Permalänk
Medlem

Enjoy the Silence Anno 2020

Kom för ovanlighetens skull ihåg att knäppa lite bilder på datorn i samband med att jag drog om loopen nu senast, så kan ju passa på att lägga upp dem här. Vattenkylningen är overkill, och det är endast för att köra allt så tyst som möjligt.

Om någon är intresserad så här är alla prylar:
Lian Li O11 XL
Gigabyte Aorus Z390 Pro Wifi
Intel i7 9700K
AMD Radeon VII
Bykski CPU och GPU block
Alphacool XT45 360 radiatorer, tre stycken
Barrow anslutningar
EK ZMT slang
EK D5 pump/res
Alphacool quick disconnects
Be Quiet Silent Wings fläktar
Be Quiet Dark Power Pro 11 650W
Corsair Vengeance 16GB 3200MHz
Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ett gäng Crucial MX Sata-SSDer
WD Green HDD

Besök galleriet här

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

Wow! Önskar jag hade skills för och göra ett likadant bygge. Så cleant och snyggt, precis som vattenkylning ska vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Wow! Önskar jag hade skills för och göra ett likadant bygge. Så cleant och snyggt, precis som vattenkylning ska vara

Tack för fina ord! Kan säga att jag inte har så mycket skills heller, det är bara att det tog sin lilla tid. Första loopen i det här chassit slängde jag ihop på en kväll eller så den var verkligen inte lika minimalistisk. Nu fick jag dock lust att städa upp lite i samband med att jag bytte slang och flyttade på tömningsventilen och lite annat. Fick bland annat borra nya monteringshål för sidoradiatorn och pilla en hel del med alla kopplingar, så det tog nog närmare 3-4 kvällar den här gången. Men nu är loopen genomtänkt så jag enkelt kan tömma och fylla, samt koppla loss grafikkort och processor utan att montera ner allt, så nu ska jag väl inte behöva in och grotta med det på ett bra tag igen.

Så var inte rädd för kunskapsnivån som krävs, bara du är villig att lägga lite tid på att vara noggrann så kan det bli riktigt snyggt och bra

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Tack för fina ord! Kan säga att jag inte har så mycket skills heller, det är bara att det tog sin lilla tid. Första loopen i det här chassit slängde jag ihop på en kväll eller så den var verkligen inte lika minimalistisk. Nu fick jag dock lust att städa upp lite i samband med att jag bytte slang och flyttade på tömningsventilen och lite annat. Fick bland annat borra nya monteringshål för sidoradiatorn och pilla en hel del med alla kopplingar, så det tog nog närmare 3-4 kvällar den här gången. Men nu är loopen genomtänkt så jag enkelt kan tömma och fylla, samt koppla loss grafikkort och processor utan att montera ner allt, så nu ska jag väl inte behöva in och grotta med det på ett bra tag igen.

Så var inte rädd för kunskapsnivån som krävs, bara du är villig att lägga lite tid på att vara noggrann så kan det bli riktigt snyggt och bra

Vad är det för slang du använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Vad är det för slang du använder?

EK ZMT, den som är 15,9-9,5mm. Råkade köpa en vända av den som är 16,1-11,1mm men den kändes lite osäker då jag kunde dra loss den från kopplingarna... Den här är istället ett helvete att få på om man inte smörjer den med lite diskmedel eller liknande

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

EK ZMT, den som är 15,9-9,5mm. Råkade köpa en vända av den som är 16,1-11,1mm men den kändes lite osäker då jag kunde dra loss den från kopplingarna... Den här är istället ett helvete att få på om man inte smörjer den med lite diskmedel eller liknande

Men om de är en helvete att få på då kommer de bli en super säker att dem aldrig kom lös... LOLz<... Undra vad du har för RPM på fläktar och vatten temps?

Visa signatur

>>X3D o sval=yeet^2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reeson:

Men om de är en helvete att få på då kommer de bli en super säker att dem aldrig kom lös... LOLz<... Undra vad du har för RPM på fläktar och vatten temps?

Precis, ingen risk att slangen släpper och läcker här inte

Fläktar på ca 700 rpm, vattentemp på typ 35-40 grader i spel beroende på hur varmt det är i rummet (sommar/vinter typ)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII