Permalänk
Medlem

Hell Let Loose - ska vara väldigt mycket mer realistiskt än andra WW2 pangare.

Permalänk
Medlem

DCS: World

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

My Summer Car

Min första tanke med, det får en verkligen att sympatisera med Finnar. Dessutom är det ett rent helvete att skruva ihop bilen, precis som på riktigt.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Jag har länge i mina drömmar velat spela DCS men inser att jag aldrig kommer ha tid att lära mig.

Permalänk
Medlem

Har ett förslag som jag inte riktigt vet om det passar helt vad du söker efter The Hunter call of the wild ett jakt spel/simulator.
Helt enkelt du går runt och jagar i olika reservat samt kan bygga jakttorn och utforska olika platser tjäna ihop pengar och erfarenhet för att bli bättre, finns även olika uppdrag om man är intresserad av det.

Permalänk
Medlem

snubblade över ett spel igår som dök upp i mitt youtube flöde då jag har sökt på så många simulator spel på senaste tiden.
är det någon här som har spelat omsi 2? buss simulator spelet.
verkar vara betydligt mer detaljerat än buss simulator spelen, tex man får reglera värmen i bussen, slå in koden i bussen för den föraren man är som kör, välja motorns läge. välja motorns start, välja belysning och mycket mycket mer och detta görs genom att fysiskt trycka på och dra i spakar i bussen. verkade smått intressant.

men skenet kan ju bedra, skulle gärna vilja höra era åsikter om spelet innan jag investerar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Humble Bundle kör en simulation bundle. Tycker inte riktigt det ser ut som vad du vill ha men kanske kan 911 Operator vara något? För under euron kanske det är värt ett test?

https://www.humblebundle.com/games/super-simulation

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Humble Bundle kör en simulation bundle. Tycker inte riktigt det ser ut som vad du vill ha men kanske kan 911 Operator vara något? För under euron kanske det är värt ett test?

https://www.humblebundle.com/games/super-simulation

baserat på trailern, så verkar det vara ett lite udda spel. men visst, det är simulator, kanske inte det jag letar efter i första hand, men väl värt att slänga ett öga på. tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Jag har länge i mina drömmar velat spela DCS men inser att jag aldrig kommer ha tid att lära mig.

Det är faktiskt inte så komplicerat som man kan tänka sig! Finns två gratisflyg som är relativt simpla, tar en halvtimme att keybinda allt korrekt men sen är det bara att flyga. Varje ny del tar kanske 5-30 minuter att lära sig, till exempel air-to-air missiler och dogfights i allmänhet är myucket lätt att lära sig och komma igång med på en dogfight-server.

Har du råd skulle jag rekommendera dig att köpa F/A-18C eller något annat flyg du gillar, och därefter titta lite youtubevideos och använda de inbyggda träningsuppdragen.

Här har du en tutorial på en minut som visar hur man använder raketer, det behöver inte vara svårare än så! Kika igenom några av Laobis videos så garanterar jag dig att du blir taggad!

Permalänk
Medlem

thats more like it.
tänk om de kunde kombinera detta speet med alla dessa truck simulator spelen, istället för att bara hämta upp släpet och köra, så får man lasta på godsen, då hade vi haft ett klockrent simulator spel som jag söker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

thats more like it.
tänk om de kunde kombinera detta speet med alla dessa truck simulator spelen, istället för att bara hämta upp släpet och köra, så får man lasta på godsen, då hade vi haft ett klockrent simulator spel som jag söker.

Cities skylines med mods blir ju simulering av hur man utvecklar en stad

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

spanat in u-båtsgenren?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

spanat in u-båtsgenren?

lite hastigt.
var nått spel där man fick spela livet ombord en u-båt, kul, men blev lite less i längden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Hell Let Loose - ska vara väldigt mycket mer realistiskt än andra WW2 pangare.

Arma 3 ska vara en bra milsim har jag hört också.

Sen finns det ju en del bra Simracing-spel, men låter inte som det du söker.

Lumberjacks Dynasty kanske?

"A unique life simulation where you are a lumberjack building up a business and founding a lasting dynasty for generations to come."

Verkar alltså vara det praktiska arbetet som skogshuggare samtidigt som man interagerar med folket i omgivningen. Verkar riktigt down to earth!

Permalänk
Medlem

lumberjack skaffade jag när någon tidigare tipsade om det.
de flesta skulle väl dö utav tråkighet, men jag tyckte faktiskt om det och det spelar jag bla nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kom och tänka på ett spel nu som jag såg en trailer på för ett tag sedan men som jag inte minns namnet på.
man spelade som ett paketbud, eller posten, minns inte riktigt, men man åkte iaf runt och delade ut paket/post i en stad. vet inte om man fick lasta på allt innan man åkte sin rutt, men trailern visade att man klev ur bilen, bar paketet till mottagaren och man fick prata med folk,
kartan verkade vara rätt så stor.

ringer det en klocka hos någon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu har jag äntligen hittat det perfekta simulator spelet, precis det jag sökte efter.
truck & logistic simulator, hittade det billigt på steam.
likt euro truck simulator så kör man till olika firmor, accepterar ett kontrakt, sätter sig i trucken, lastar på godset i skåpbilen och på släpet, hakar fast släpet, kör, lastar av släpet osv, helt perfekt.
har inte spelat så länge, men jag har läst att man även får lasta på traktorer och använda sig utav lastbilar senare.
eda minus som jag har hittat är att man inte får EXP för varje kontrakt avklarat, men det gör inget, man får pengar och det känns som ett jobb när man arbetar, så jag är mer än nöjd

Visa signatur