Permalänk
Medlem

Fick också mitt VR Cover levererat idag.
Inget sms innan, och paketet lämnades vid dörren av UPS.
Väldigt mycket trevligare upplevelse med VR Cover må jag säga!

Permalänk
Skrivet av johnsa:

Vart står det "Förtullad"? Hittar inget på min spårning, den är dock "På väg" nu (så den är inte längre "Sändningen hålls av förtullningsagenten av orsaker som UPS ej kan påverka")

Hade någon av er fått sms eller info innan? Eller dök det upp någon vid dörren som ville ha betalt utan förvarning?

Likt någon tidigare så fick jag följande svar av Oculus:
"Thank you for bringing this to our attention. Please do not make any payments as we are currently following up with UPS to get this resolved.

Sincerely,
Amy
Oculus Support | Facebook Reality Labs"

Ja, han bara dök upp. Har fått samma meddelande från supporten, så det kändes rätt att inte betala.

Permalänk
Skrivet av ironsavior:

Ja, han bara dök upp. Har fått samma meddelande från supporten, så det kändes rätt att inte betala.

Kom precis hem en UPS-kille till mig med och ville ha ca 250 kronor i tull och moms. Sade till honom att jag inte kunde ta emot leveransen så får nu se vad som händer med paketet. Intressant att följa det här!

Permalänk
Medlem

Jag skapade ett ärende hos Oculus gällande mina två döda pixlar. Jag erbjöd dom möjligheten att låta mig behålla nuvarande men få 700kr tillgodo för spel, eller att byta ut den. Nu inser jag förstås att 700kr är alldeles för lite i jämförelse mot vad det skulle kosta med frakt tur o retur, felsökning, ersätta skärm/headset, speciellt med tanke på att "kostnaden" av 700kr bara blir 490kr (när man drar av 30% vinst på spelen).

Lägger man sedan till den summa Oculus kommer erbjuda som "plåster på såren" för att skicka tillbaka Quest:en, så är 700kr ingenting.

Vi får se vad dom tycker om det hela. Jag gissar på att dom vill ersätta den.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag har lite funderingar kring prestanda och spel. Jag har haft problem med Asgard's Wrath trådlöst, då Game Latency har legat runt 15ms och framerate håller sig runt 80fps när man kommer till baren första gången.

Jag ändrade inställningar i VD till Low utan resultat, och grafikinställningarna i spelet gjorde inte mycket alls (om något).

Nu gav jag det några försök till, men blir inte helt klok. Kort och gott, om jag sänker Hz för Quest 2 i VD till 72Hz så fungerar det bra, men då är man ju låst till 72Hz. Är det helt enkelt min dator (9600K, 16GB, RTX3080) som inte klarar Asgards Wrath i mer än 72fps?

Liknande situation blir med TDW: Saints & Sinners; I huvudmenyn (har inte gått längre än så) måste jag sänka till 80Hz för att det ska fungera fint.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Asgards Wrath är notoriskt krävande och baren i synnerhet. Tror inte du kommer nå en lika krävande plats som den någon annanstans i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har lite funderingar kring prestanda och spel. Jag har haft problem med Asgard's Wrath trådlöst, då Game Latency har legat runt 15ms och framerate håller sig runt 80fps när man kommer till baren första gången.

Jag ändrade inställningar i VD till Low utan resultat, och grafikinställningarna i spelet gjorde inte mycket alls (om något).

Nu gav jag det några försök till, men blir inte helt klok. Kort och gott, om jag sänker Hz för Quest 2 i VD till 72Hz så fungerar det bra, men då är man ju låst till 72Hz. Är det helt enkelt min dator (9600K, 16GB, RTX3080) som inte klarar Asgards Wrath i mer än 72fps?

Liknande situation blir med TDW: Saints & Sinners; I huvudmenyn (har inte gått längre än så) måste jag sänka till 80Hz för att det ska fungera fint.

Du har kommit fram till slutsatsen att det är tungdrivet
Det kan vara mycket väl att sänka Hz kan göra upplevelsen bättre om det inte klarar att hålla tex 90Hz.
Jag har inga egna efarenheter av just Asgards wrath då jag inte spelat det än men vad jag läst av tidigare som har skrivit så verkar det fungera bättre med Link.
Vissa spel fungerar helt enkelt inte lika bra med VD. Men om Asgards wrath är ett sånt spel eller om folk bara reagerar på att Link inte är lika krävande vet jag inte.
Upplever du att det laggar eller är dålig prestanda med 80FPS ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nu kom mitt sms gällande importkostnader för VR Cover.
Trots att det levererades under dagen.

