Permalänk
Medlem

Ser ut att få vänta på Elite strap, komplett.se 17/2, elgiganten 23/2 & Inet 5/5. Inget besked alls på oculus.com
Edit: uppdaterat signatur.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av berch:

Ser ut att få vänta på Elite strap, komplett.se 17/2, elgiganten 23/2 & Inet 5/5. Inget besked alls på oculus.com
Edit: uppdaterat signatur.

Förhoppningsvis tar dom tag i kvalitetsproblemen ordentligt, för det verkar som att de har fortsatt att gå sönder sedan senast dom ”fixade” problemet.

För övrigt slugt att sälja headstraps separat, annars hade det inte gått att köpa några Quest 2 alls nu.

Permalänk
Medlem

Nån som fått svar från Oculus angående de oväntade importkostnaderna för ersättnings VR cover?

Permalänk
Medlem
Skrivet av d__b:

Nån som fått svar från Oculus angående de oväntade importkostnaderna för ersättnings VR cover?

Jag betalade UPS i dörren igår och mottog alltså mitt paket. Meddelade Oculus och bifogade kvittot. Fick idag svar från oculus om att de behöver mer tid för att lösa det. Jag antar de för samtal med UPS om vad som gått snett. Har fortfarande förtroende för att jag får tillbaka pengar alternativt värdekuponger till Oculus store

Skrivet av Oculus Support:

I appreciate you providing those details so that we can continue to look into this for you.

We are going to look into investigating this more thoroughly and will require more time to look into possible options available to you.

Thank you for your extended patience and understanding, we will do our best to get back to you with more information or an update as soon as possible.

Kind regards,

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Blir spännande att se när v25 av operativet rullas ut i Sverige.
https://www.youtube.com/watch?v=MAz_5yFtaa8

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Flera som har fått dom som jag vet? Den sista hitta jag efter ett snabbt sök på google då jag var sugen på, men inte ville betala full pris för In Death Unchained.

Som ovan säger inga generella koder.
Jag har tex fått oculus30 3ggr och har bara kunnat använda den när jag fått den "aktiverad" så att säga, ingen kod jag kan skriva in när som helst jag gör ett köp.
In death unchained är för övrigt ett 5/5 spel och värt 29.99

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Som ovan säger inga generella koder.
Jag har tex fått oculus30 3ggr och har bara kunnat använda den när jag fått den "aktiverad" så att säga, ingen kod jag kan skriva in när som helst jag gör ett köp.

Mycket riktigt. Jag försökte dock med koderna ändå, men det gick inte på mitt konto.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

App Lab i version 25 av Quest 2 programvaran verkar riktigt bra. Då kanske man slipper tjorva med SideQuest i framtiden.

https://www.youtube.com/watch?v=MAz_5yFtaa8

Spännande att kunna koppla in en BT mus till Questen när man surfar. Messenger bryr jag mig inte så mycket om, dock...

För de som inte vill kika på videos för att få information (som jag):

https://www.oculus.com/blog/latest-oculus-quest-update-foster...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Mycket riktigt. Jag försökte dock med koderna ändå, men det gick inte på mitt konto.

Då hadde jag tur med koden jag googla då

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av d__b:

Nån som fått svar från Oculus angående de oväntade importkostnaderna för ersättnings VR cover?

Skrivet av Zachtionman:

Jag betalade UPS i dörren igår och mottog alltså mitt paket. Meddelade Oculus och bifogade kvittot. Fick idag svar från oculus om att de behöver mer tid för att lösa det. Jag antar de för samtal med UPS om vad som gått snett. Har fortfarande förtroende för att jag får tillbaka pengar alternativt värdekuponger till Oculus store

Har inte lyckats få svar från Oculus, var kontaktade ni dem?
UPS har försökt leverera den 2 ggr hos mig redan och jag antar att den åker tillbaka på tredje försöket.

Permalänk
Avstängd

hm vad måste göras för att casta ... har använd både google chrome och microsoft edge men får bara fel meddelande om att nått gick fel.
Fast på Vr så står det att den är igång. på mobilen så funkar det dock.

har jag missat nått ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Jag har gjort en massa tester med AW (första spelet jag spelar i VR). AW + VD är för tungt för mitt RTX 2060 Super. Du har betydligt bättre förutsättningar med ett RTX 3080. Tycks som Game latency ligger 16-17 ms tills man sänker grafiken mycket.

Aegir's Hall hall är tung drivet men en del andra ställen är tyngre (t.ex. den första boss fighten).

Har loggat mycket med hwinfo (se ett tidigare inlägg ifrån mig om Vram).

