i närheten av hemmet och stängde av sig då. Nu vill jag ha en annan. Finns det andra kameror som har samma funktion?

Den tog location data ifrån mobilen.

Neos har det, Neos är en klon av wyze och funkar mycket bra. annars om du ska göra fler saker smarta är ha (homeassistant nice för denna typ av funktion)

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag;-)

main dator: rampage v10, 6950x, Titan xp,64gig ram,intel 950,2x 10gig nic, asus 2k 165hz ips skärm, 900D custom vattenkylning.
main server: Supermicro, amd 6386se 16 trådar, 20TB i raid 6, 64gig ecc ram, 6x 10 gig nic. custom vattenkylning. 1/1gig nätverk via dedikerad fiberlina, router:usg pro4