Permalänk
Medlem

Fick nyss sms jag också. vet inte riktigt hur jag ska göra, kan någon av er som fått hem paketet berätta exakt vad det innehåller? är det värt 310:-?

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Jag har lite funderingar kring prestanda och spel. Jag har haft problem med Asgard's Wrath trådlöst, då Game Latency har legat runt 15ms och framerate håller sig runt 80fps när man kommer till baren första gången.

Jag ändrade inställningar i VD till Low utan resultat, och grafikinställningarna i spelet gjorde inte mycket alls (om något).

Nu gav jag det några försök till, men blir inte helt klok. Kort och gott, om jag sänker Hz för Quest 2 i VD till 72Hz så fungerar det bra, men då är man ju låst till 72Hz. Är det helt enkelt min dator (9600K, 16GB, RTX3080) som inte klarar Asgards Wrath i mer än 72fps?

Liknande situation blir med TDW: Saints & Sinners; I huvudmenyn (har inte gått längre än så) måste jag sänka till 80Hz för att det ska fungera fint.

Jag har gjort en massa tester med AW (första spelet jag spelar i VR). AW + VD är för tungt för mitt RTX 2060 Super. Du har betydligt bättre förutsättningar med ett RTX 3080. Tycks som Game latency ligger 16-17 ms tills man sänker grafiken mycket.

Aegir's Hall hall är tung drivet men en del andra ställen är tyngre (t.ex. den första boss fighten).

Har loggat mycket med hwinfo (se ett tidigare inlägg ifrån mig om Vram).

La upp en sammanställning här (skrev den på engelska av någon okänd anledning). Inte så lätt läst men det kanske är en hjälp på vägen.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Asgards Wrath är notoriskt krävande och baren i synnerhet. Tror inte du kommer nå en lika krävande plats som den någon annanstans i spelet.

Det är ju väldigt positivt om det stämmer! Kanske kan jag hålla mig till 80Hz på andra platser. Jag har så mycket att pyssla med, så jag har knappt spelat något av några spel.

Skrivet av Molotov:

Du har kommit fram till slutsatsen att det är tungdrivet
Det kan vara mycket väl att sänka Hz kan göra upplevelsen bättre om det inte klarar att hålla tex 90Hz.
Jag har inga egna efarenheter av just Asgards wrath då jag inte spelat det än men vad jag läst av tidigare som har skrivit så verkar det fungera bättre med Link.
Vissa spel fungerar helt enkelt inte lika bra med VD. Men om Asgards wrath är ett sånt spel eller om folk bara reagerar på att Link inte är lika krävande vet jag inte.
Upplever du att det laggar eller är dålig prestanda med 80FPS ?

När spel inte kommer upp i 90fps så blir det problematiskt. Det blir allmänt "hackigt" och då vill man inte spela. Samma sak med 80Hz i Asgard's Wrath. Tydligen ska just baren (där jag är och testar alla inställningar) vara bland det mest krävande stället i spelet, så förhoppningen är att jag kan köra 80Hz eller kanske till och med 90Hz i andra delar. Vi får se. Jag har inte spelat tillräckligt med lägre än 90Hz än, så jag vet inte om det skulle påverka mig negativt eller bara upplevelsen.

Jag ska prova Link och se om det fungerar bättre. Kan man se vilken Hz och fps man har när man använder Link?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Har också ett cover på väg från Oculus, trodde såklart att de skulle skicka från samma ställe som elite strap jag beställde från dem så det blir ju surt med tull och moms. Någon som provat avbeställa?

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Det är ju väldigt positivt om det stämmer! Kanske kan jag hålla mig till 80Hz på andra platser. Jag har så mycket att pyssla med, så jag har knappt spelat något av några spel.

När spel inte kommer upp i 90fps så blir det problematiskt. Det blir allmänt "hackigt" och då vill man inte spela. Samma sak med 80Hz i Asgard's Wrath. Tydligen ska just baren (där jag är och testar alla inställningar) vara bland det mest krävande stället i spelet, så förhoppningen är att jag kan köra 80Hz eller kanske till och med 90Hz i andra delar. Vi får se. Jag har inte spelat tillräckligt med lägre än 90Hz än, så jag vet inte om det skulle påverka mig negativt eller bara upplevelsen.

Jag ska prova Link och se om det fungerar bättre. Kan man se vilken Hz och fps man har när man använder Link?