La upp en sammanställning här (skrev den på engelska av någon okänd anledning). Inte så lätt läst men det kanske är en hjälp på vägen.

https://i.imgur.com/Ybw24Kh.png

Nu har jag testat Asgard's Wrath med Link istället för trådlöst, men det var ingen skillnad. Min dator klarar inte av 90fps, knappt 80fps, i alla fall inte i baren.

The Walking Dead: Saints & Sinners verkar behöva låsas till 80Hz för att funka bra för mig. Återigen, i alla fall i början av spelet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Nu har jag testat Asgard's Wrath med Link istället för trådlöst, men det var ingen skillnad. Min dator klarar inte av 90fps, knappt 80fps, i alla fall inte i baren.

The Walking Dead: Saints & Sinners verkar behöva låsas till 80Hz för att funka bra för mig. Återigen, i alla fall i början av spelet.

Om du får 80 fps i baren så borde du få 80 fps i 95% av spelet så det bör vara helt ok.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Avstängd

nån mer som har försökt att köpa spel med rabatten på -30 % men det funkar inte när du ska betala då det kommer som full pris ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

nån mer som har försökt att köpa spel med rabatten på -30 % men det funkar inte när du ska betala då det kommer som full pris ?

Fungerade fint för mig efter att jag la in koden?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roosterx:

Fungerade fint för mig efter att jag la in koden?

jag la in koden också sen när jag kommer till bankid osv så visar den full pris på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

jag la in koden också sen när jag kommer till bankid osv så visar den full pris på spelet.

Hmm fick kolla mina kvitton från Oculus, och jag fick med 30% lägre pris.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roosterx:

Hmm fick kolla mina kvitton från Oculus, och jag fick med 30% lägre pris.

oki skumt då när jag knappar in kampanj koden så aktiveras rabatten, men sen när jag är inne i sista steget (att skicka över pengar), på bank id så står det att det är hela summan av spelet dvs full pris

Permalänk
Medlem

@Panosz
Många som haft problem på olika sätt med betalningar på senaste har jag läst.
Att använda PayPal har varit en lösning på diverse problem, kanske även ditt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

@Panosz
Många som haft problem på olika sätt med betalningar på senaste har jag läst.
Att använda PayPal har varit en lösning på diverse problem, kanske även ditt

oki jaha där ser man.. nja tänkte inte på det. men men det va inte stor summa så betalade full pris på den.
tack ändå

Permalänk
Medlem

SideQuest Adds App Lab Category, No PC Required

Now, people interested in trying experimental software on Oculus Quest can just visit https://sidequestvr.com/apps/applab with a Web browser that is logged into Facebook and pick (or buy) an app that gets added to your Oculus library

https://uploadvr.com/sidequest-adds-app-lab-no-pc/

Permalänk
Medlem

Fasen, precis upptäckt en död/vit pixel i högra linsen.

Blir att byta ut mot ny. Tycker mig inte sett den förrän idag dock, märkligt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Fasen, precis upptäckt en död/vit pixel i högra linsen.

Blir att byta ut mot ny. Tycker mig inte sett den förrän idag dock, märkligt.

Och jah har en i varje. Support ville att jag skulle fota med mobilen... ???

Det gick inte, så jag blir tillsagd att göra factory reset, men det var det första jag gjorde.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

JAG ÄR TAMIGFAN LESS PÅ OCULUS JÄVLA QUEST SKITEN NU

Tänkte en endaste gång till ge denna jävla skiten en chans till, här är händelseloppet:

Startade upp efter att ha installerat VRcovers jävla dynga till interface, märker direkt att det är enorm ljusläcka vid näsan och fattar inte när det står klart och tydligt att nässkyddet är till för att minska läckan, kinaproducerad dynga, då silikonet är osymmetriskt som fan och går inte att böja till det, börjar ju bra.

Ignorerar det och försöker ha kul ändå, står i typ en minut väntar på att questen ska starta upp till huvudmenyn... Nä, efter minst två minuter får jag upp "bluetooth krashar gång på gång"
Startar om alltihop, väntar kanske 40 sekunder SEN får jag igång pisset.

Ångrar redan jag startar upp men ville ge spelandet en chans, efter typ någon månads uppehåll hade jag hoppats på någon uppdatering som bara gör allt bättre.
Men nej.

(sidnot under denna tiden stör jag mig enormt på ljusinsläppet vid näsan, mycket mer än vanliga original till och med)

Startar upp VD, direkt buggar det med att skärmen lägger sig typ på golvet, svinlitet fönster, så jag får hålla på "fånga" bilden tills den blir vettig storlek och position, tänkte kanske något har återställts sedan sist...
Startar upp Boneworks via VD, står nog två, tre minuter och väntar på att det laddas, TILLSLUT kom jag in i fullscreen i spelet men nä då blinkade det bara till sedan blev allt svart men hörde musiken i spelet.
Inte mer än så...

Andra försöket, jag stängde då ner boneworks via VD menyn, och avsluta vr mode och allt därtill så jag var tillbaka på datorns skrivbord via VD, kan förresten tillägga att självklart blev det pisslitet på golvnivå igen, vafan det nu gör så för...

Startar upp det igen, JAHAPP då kom den jävla buggen att den startar spelet i windowed mode och HUR FAN JAG ÄN GÖR får jag det inte till VR fullscreen, bara desktop fullscreen så man fortfarande ser startmenyn, gick inte att stänga ner eller göra något alls, så slutade med att jag stängde av ALLT, började om från början igen med Quest2an.

Startar VD igen, drar igång ett annat VR spel, fittskräpet gör samma sak igen, startar i windowed fullscreen eller vafan det kallas

Slängde av mig VR headsetet och nu ligger det i soffan, känner just nu att jag vill aldrig röra skiten mer, slänga eller sälja dyngan, vilket som

Långt över hälften av gångerna jag har orkat mig till att starta denna jävla dyngan har det varit diverse problem med det ena eller andra, allt från att bluetooth buggar sönder, till att questen inte reggar mina knapptryckningar med kontrollerna

NÄPP. Fyfan vilken jävla skit, jag är RIKTIGT missnöjd med Quest 2an, ångrar totalt att jag gav mig in på det. Hade jag vetat det var såhär ostabilt och buggigt hade jag aldrig köpt.

Plus alla pengar man har lagt på spelen... Kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

JAG ÄR TAMIGFAN LESS PÅ OCULUS JÄVLA QUEST SKITEN NU

Tänkte en endaste gång till ge denna jävla skiten en chans till, här är händelseloppet:

Startade upp efter att ha installerat VRcovers jävla dynga till interface, märker direkt att det är enorm ljusläcka vid näsan och fattar inte när det står klart och tydligt att nässkyddet är till för att minska läckan, kinaproducerad dynga, då silikonet är osymmetriskt som fan och går inte att böja till det, börjar ju bra.

Ignorerar det och försöker ha kul ändå, står i typ en minut väntar på att questen ska starta upp till huvudmenyn... Nä, efter minst två minuter får jag upp "bluetooth krashar gång på gång"
Startar om alltihop, väntar kanske 40 sekunder SEN får jag igång pisset.

Ångrar redan jag startar upp men ville ge spelandet en chans, efter typ någon månads uppehåll hade jag hoppats på någon uppdatering som bara gör allt bättre.
Men nej.

(sidnot under denna tiden stör jag mig enormt på ljusinsläppet vid näsan, mycket mer än vanliga original till och med)

Startar upp VD, direkt buggar det med att skärmen lägger sig typ på golvet, svinlitet fönster, så jag får hålla på "fånga" bilden tills den blir vettig storlek och position, tänkte kanske något har återställts sedan sist...
Startar upp Boneworks via VD, står nog två, tre minuter och väntar på att det laddas, TILLSLUT kom jag in i fullscreen i spelet men nä då blinkade det bara till sedan blev allt svart men hörde musiken i spelet.
Inte mer än så...

Andra försöket, jag stängde då ner boneworks via VD menyn, och avsluta vr mode och allt därtill så jag var tillbaka på datorns skrivbord via VD, kan förresten tillägga att självklart blev det pisslitet på golvnivå igen, vafan det nu gör så för...

Startar upp det igen, JAHAPP då kom den jävla buggen att den startar spelet i windowed mode och HUR FAN JAG ÄN GÖR får jag det inte till VR fullscreen, bara desktop fullscreen så man fortfarande ser startmenyn, gick inte att stänga ner eller göra något alls, så slutade med att jag stängde av ALLT, började om från början igen med Quest2an.

Startar VD igen, drar igång ett annat VR spel, fittskräpet gör samma sak igen, startar i windowed fullscreen eller vafan det kallas

Slängde av mig VR headsetet och nu ligger det i soffan, känner just nu att jag vill aldrig röra skiten mer, slänga eller sälja dyngan, vilket som

Långt över hälften av gångerna jag har orkat mig till att starta denna jävla dyngan har det varit diverse problem med det ena eller andra, allt från att bluetooth buggar sönder, till att questen inte reggar mina knapptryckningar med kontrollerna

NÄPP. Fyfan vilken jävla skit, jag är RIKTIGT missnöjd med Quest 2an, ångrar totalt att jag gav mig in på det. Hade jag vetat det var såhär ostabilt och buggigt hade jag aldrig köpt.