Du får använda "https://developer.oculus.com/downloads/package/ovr-metrics-to..."
Eller debug tool (overlay)

https://www.youtube.com/watch?v=X1eXaAsyRvw

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem

Fick mitt VRcover via oculus idag och även en faktura på 310:-
Har öppnat ett ärende hos oculus, meddelar hur de slutar. Känns surt att dom kompenserar med ett interface men att man åker på dessa avgifter

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hur brukar ni göra för att rengöra linserna (eller vad nu kallar dom, alltså det man tittar i)?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hur brukar ni göra för att rengöra linserna (eller vad nu kallar dom, alltså det man tittar i)?

Torr mikrofiberduk av typen som du har till glasögon, inte den grövre sorten. Inga vätskor, inget som kan nöta på linserna.

Permalänk
Medlem

Skrev på nytt till Oculus support och fick detta till svar:

"The team is aware and currently looking into things. If by chance the unit is shipped and UPS requests that you pay the fee, please just refuse the package.  You should not have been charged anything for this replacement. 

I will follow-up with you as soon as I receive an update."

Inte mycket nytt, men ändå värt att upprepas.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk

Testade med Dart Vader Imortal 1:
Quest 2: Fungerade bra men grafiken såg lite enkel ut. För ljust.
Link: Snyggt men jobbigt med kabel. För mörkt*
VD: Snyggt (som link). Lagom mörkt?*

*Blir förstås grått eftersom det inte är oled.

VD inställningar:
VD: High
FPS: 80 Hz
Bitrate: 75 Mbits (för hög networking latency vid högre bitrate för mig)

Lite fps dropp ibland. Kan vara bra att köra med VD: Medium om man är ovan vid VR (RTS 2060 Super OC).

VD fungerar alldeles utmärkt i Vader Immortal: Episode I.

Vader Immortal: Episode I är cross-buy så köper man det på en plattform så form man det även på den andra.
Kort spel ~50min och det är mer som en interaktiv film än ett spel. Jag tycker det var värt pengarna även om det var för kort. Får se om jag köper dom andra.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Skrev på nytt till Oculus support och fick detta till svar:

"The team is aware and currently looking into things. If by chance the unit is shipped and UPS requests that you pay the fee, please just refuse the package.  You should not have been charged anything for this replacement. 

I will follow-up with you as soon as I receive an update."

Inte mycket nytt, men ändå värt att upprepas.

Trist när man måste hämta ut paketet hos ett ombud och ser detta när man hämtat det =/

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Verkar som om man fortfarande får vänta på Elite Strap + batteri + väska Inget i lager någonstans..

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

I takt med att Questen moddats har förvaringen i originalboxen blivit allt mer bökig. Så nu slog jag slag i saken och beställde hem dessa 3d-utskrifter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Jag hade haft lite spindelnoja med en sån lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag hade haft lite spindelnoja med en sån lösning.

Borde inte vara så mycket värre än att förvara i en trekvartsstängd kartong, som jag gjort fram tills nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Interessant nog så efter att jag har använd alla mina explore30 (3st köp med 30% av), kom jag över oculus30, som fungerade just nu. 30% på ett köp.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Interessant nog så efter att jag har använd alla mina explore30 (3st köp med 30% av), kom jag över oculus30, som fungerade just nu. 30% på ett köp.

Dåligt. Jag har massa spel som jag vill köpa, men jag vägrar köpa alla samtidigt till fullpris. Kan ju inte spela alla samtidigt ändå.

Men hade man fått fungerande koder med 30% så hade jag shoppat loss. Dessutom hade jag köpt fler spel på Oculus än på Steam (pga. billigare Steam-nycklar).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Dåligt. Jag har massa spel som jag vill köpa, men jag vägrar köpa alla samtidigt till fullpris. Kan ju inte spela alla samtidigt ändå.

Men hade man fått fungerande koder med 30% så hade jag shoppat loss. Dessutom hade jag köpt fler spel på Oculus än på Steam (pga. billigare Steam-nycklar).

Fungerar dom koderna för dig då?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

I takt med att Questen moddats har förvaringen i originalboxen blivit allt mer bökig. Så nu slog jag slag i saken och beställde hem dessa 3d-utskrifter.

https://i.imgur.com/SkNmsEW.jpg

https://i.imgur.com/ySChYdP.jpeg

Själv skrev jag ut en lowpolyskull som jag hittade på thingiverse.

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Fungerar dom koderna för dig då?

Det är personliga koder.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är personliga koder.

Flera som har fått dom som jag vet? Den sista hitta jag efter ett snabbt sök på google då jag var sugen på, men inte ville betala full pris för In Death Unchained.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Flera som har fått dom som jag vet? Den sista hitta jag efter ett snabbt sök på google då jag var sugen på, men inte ville betala full pris för In Death Unchained.

Du kan bara använda koderna om ditt konto tillåter det, det är ingen generell kod som fungerar för alla.