Plus alla pengar man har lagt på spelen... Kul.

Jag vet inte men det känns lite "trycka på alla knappar syndrom". Verkar ju vara nått tokigt med Virtual desktop ?
Det där att man ser det som "window mode" eller full screen är det typ samma som när man är inne i ett spel tex och håller ner menyknappen på vänster kontroll?
hur startar du pc spelen när du kör virtual desktop?
är det problem även med vanliga quest spel och användande?
vad är det du använder bluetooth till?
Har du provat link?

Att du måste "fånga" fönster låter konstigt.
Virtual desktop fönstret om du har tex bara det flytande så greppar man det bara och flyttar, man kan också förstora och förminska det om du håller in med båda grepp knappar och drar isär.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Uppdatering från Oculus support om UPS-strulet:

"I received an update from our Logistics team.  They have been in contact with UPS and customers should no longer be charged any fees for delivery. Now, if by chance you are contacted by UPS to make payment, please refuse the package and reach back out to us."

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Uppdatering från Oculus support om UPS-strulet:

"I received an update from our Logistics team.  They have been in contact with UPS and customers should no longer be charged any fees for delivery. Now, if by chance you are contacted by UPS to make payment, please refuse the package and reach back out to us."

Hur kontaktade du dem?
Jag har försökt få kontakt med dem sen i måndags genom en supportticket men utan svar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Hur kontaktade du dem?
Jag har försökt få kontakt med dem sen i måndags genom en supportticket men utan svar...

Dom är lite sega just nu, annars finns det en live-chat där brukar dom kunna ge svar snabbt.

Skrivet av totte1015:

Ignorerar det och försöker ha kul ändå, står i typ en minut väntar på att questen ska starta upp till huvudmenyn... Nä, efter minst två minuter får jag upp "bluetooth krashar gång på gång"
Startar om alltihop, väntar kanske 40 sekunder SEN får jag igång pisset.

Startar upp VD, direkt buggar det med att skärmen lägger sig typ på golvet, svinlitet fönster, så jag får hålla på "fånga" bilden tills den blir vettig storlek och position, tänkte kanske något har återställts sedan sist...
Startar upp Boneworks via VD, står nog två, tre minuter och väntar på att det laddas, TILLSLUT kom jag in i fullscreen i spelet men nä då blinkade det bara till sedan blev allt svart men hörde musiken i spelet.
Inte mer än så...

Andra försöket, jag stängde då ner boneworks via VD menyn, och avsluta vr mode och allt därtill så jag var tillbaka på datorns skrivbord via VD, kan förresten tillägga att självklart blev det pisslitet på golvnivå igen, vafan det nu gör så för...

Startar upp det igen, JAHAPP då kom den jävla buggen att den startar spelet i windowed mode och HUR FAN JAG ÄN GÖR får jag det inte till VR fullscreen, bara desktop fullscreen så man fortfarande ser startmenyn, gick inte att stänga ner eller göra något alls, så slutade med att jag stängde av ALLT, började om från början igen med Quest2an.

Startar VD igen, drar igång ett annat VR spel, fittskräpet gör samma sak igen, startar i windowed fullscreen eller vafan det kallas

Långt över hälften av gångerna jag har orkat mig till att starta denna jävla dyngan har det varit diverse problem med det ena eller andra, allt från att bluetooth buggar sönder, till att questen inte reggar mina knapptryckningar med kontrollerna

V25 är på ingång, det kanske kan fixa Bluetooth-problemen!

Vad gäller dina problem med VD så låter det onekligen som att du har något felinställt, alternativt att din dator segar (det där med 2-3 minuters laddningstid med svartskärm). Vad gäller VR fullscreen, det är inte bara att den har hoppat ut VR(dubbeltryck på vänster meny-knapp)?

Vad har du för specs på din dator?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Uppdatering från Oculus support om UPS-strulet:

"I received an update from our Logistics team.  They have been in contact with UPS and customers should no longer be charged any fees for delivery. Now, if by chance you are contacted by UPS to make payment, please refuse the package and reach back out to us."

Ähmen, det var då självaste... Nu fick jag ÄNDÅ ett sms om att jag ska betala importavgift till UPS. 404 kr. To be continued med ännu ett mejl till Oculus support.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk

Jag fick precis sms om att jag skulle betala 219 kr i importavgift. Lustigt att det är så olika summor..